Rekryexpo saa jatkoa jo keväällä

Viime marraskuussa ensimmäistä kertaa järjestetty Rekryexpo saa jatkoa jo keväällä 18.4.2018. Turun Messukeskus Oy järjestää tapahtuman yhteistyössä Turun Sanomien, Salon Seudun Sanomien ja TS-Yhtymän paikallislehtien kanssa.

Kuvaaja Jere Satamo, Turun Messukeskuksen kuva-arkisto.

Rekryexpo toteutettiin uudella tavalla, johon kuului messuosastopaketin lisäksi näkyvyyttä erillisessä messulehdessä. Sama konsepti jatkuu myös kevään tapahtumassa.

Viimesyksyinen rekrytointitapahtuma oli menestys, sillä tavoitteet ylitettiin tuplasti. Messuilla vieraili yli 3500 kävijää, yli 60 näytteilleasettajaa ja tarjolla oli noin 3000 avointa työpaikkaa.

Varsinais-Suomen alueella on nopeasti kasvanut ja edelleen kiihtymässä oleva työvoiman tarve. Arvioiden mukaan maakuntaan syntyy 30 000 työpaikkaa lähivuosien aikana.

- Rekryexpo-messuilla näyttää menestyksestä päätellen olevan taustallaan suurempikin yhteiskunnallinen vaikutus Varsinais-Suomen alueelle, totesi mm. täydelle messuauditoriolle puhunut työelämäprofessori Pauli Aalto-Setälä. Hän kertoi messuilla mm. työelämän murroksesta.

- Rekryexpo sai aikaan toivottua pöhinää Varsinais-Suomen alueella. Siitä tuli koko talousalueen yhteinen juttu, arvioivat järjestelyissä mukana olevat projektijohtaja Krista Ahonen Turun Messukeskuksesta ja mediamyynnin johtaja Katja Hägg Turun Sanomista.

- Tapahtuma onnistui rakentamaan tuloksellisen kohtaamispaikan työnhakijoiden ja työnantajien välille.

Myös muun muassa Varsinais-Suomen TE-toimisto, yhteistyössä muiden toimistojen kanssa oli tärkeässä roolissa tapahtumassa.

Rekryexpossa näytteilleasettajakyselyyn vastanneista yrityksistä 93 prosenttia ilmoitti saavuttaneensa asettamansa tavoitteet joko erittäin hyvin tai hyvin. Kävijäkuntaan oltiin tyytyväisiä. Tapahtuman kautta kutsuttiin työtekijöitä haastatteluihin ja osa yrityksistä palkkasi henkilökuntaa myös suoraan messuilta.

Tapahtuma houkutteli paikalle niin työttömiä työnhakijoita kuin työelämässä oleviakin. Suurin osa tuli paikalle ensisijaisesti tutustumaan avoimiin työpaikkoihin ja rekrytoiviin yrityksiin. Yli 80 prosenttia kyselyyn vastanneista kävijöistä ilmoitti olleensa tyytyväinen näytteilleasettajiin. Kävijäkyselyssä mukaan toivottiin mm. lisää kuntia ja rakennusalan yrityksiä. Jopa yli 20 prosenttia kävijöistä vietti paikalla koko päivän.

Krista Ahonen, projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Katja Hägg
mediamyynnin johtaja
Turun Sanomat Oy
katja.hagg@ts.fi

Kansainvälinen Life Science Live -tapahtuma Suomeen19.6.2018 12:10Tiedote

Life Science Live on uusi, kansainvälinen lääketieteen ja terveydenhoidon ammattitapahtuma. Kokonaisuus järjestetään Turun Messukeskuksessa 15.-16.5.2019. Life Science Live -tapahtuman sisällöstä vastaavat Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Turun ammattikorkeakoulu ja Turku Science Park Oy osana HealthTurku-kärkialan kehitystyötä. Turku Science Park Oy järjestää perinteisen HealthBIO-tapahtumansa Life Science Live -tapahtuman yhteyteen. Osana tapahtumakokonaisuutta on myös kaksipäiväinen i-HD (Improved Health Data) konferenssi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.