Refixia® -valmiste erityiskorvattavaksi

Refixia®-valmiste on hyväksytty 7.4.2020 erityiskorvattavaksi ylemmässä erityiskorvausluokassa (100 %) sairaudessa krooniset hyytymishäiriöt.

Valmisteen erityiskorvattavuus tulee voimaan 1.5.2020 alkaen. Valmiste sisältää nonakogi beetapegolia (hyytymistekijää IX) ja on tarkoitettu 12-vuotiaiden ja sitä vanhempien hemofilia B -potilaiden verenvuotojen hoitoon ja ennaltaehkäisyyn.

FI20RFX00011

Novo Nordisk on johtava globaali lääkealan yritys, joka on perustettu vuonna 1923. Pääkonttorimme sijaitsee Tanskassa. Tavoitteemme on ajaa muutosta diabeteksen ja muiden vakavien kroonisten sairauksien, kuten lihavuuden ja harvinaisten veri- ja hormonaalisten sairauksien, voittamiseksi. Pyrimme siihen tekemällä uraauurtavia tieteellisiä läpimurtoja, laajentamalla lääkkeidemme saatavuutta sekä pyrkimällä ehkäisemään ja viime kädessä parantamaan sairauksia. Novo Nordisk työllistää noin 42 700 ihmistä 80 maassa ja markkinoi tuotteitaan noin 170 maassa. Novo Nordiskin B-osakkeet on listattu Nasdaq Kööpenhaminassa (Novo-B) ja ADR:t New Yorkin pörssissä (NVO). Lisätietoja: novonordisk.comFacebook, Twitter, LinkedIn, YouTube

Suomen Novo Nordisk aloittaa matkustamisesta aiheutuvien CO₂-päästöjen kompensoinnin yhdessä Taimiteon kanssa osana kunnianhimoista ympäristöstrategiaansa20.11.2019 09:00:00 EETTiedote

Fiasp® hyväksytty Euroopassa diabeteksen hoitoon nuorille ja yli 1-vuotiaille lapsille29.8.2019 10:24:26 EESTTiedote