Reima Loukkola Osuuskauppa Arinaan hallintojohtajaksi

KTM Reima Loukkola (45) on nimitetty Osuuskauppa Arinan hallintojohtajaksi. Reima Loukkola on Arinan kasvatti, joka palaa lokakuun alussa Pohjois-Suomeen reilun kymmenen Kymenlaaksossa ja Keski-Suomessa viettämänsä vuoden jälkeen. Arinan nykyinen hallintojohtaja Paavo Härö jää eläkkeelle vuodenvaihteessa.

Osuuskauppa Arinassa hallintojohtaja toimii johtoryhmän jäsenenä, vastaten osuuskaupan talous-, tieto- ja kiinteistötoiminnoista, yritysturvallisuudesta, liiketoiminnan raportoinnista ja analytiikasta sekä Kodin Terra -liiketoiminnasta. Hallintojohtaja raportoi toimitusjohtajalle.

Reima Loukkolan työura alkoi osuuskaupassa vuonna 1991 Osuuskauppa Arinan myyjän, esimiessijaisen, markkinointineuvojan ja esimieskoulutettavan tehtävistä. Loukkola kävi välillä Jollas Instituutin kouluttajana, kunnes palasi Arinaan ryhmäpäälliköksi ja Prismajohtajan sijaiseksi. Vuonna 2009 Loukkola siirtyi Kymenlaaksoon silloisen Osuuskauppa Ympyrän toimialajohtajaksi ja sittemmin toimitusjohtajaksi. Vuonna 2012 Loukkola siirtyi Keski-Suomeen Osuuskauppa Keskimaan toimialajohtajaksi. Ympyrä sulkeutuu, kun Loukkola palaa Pohjois-Suomeen ja Arinaan.

”Kasvattiseura ja Oulu ovat olleet aina sydämessäni. Arina ja ihmiset siellä antoivat ensisysäyksen työuralleni, jota perhe, ystävät ja upeat työkaverit ovat matkan varrella tukeneet. On hienoa, että saan antaa täyden panokseni arinalaisille ja sen pohjoissuomalaisille omistajille”, iloitsee Reima Loukkola.

”Osuuskauppa Arinassa tehtävämme on tuottaa palveluja ja hyötyjä jäsenillemme eli omistajille ja rakentaa parempaa Pohjois-Suomea. Paluumuuttajana Reima on lämpimästi tervetullut arinalaisten tiimiin, kehittämään Arinaa ja aluettamme yhdessä eri sidosryhmien kanssa”, jatkaa Osuuskauppa Arinan toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio.

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Osuuskauppa Arinan ravintolat palvelevat hallituksen esitystä noudattaen28.3.2020 12:10:02 EETTiedote

Osuuskauppa Arina toimii Suomen hallituksen päätösten ja ohjeiden mukaisesti sopeuttaen ravintoloidensa, kahviloidensa ja myös hotelliensa toiminnan perjantaista 27.3.2020 alkaen. Hallitus esittää ravintoloiden, kahviloiden ja anniskelupaikkojen sisällä syömisen kieltämistä asiakkailta mahdollisimman pian koronaviruksen leviämisen estämiseksi. Ruokahuoltoon liittyvä take away -toiminta on sallittua.