Redaktionerna för kännedom om kommunernas skatteprocenter

Kommunförbundet samlar information om kommunernas fastighets- och inkomstskattesatser för år 2018 under den kommande veckan. De slutliga kommunvisa resultaten publiceras fredagen 17.11.2017 då materialet har sammanställts. Därtill publicerar vi på webbsidan www.kommunforbundet.fi/skatteprocenter2018 preliminär information under följande datum senast kl. 12 ifrågavarande dagar: 9.11, 13.11 och 15.11.

KOMMUNFÖRBUNDET INFORMERAR
REDAKTIONERNA FÖR KÄNNEDOM
9.11.2017

Därtill publicerar vi på webbsidan www.kommunforbundet.fi/skatteprocenter2018 preliminär information under följande datum senast kl. 12  ifrågavarande dagar: 9.11, 13.11 och 15.11.

Det slutliga materialet publiceras även i kartform på sidan www.kommunerna.net/kommunnavigatorn.

Vid behov kan er redaktion kontakta Kommunförbundets avdelning för kommunalekonomi:

• direktör för enheten, Henrik Rainio, tfn 050 596 9635 (intervjuer på svenska
  • sakkunnig Benjamin Strandberg, tfn 050 594 0603 (intervjuer på svenska
  • chefsekonom, Minna Punakallio, tfn 040 7515175
  • utvecklingschef, skatter, Jukka Hakola, tfn 050 411 7112
  • sakkunnig, ekonomistatistik och tidsserier, Heikki Pukki,  tfn 050 324 3621
    samt
  • vice verkställande direktör Timo Reina, tfn 040 555 8458

Vänliga hälsningar
Raija Heino
kommunikationskoordinator
tfn 050 62318

Medietjänstnummer för journalister vardagar kl. 9-15: 050 340 9977

Finlands Kommunförbund är en tvåspråkig intresseorganisation för alla kommuner och städer i Finland. Med sin sakkunskap utvecklar förbundet den kommunala servicen. På förbundets webbplats Kommunforbundet.fi finns central information om kommunsektorn och den kommunala servicen. Finlands kommuner och städer ansvarar för cirka 2/3 av den offentliga servicen.