Realia Isännöinti vahvistaa yritysostolla liiketoimintaansa Helsingissä

Pohjoismaiden suurimman asunto-, kiinteistö- ja toimitilaomaisuuden hallintaan ja välitykseen erikoistuneen Realia Group -konsernin tytäryhtiö Realia Isännöinti Oy on ostanut helsinkiläisen isännöintialan toimija Isännöitsijäkonttori Oy:n. Yrityskauppa on osa Realia Groupin ja sen tytäryhtiö Realia Isännöinnin kasvustrategiaa ja tukee yhtiön tavoitetta toimia isännöintialan suunnannäyttäjänä erityisesti asiakaskokemuksen kehittämisessä.

Isännöitsijäkonttori Oy on vuonna 1981 perustettu perheyritys, joka toimii pääkaupunkiseudulla. Yhtiö on yksi isännöintialan kokeneimpia toimijoita ja palvelee noin 175 asunto- ja kiinteistöosakeyhtiötä Helsingissä. Kaupan myötä Realia Isännöinnin Helsingin alueen liiketoiminta vahvistuu merkittävästi.  Isännöitsijäkonttori Oy jatkaa toistaiseksi toimintaansa omana yhtiönään.

”Halusimme löytää yrityksellemme hyvän kodin sekä varmistaa asiakkaillemme laadukkaan palvelun myös jatkossa. Osana Suomen suurinta isännöintialan yritystä voimme tarjota asiakkaillemme entistä enemmän asiantuntemusta ja osaamista”, Isännöitsijäkonttori Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Laitinen sanoo.

”Nyt solmittu kauppa vahvistaa liiketoimintaamme Helsingissä. Olemme iloisia saadessamme joukkoomme uusia osaajia. Tärkeintä on, että Isännöitsijäkonttori Oy:n asiakkaat saavat myös jatkossa ensiluokkaista palvelua eikä kauppa aiheuta heille muutoksia”, Realia Isännöinnin liiketoimintajohtaja Timo Aarvala sanoo.

”Realia Group on Pohjoismaiden suurin kiinteistöjohtamisen ja -välityksen palveluyritys, ja tavoitteenamme on kasvaa merkittävästi seuraavien vuosien aikana. Realia Isännöinnin kasvu sekä orgaanisesti että myös yritysostoilla on tärkeä osa konsernimme kasvustrategiaa”, Realia Group -konsernin toimitusjohtaja Matti Bergendahl sanoo.

Timo Aarvala, liiketoimintajohtaja, Realia Isännöinti Oy, puh. 040 596 5973
Matti Bergendahl, toimitusjohtaja, Realia Group Oy, puh. 040 833 5461
Ilkka Laitinen, toimitusjohtaja, Isännöitsijäkonttori Oy, puh. 0500 610 617

Realia Isännöinti on osa Realia Group -konsernia, joka on Pohjoismaiden suurin asuntojen, kiinteistöjen ja toimitilojen välitykseen sekä hallintaan erikoistunut asiantuntijapalvelukonserni. Realia Groupiin kuuluvat Huoneistokeskus, SKV Kiinteistönvälitys, Huom! Huoneistomarkkinointi, Realia Isännöinti ja Realia Management. Baltian liiketoiminnoista vastaa Oberhaus. Realia Groupin vuotuinen liikevaihto on noin 100 miljoonaa euroa ja konsernin palveluksessa työskentelee yli 1 900 henkilöä. Yhteistä kaikille yrityksille on asiakastyytyväisyyden korostaminen, jota rakennetaan räätälöidyillä tuotteilla sekä aktiivisella ja ammattitaitoisella palvelulla. www.realiagroup.fi www.realiaisannointi.fi