Redland Oy

Redland jakaa puolet tuloksestaan henkilökunnalle

Digisydämellä viestivä mainostoimisto Redland jatkaa tasaista kasvuaan ja jakaa onnistuneesta tuloksestaan 50% henkilökunnalleen. Redlandin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2 miljoonaa euroa ja tilikauden tulos 287 000 euroa.

Useamman vuoden jatkuneen 30% kasvun taustalla on laajasti asiakkaiden tarpeeseen vastannut palvelumalli, asiakkaiden kasvu ja menestyminen sekä korkea suositteluaste. Tulosta käytetään sekä henkilökunnan palkitsemiseen että investointeihin, joista tärkein on Yhdysvaltojen markkinatunnustelu.

-  Tavoitteenamme on olla kattavimmin palveleva markkinointiviestintä- ja digitoimisto, jolla on tyytyväisimmät asiakkaat ja onnellisin henkilökunta. Uskon 30% kasvutavoitteemme toteutuvan jatkossakin luontevimmin niin, että keskitymme henkilökunnan ja asiakkaiden onnellisuuden aiheiden lisäämiseen. Henkilökuntaa motivoivan palkitsemismallin avulla haluamme antaa kunnian sinne minne se kuuluu, eli suoraan työntekijöille, sanoo Simo Vunneli, Redlandin toimitusjohtaja.

Työkaverit äänestävät toistensa bonuksista

Tuloksesta henkilökunnalle jaettava summa on 143 500 euroa, joka jakautuu bonuksiin, kouluttamiseen ja kehittämiseen. Puolet bonuksesta jaetaan samansuuruisena koko henkilökunnalle, mutta työntekijät pääsevät vertaisarvioinnilla vaikuttamaan siihen, ketkä saavuttavat suurimmat henkilökohtaiset bonukset.

Redlandin mallissa työntekijät arvioivat työkavereitaan mm. ammatillisen osaamisen, sen kehittämisen sekä Redlandin arvojen mukaisen toiminnan mukaan. Redlandilla työskentelee tällä hetkellä 22 ihmistä.

Henkilökunnan kuuntelua ja yhdessä tekemistä

Redlandin henkilökuntaan panostaminen näkyy myös työntekijöiden kuuntelemisena ja haluna mahdollistaa heidän ehdotuksiaan. Toiveita etätyön tekemiseen on tuettu niinkin vahvasti, että työtä on tehty ajoittain Australiasta, Vietnamista ja Espanjasta käsin. Kotoa tehtävä etätyö on kaikille redlandereille säännöllinen arkea helpottava mahdollisuus.

- Työyhteisöä ja työn tekemistä koskeviin kehitysehdotuksiin reagoimme nopeasti ja pyrimme aina toimimaan arvojemme mukaisesti ja edistämään henkilökuntamme onnellisuutta. Kun toimimme kahdessa kaupungissa, Helsingissä ja Lahdessa, on tärkeää järjestää säännöllisesti koko henkilökunnan yhteisiä tapaamisia sekä myös vapaampaa yhteistä toimintaa, sanoo Redlandin HR-asioista vastaava Mari Suomalainen.

Koko henkilökunnan yhteisestä virkistäytymismatkasta onkin tullut kesän starttaava traditio. Viime kesäkuussa redlanderit matkustivat viikonlopuksi Milanoon, Italiaan. Viimeiseen asti yllätyksenä pidetty kohde selvisi matkustajille vasta lentokentällä. Tämän kesän reissukohde on jo työn alla, mutta vielä salaisuus.

Jokaiselle oma kehittymissuunnitelma

Ammatillista kehittymistä tuetaan Redlandissa tekemällä jokaiselle työntekijälle oma kehittymissuunnitelma. Suunnitelma saattaa sisältää esimerkiksi ammatillista lisäkoulutusta, kansainvälisiin seminaaritapahtumiin osallistumista tai vaikka ajankäyttöä ammatillisten yhteisöjen parissa.

- Redland kannustaa meitä osallistumaan alan yhteisöjen toimintaan. Luonnollisena osana omaa työnkuvaani olen vahvasti mukana suomalaisessa WordPress-yhteisössä ja vuosittaisten WordCamp-tapahtumien järjestämisessä. Saan onneksi tehdä tätä työajalla, sillä perheellisenä minulta ei muuten riittäisi aikaa yhteisötyölle, sanoo Kenneth Levänen, Redlandin Web developer.

Lisätietoja antavat:

Simo Vunneli, toimitusjohtaja, Redland Oy
p. +358 40 508 8856, simo@redland.fi

Mari Suomalainen, HR, Redland Oy
p. +358 40 553 6433, mari@redland.fi

Redland Oy
www.redland.fi

Tietoja julkaisijasta

Redland on markkinointi-, viestintä- ja digikumppani yrityksille, jotka haluavat enemmän ja helpommalla. Tehtävämme on tuottaa asiakkaillemme liiketaloudellista onnea tarjoamalla markkinointi-, viestintä- ja digipalvelut yhtenä tehokkaasti johdettuna kokonaisuutena. Silloin kaikki toimenpiteet palvelevat samoja bisnestavoitteita