Reima Loukkola Osuuskauppa Arinaan hallintojohtajaksi

KTM Reima Loukkola (45) on nimitetty Osuuskauppa Arinan hallintojohtajaksi. Reima Loukkola on Arinan kasvatti, joka palaa lokakuun alussa Pohjois-Suomeen reilun kymmenen Kymenlaaksossa ja Keski-Suomessa viettämänsä vuoden jälkeen. Arinan nykyinen hallintojohtaja Paavo Härö jää eläkkeelle vuodenvaihteessa.

Osuuskauppa Arinassa hallintojohtaja toimii johtoryhmän jäsenenä, vastaten osuuskaupan talous-, tieto- ja kiinteistötoiminnoista, yritysturvallisuudesta, liiketoiminnan raportoinnista ja analytiikasta sekä Kodin Terra -liiketoiminnasta. Hallintojohtaja raportoi toimitusjohtajalle.

Reima Loukkolan työura alkoi osuuskaupassa vuonna 1991 Osuuskauppa Arinan myyjän, esimiessijaisen, markkinointineuvojan ja esimieskoulutettavan tehtävistä. Loukkola kävi välillä Jollas Instituutin kouluttajana, kunnes palasi Arinaan ryhmäpäälliköksi ja Prismajohtajan sijaiseksi. Vuonna 2009 Loukkola siirtyi Kymenlaaksoon silloisen Osuuskauppa Ympyrän toimialajohtajaksi ja sittemmin toimitusjohtajaksi. Vuonna 2012 Loukkola siirtyi Keski-Suomeen Osuuskauppa Keskimaan toimialajohtajaksi. Ympyrä sulkeutuu, kun Loukkola palaa Pohjois-Suomeen ja Arinaan.

”Kasvattiseura ja Oulu ovat olleet aina sydämessäni. Arina ja ihmiset siellä antoivat ensisysäyksen työuralleni, jota perhe, ystävät ja upeat työkaverit ovat matkan varrella tukeneet. On hienoa, että saan antaa täyden panokseni arinalaisille ja sen pohjoissuomalaisille omistajille”, iloitsee Reima Loukkola.

”Osuuskauppa Arinassa tehtävämme on tuottaa palveluja ja hyötyjä jäsenillemme eli omistajille ja rakentaa parempaa Pohjois-Suomea. Paluumuuttajana Reima on lämpimästi tervetullut arinalaisten tiimiin, kehittämään Arinaa ja aluettamme yhdessä eri sidosryhmien kanssa”, jatkaa Osuuskauppa Arinan toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio.

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Rovaniemen Kodin Terraan Laattapisteen Shop-in-Shop -myymälä20.1.2021 15:34:48 EETTiedote

Reilu 40-vuotias kotimainen perheyritys Laattapiste ja Osuuskauppa Arinan Kodin Terra Rovaniemi lyövät hynttyyt yhteen ja avaavat Laattapisteen shop-in-shop -konseptilla toimivan toimipisteen Rovaniemen Kodin Terra -myymälään. Rovaniemen Laattapisteen sulkeutuessa siirtyy Laattapisteen valikoima ja tuotteisiin erikoistunut henkilökunta palvelemaan asiakkaita Kodin Terran katon alle. Kodin Terrasta löytyy entisestään myös lappilainen perheyritys huonekaluliike Varrio.

Osuuskauppa Arinan kesätyöhaku 2021 on alkanut14.1.2021 08:00:00 EETTiedote

Osuuskauppa Arina ennustaa työllistävänsä kesällä 2021 reilu 300 kesätyöntekijää sekä noin 700 14–17 -vuotiasta kesä-ässäläistä. Kesätyö osuuskaupassa toimii usein sekä siltana työelämään että vakituiseen työhön Osuuskauppa Arinassa. Yleensä noin kolmasosalle kesätyöntekijöistä tarjoutuu syksyllä mahdollisuus jatkaa pysyvästi Arinan työntekijänä. Arina on mukana Oikotie Työpaikkojen vetämässä Vastuullinen kesäduuni-kampanjassa ja sijoittui viime kesänä Vastuullisin kesäduuni -kilpailun 4. sijalle yli 1000 työntekijän sarjassa. Yli 18-vuotiaiden kesätyöhaku päättyy tammikuun lopussa ja kesä-ässien osalta huhtikuun lopussa.

Arinan hallinto kokoontui hybridisti – syyskokousten päätöksiä14.12.2020 11:30:04 EETTiedote

Osuuskauppa Arina on pohjoissuomalaisten kotitalouksien perustama ja omistama 103-vuotias kuluttajaosuuskunta, omistajina tänään yli 170 000 (70 %) kaikista alueen kotitalouksista. Omistajat valitsevat keskuudestaan sääntömääräistä päätösvaltaa käyttävät hallintoelimet. Hallinto toimii päätösvallan lisäksi tärkeässä viestintäroolissa kotitalouksien ja osuuskaupan välillä.

Osuuskauppa Arinan Vanhan Paloaseman ravintoloiden liiketoiminta päättyy11.12.2020 13:23:45 EETTiedote

Vanhan Paloaseman ravintolakokonaisuus, Grill it! Oulu, Vanhan Paloaseman Baari ja Ullakko sulkevat ovensa. Vanha Paloasema on jo muuten suljettu johtuen koronarajoituksista, mutta Grill it! sulkee ovensa viimeisen kerran tiistaina 22.12 klo 15. Grill it! Oulu on saavuttanut ravintoloista tunnettuutta myös valtakunnallisesti, kun se on valittu S-ryhmän vuoden ketjuravintolaksi kahtena edellisenä vuonna. Grill it! -konseptille etsitäänkin Oulusta nyt uusia tiloja.