Realia Group Suomen Kiinteistönvälittäjäliiton (SKVL:n) yhteisöjäseneksi

TIEDOTE VIESTIMILLE 13.2.2007/Julkaistavissa heti Suomen Kiinteistönvälittäjäliiton hallitus päätti kokouksessaan 7.2.2007 hyväksyä Realia Group Oy:n yhteisöjäseneksi Suomen Kiinteistönvälittäjäliittoon. Päätös oli lajissaan historiallinen: Realia Group on SKVL:n ensimmäinen yhteisöjäsen.

Realia Groupin yhteisöjäsenyys oli ensimmäinen, tärkeä porras vaikutustyön tiivistämisessä. Liiton jäsenyys avaa yhtiölle mahdollisuudet osallistua entistä paremmin alan vaikuttamistyöhön. ”Menemällä liiton jäseneksi, haluamme erityisesti vaikuttaa siihen, että kiinteistönvälitysala ryhtyy tosissaan panostamaan alan tutkimukseen, koulutukseen ja kansainvälistymiseen”, toteaa Realia Groupin toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

Realia Group Oy on pohjoismaiden suurin kiinteistökauppaan ja –hallintaan keskittyvä yhtiö, jonka palveluksessa on lähes 1.500 kiinteistöalan ammattilaista 200 toimipisteessä koko Suomessa. Kiinteistönvälittäjiä kokonaismäärästä on noin 900.

Suomen Kiinteistönvälittäjäliiton tavoitteena on vuonna 2007 käynnistää kiinteistönvälityksen toimialan strategiatyö yhteistyössä alan keskeisten toimijoiden kanssa. Tämän työn tuloksena haluamme synnyttää sellaiset rakenteet ja yhteydet, joiden kautta tuotetaan entistä parempi menestys niin alan ammattilaisille, yrityksille kuin asiakkaillekin, kertoo SKVL:n tomitusjohtaja Jukka Malila. Strategiatyön rinnalla pyrimme muovaamaan myös liiton sääntöjä, jäsenyysperusteita ja palveluita sellaisiksi, että myös suurten yritysten liittyminen liiton varsinaisiksi jäseniksi on mahdollista. Uskon, että Realia Groupin esimerkki viestii myös alan muille toimijoille järjestäytymisen tärkeydestä ja suunnasta, luonnehtii Malila jäsenyyspäätöstä.

SKVL:n kokouksessa tehtiin myös muita Realia Group Oy:tä koskevia päätöksiä: Vastaava lakimies, varatuomari Martti Leskinen (Huoneistokeskus) ja lakimies, varatuomari Erja Pulli (SKV) valittiin jäseniksi liiton laki- ja lausuntovaliokuntaan. Paikallisjohtaja, LKV Pirkko Telaranta (Huoneistokeskus) valittiin Suomen Kiinteistönvälittäjäliiton ehdokkaaksi Kiinteistönvälitysalan tutkintotoimikuntaan.

Jukka Malila, Suomen Kiinteistönvälittäjäliitto, toimitusjohtaja, puh. 050-511 2100
Risto Kyhälä, Realia Group Oy, toimitusjohtaja, puh. 0400-998 800