ReCoTech kokoaa rakennetun ympäristön kärkitoimijat ja startupit saman katon alle kiinteistö- ja rakennusalan omassa ”Slushissa”

ReCoTech Meetup houkuttelee marraskuun viimeisenä päivänä kiinteistö- ja rakentamisalan kärkitoimijat ja startupit saman katon alle Messukeskukseen Slushin viralliseen rinnakkaistapahtumaan. Toista kertaa järjestettävä ReCoTech on ylittänyt kaikki odotukset tänä vuonna, sillä tapahtumaan osallistuu yli 400 visionääriä ja alan tulevaisuuden rakentajaa.

Tilaisuutta on ollut rakentamassa joukko alan rohkeita uudistajia; Fira, Granlund, Newsec, Ramboll, Senaatti-kiinteistöt ja Sponda.

”ReCoTech on kasvanut vuodessa huikeisiin mittoihin kiinteistö- ja rakennusalan omaksi ”Slushiksi”, joka kiinnostaa ulkomaita myöten. Tapahtumaan on ilmoittautunut yli 50 startup-yritystä ja lähes kolmekymmentä alan suurinta toimijaa, joten odottavissa on visionäärisiä puheenvuoroja ja sähköisiä tapaamisia startuppien ja yritysten kesken”, iloitsee Anssi Salonen järjestäjien puolelta. Tapahtuman järjestämisestä vastaavat RAKLI, Green Building Council Finland, HESA-SAFA, KIRA-digi ja RICS.

Päivä tarjoaa huikean katsauksen alan nykyisyyteen ja tulevaisuuteen. Ohjelma koostuu aamiaisseminaarista, Fireside Chatista sekä SpeedMeet-tapaamisista, joissa startupeilla on mahdollisuus esitellä toimintaansa KIRA-alan yrityksille ja keskustella mahdollisista yhteistyökuvioista. Tapahtumaan osallistuvilla startupeilla on esiteltävänään laaja kattaus kansainvälisin ja kotimaisin voimin kehitettyjä innovaatioita, jotka tuovat uutta potkua KIRA-alalle.

Aamiaisseminaarissa lavan valloittaa Peter Vesterbacka, joka avaa Helsinki-Tallinna kokonaisuuden valtavia kehitysnäkymiä Euraasian sydämessä. Tapahtuman keynote-puhujana toimii U.S. Green Building Councilin ja Acliman Chris Pyke.

Anssi Salonen

Haastattelupyynnöt:
Susanna Aula

Mediakutsu: Tervetuloa Rakennuttaminen 2019 -seminaariin Tampere-talolle 17.-18.1.2019 kuulemaan ja haastattelemaan alan huippuasiantuntijoita8.1.2019 09:00:00Kutsu

RAKENNUTTAMINEN 2019 on RAKLIn ja Kiinkon järjestämä vuosittainen kiinteistö-, rakentamis- ja infra-alan johdon sekä asiantuntijoiden kahden päivän tapaamisfoorumi, joka järjestetään Tampere-talolla 17.-18.1.2019. Tapahtuma on noussut Suomen merkittävimmäksi rakennuttamisen tapahtumaksi tarjoten kohtaamispaikan alan johtaville asiantuntijoille niin Suomesta kuin kansainvälisesti. Tänä vuonna Tampere-taloon kokoontuu yli 300 osallistujaa.

RAKLI: Kiinteistö- ja rakentamismarkkinat painottuvat yhä selkeämmin pääkaupunkiseudulle9.11.2018 09:00:00Tiedote

Pääkaupunkiseudun väestönkasvu on omaa luokkaansa Suomessa ja edellyttää aktiivisen rakentamisen jatkumista. Rakentamisen määrä pääkaupunkiseudulla kasvaakin edelleen ensi vuonna, vaikka Suomen tasolla määrän odotetaan pysähtyvän tai kääntyvän laskuun. Pääkaupunkiseudun asuntoaloitusten määrä on kasvanut voimakkaasti kuluvan vuoden kesän lopulle saakka, mutta rakennuslupien reipas lasku ennakoi käänteen tapahtuvan loppuvuonna. Suomi on edelleen houkutteleva maa kansainvälisille kiinteistösijoittajille, mikä näkyy kiinteistökauppojen suurena määränä.

RAKLIn vuokra-asuntobarometri: Vuokra-asuntojen sijoittajakysyntä hieman hidastumassa, vuokrat nousevat edelleen20.9.2018 10:00:00Tiedote

RAKLIn teettämän vuokra-asuntobarometrin mukaan vuokra-asuntojen tarjonta kasvaa, mutta kotimaisen sijoittajakysynnän kasvuvauhti on hidastumassa. Myös vuokrat jatkavat nousuaan suurimmissa kaupungeissa, ja suurten asuntojen vuokrien kasvuodotukset ovat jopa nousussa. Rakennuskustannukset sekä tonttien ja työvoiman saatavuus koetaan rakentamisen merkittävimmiksi pullonkauloiksi.