Realia on Green Building Councilin kumppanijäsen vuonna 2020

Realia on Green Building Council Finlandin kumppanijäsen vuonna 2020. Kumppanuusjäsenyyden myötä yhteisenä tavoitteena on edistää hiilineutraalia liiketoimintaa tähtäämällä energiatehokkaampiin kiinteistöihin ja lisäämällä ympäristövastuullisuutta koko kiinteistöalalla.

Realia Group ja Green Building Council Finland ovat aloittaneet kumppaniyhteistyön vuodelle 2020. Yhteistyön tavoitteena on päästöjen vähentämiseen tähtäävät toimet edistämällä kiinteistöalan ympäristövastuullisuutta ja kiinteistöjen energiatehokkuutta sekä jakamalla tärkeää tietoa ja osaamista.

Green Building Council Finlandin kymmenvuotisen taipaleen siivittämänä vuosi 2020 on nimetty ratkaisun vuodeksi jäsenverkoston kunnianhimoisen tekemisen kannalta. Vuoden aikana nostetaan esiin erilaisia kestävyyttä lisääviä ratkaisuja, joista kumppanijäsenyys on yksi merkittävä yhteistyön keino kestävän rakennetun ympäristön kehittämiseksi.

Suomen kansallisena tavoitteena on saavuttaa hiilineutraalius vuoteen 2035 mennessä. Kiinteistöt ja rakentaminen aiheuttavat noin 40 % maailmanlaajuisista hiilidioksidipäästöistä. Tästä 28 % tulee rakennusten käytönaikaisista elinkaaren vaiheista (lämmitys, jäähdytys ja energiankäyttö). Vaikuttamismahdollisuudet ovat suuret, mikä entisestään motivoi kiinteistöalaa toimimaan.

Realian tavoitteena on kumppanivuoden myötä ottaa kestävä kehitys ja ympäristövastuullisuus näkyväksi osaksi Realian liiketoimintoja. Realian ja GBC Finlandin kumppanijäsenyys mahdollistaa aiempaa tiiviimmän ja näkyvämmän yhteistyön.

”Haluamme olla osaltamme viemässä eteenpäin kiinteistöjen energiatehokkuutta Suomessa. Olemme olleet tehostamassa asiakkaidemme energiatehokkuutta kiinteistöissä jo aiemmin, mutta yhteistyön myötä edistämme kiinteistöalan energiatehokkuutta ja ympäristövastuullisuutta entistä voimakkaammin. Toimialan suurimpana toimijana haluamme kantaa oman vastuumme ja näyttää esimerkkiä”, Realian Energia- ja ympäristöpalveluiden johtaja Mari Rajaniemi kertoo.

Green Building Council Finlandin tavoite kumppaniyhteistyössä on kertoa hiilineutraalisuudesta, kiertotaloudesta ja kestävämmästä elämästä Realian kautta tavoittaen kiinteistöalaa ja koko Suomea laajemmin.

”Ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi tarvitaan nopeita toimia ja kaikki mukaan. Realia on kiinteistöalan yksi merkittävä toimija palvellen laajaa ja monipuolista asiakaskuntaansa. Uskon, että kumppanuusyhteistyön kautta yhä useampi kiinteistönomistaja tulee tietoiseksi ja tarttuu toimiin energiankulutuksen ja ilmastopäästöjen vähentämiseksi. Lisäksi yhteistyö antaa meille mahdollisuuksia edistää koko kiinteistöalan ja GBC:n jäsenistön toimia kohti kestävyyttä”, Green Building Councilin toimitusjohtaja Mikko Nousiainen toteaa.

Mari Rajaniemi, johtaja, Energia- ja ympäristöpalvelut, Realia, 040 637 7326

Mikko Nousiainen, toimitusjohtaja, Green Building Council Finland, 040 525 8440

Realia Group on Pohjoismaiden suurin asuntojen, kiinteistöjen ja toimitilojen välitykseen sekä hallintaan erikoistunut asiantuntijapalvelukonserni. Konserni tuottaa asiakkailleen kokonaisvaltaisia palveluita ja ratkaisuja asumisen ja toimitilasektorin kiinteistöpalveluissa. Konserniin kuuluvat Realia Isännöinti Oy, Realia Management Oy, Huoneistokeskus Oy, SKV Kiinteistönvälitys Oy, Huom! Huoneistomarkkinointi Oy, A/S Ober-Haus ja Hestia AB.

Green Building Council Finland on voittoa tavoittelematon yhdistys, jonka ydintehtäviä ovat 160 kira-alan jäsenyritysten ja yhteistyökumppanien kanssa rakennettuun ympäristöön liittyvien kestävän kehityksen käytäntöjen ja kiinteistöjen ympäristöluokitusten edistäminen, tiedon ja osaamisen välittäminen, vuoropuhelun aktivointi sekä Suomen kytkeminen osaksi kansainvälistä Green Building Council -verkostoa. Strategiset painotuksemme vuosille 2018-2020 ovat hiilineutraalisuus, kiertotalous ja kestävämpi elämä.

Mari Rajaniemi, johtaja, Energia- ja ympäristöpalvelut, Realia, 040 637 7326

Mikko Nousiainen, toimitusjohtaja, Green Building Council Finland, 040 525 8440