Realia Group vahvistaa kiinteistöjohtamispalveluitaan ostamalla Corbelin

Pohjoismaiden suurin kiinteistöjohtamis- ja kiinteistönvälityspalveluita tarjoava Realia Group - konserni on ostanut kiinteistöpalveluyritys Corbelin. Yrityskauppa on osa Realia Groupin kasvustrategiaa ja tukee konsernin tavoitetta laajentaa kiinteistöjohtamisen liiketoimintaansa sekä toimia kiinteistöjohtamis- ja kiinteistönvälitysalan suunnannäyttäjänä. Pääomasijoitusrahasto Valedo Partners Fund I AB on myynyt Corbel Holding Oy:n Realia Groupille 31.8.2016 allekirjoitetulla kauppasopimuksella.

Realia Group -konserniin kuuluvat Suomen suurin isännöintiyritys Realia Isännöinti, suurasiakkaiden kiinteistöjohtamispalveluissa vahva Realia Management sekä Suomen tunnetuimpiin kiinteistönvälitysbrändeihin lukeutuvat Huoneistokeskus, Huom! Huoneistomarkkinointi ja SKV Kiinteistönvälitys. Baltian maissa Realia Group toimii Ober-Haus-brändillä.

Vuonna 2008 perustettu Corbel tarjoaa kiinteistöomaisuuden hallintaan ja johtamiseen liittyviä asiantuntijapalveluita kiinteistösijoittajille, käyttäjäomistajille ja kiinteistöjen vuokralaisille. Lisäksi Corbel tarjoaa kiinteistöjohtamispalveluita pääkaupunkiseudulla, Oulussa, Tampereella, Turussa, Jyväskylässä, Järvenpäässä, Porissa, Kuopiossa, Lahdessa, Lappeenrannassa ja Kokkolassa. Yhtiön palveluksessa on noin 190 kiinteistöalan ammattilaista eri puolilla Suomea.

”Corbel täydentää erinomaisesti Realia Groupin kiinteistöjohtamisen liiketoimintoja ja osaamista. Yrityskauppa on osa kasvustrategiaamme ja tukee tavoitettamme laajentaa kiinteistöjohtamisen liiketoimintaamme. Uskon, että kilpailukykymme kiinteistöjohtamisalan asiantuntijapalveluiden tuottajana vahvistuu entisestään tämän yrityskaupan myötä. Odotan innolla alkavaa yhteistyötä Corbelin kanssa”, Realia Groupin toimitusjohtaja Matti Bergendahl sanoo.

”Valedon omistuksessa Corbelia on kehitetty vuodesta 2011 alkaen ja yhtiö on vahvistunut kaikilla liiketoiminta-alueillaan hienosti. Olemme erittäin tyytyväisiä, että Corbel liittyy jatkossa Realia Group -konserniin", Corbelin toimitusjohtaja Sampsa Ratia sanoo.

Kaupan myyjäosapuolena ovat pohjoismainen pääomasijoitusrahasto Valedo Partners Fund I AB ja Corbelin avainhenkilöt. Kaupalla ei ole vaikutusta henkilöstön työsuhteiden ehtoihin tai asiakassopimuksiin.

Realia Group Oy, Matti Bergendahl, toimitusjohtaja, puh. 040 833 5461

Valedo, Hanna Bilir, Brunswick Group, puh. +46 (0)709 16 68 66

Realia Group

Realia Group -konserni on Pohjoismaiden suurin asuntojen, kiinteistöjen ja toimitilojen välitykseen sekä hallintaan erikoistunut asiantuntijapalvelukonserni. Realia Groupiin kuuluvat Huoneistokeskus, SKV Kiinteistönvälitys, Huom! Huoneistomarkkinointi, Realia Isännöinti ja Realia Management. Baltian liiketoiminnoista vastaa Ober-Haus. Realia Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 100 miljoonaa euroa ja konsernin palveluksessa työskentelee yli 1 600 henkilöä. Yhteistä kaikille yrityksille on asiakastyytyväisyyden korostaminen, jota rakennetaan räätälöidyillä tuotteilla sekä aktiivisella ja ammattitaitoisella palvelulla. www.realiagroup.fi