Rekryexpo saa jatkoa jo keväällä

Viime marraskuussa ensimmäistä kertaa järjestetty Rekryexpo saa jatkoa jo keväällä 18.4.2018. Turun Messukeskus Oy järjestää tapahtuman yhteistyössä Turun Sanomien, Salon Seudun Sanomien ja TS-Yhtymän paikallislehtien kanssa.

Kuvaaja Jere Satamo, Turun Messukeskuksen kuva-arkisto.

Rekryexpo toteutettiin uudella tavalla, johon kuului messuosastopaketin lisäksi näkyvyyttä erillisessä messulehdessä. Sama konsepti jatkuu myös kevään tapahtumassa.

Viimesyksyinen rekrytointitapahtuma oli menestys, sillä tavoitteet ylitettiin tuplasti. Messuilla vieraili yli 3500 kävijää, yli 60 näytteilleasettajaa ja tarjolla oli noin 3000 avointa työpaikkaa.

Varsinais-Suomen alueella on nopeasti kasvanut ja edelleen kiihtymässä oleva työvoiman tarve. Arvioiden mukaan maakuntaan syntyy 30 000 työpaikkaa lähivuosien aikana.

- Rekryexpo-messuilla näyttää menestyksestä päätellen olevan taustallaan suurempikin yhteiskunnallinen vaikutus Varsinais-Suomen alueelle, totesi mm. täydelle messuauditoriolle puhunut työelämäprofessori Pauli Aalto-Setälä. Hän kertoi messuilla mm. työelämän murroksesta.

- Rekryexpo sai aikaan toivottua pöhinää Varsinais-Suomen alueella. Siitä tuli koko talousalueen yhteinen juttu, arvioivat järjestelyissä mukana olevat projektijohtaja Krista Ahonen Turun Messukeskuksesta ja mediamyynnin johtaja Katja Hägg Turun Sanomista.

- Tapahtuma onnistui rakentamaan tuloksellisen kohtaamispaikan työnhakijoiden ja työnantajien välille.

Myös muun muassa Varsinais-Suomen TE-toimisto, yhteistyössä muiden toimistojen kanssa oli tärkeässä roolissa tapahtumassa.

Rekryexpossa näytteilleasettajakyselyyn vastanneista yrityksistä 93 prosenttia ilmoitti saavuttaneensa asettamansa tavoitteet joko erittäin hyvin tai hyvin. Kävijäkuntaan oltiin tyytyväisiä. Tapahtuman kautta kutsuttiin työtekijöitä haastatteluihin ja osa yrityksistä palkkasi henkilökuntaa myös suoraan messuilta.

Tapahtuma houkutteli paikalle niin työttömiä työnhakijoita kuin työelämässä oleviakin. Suurin osa tuli paikalle ensisijaisesti tutustumaan avoimiin työpaikkoihin ja rekrytoiviin yrityksiin. Yli 80 prosenttia kyselyyn vastanneista kävijöistä ilmoitti olleensa tyytyväinen näytteilleasettajiin. Kävijäkyselyssä mukaan toivottiin mm. lisää kuntia ja rakennusalan yrityksiä. Jopa yli 20 prosenttia kävijöistä vietti paikalla koko päivän.

Krista Ahonen, projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Katja Hägg
mediamyynnin johtaja
Turun Sanomat Oy
katja.hagg@ts.fi

Kuvaaja Jere Satamo, Turun Messukeskuksen kuva-arkisto.

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Automatkailua Turussa heti alkuvuodesta - Tammikuussa messuilla on tarjolla mm. taitoajoa21.12.2017 13:37Tiedote

Tiedote 21.12.2017. Caravan Show -messut kutsuu automatkailun äärelle 12.-14.1. Turun Messukeskukseen. Yhdessä SF-Caravan ry:n kanssa järjestettävässä tapahtumassa kisataan tällä kertaa mm. matkailuvaunun ja -auton taitoajossa. Caramba-kilpailunäytökseen osallistuu alan suomalaisia huippukuljettajia, ja yleisö pääsee seuraamaan ja kokeilemaan ajoa lauantaina 13.1. Suomalaiset kuljettajat ovat lajissa pohjolan parhaimmistoa.

Seppo Puttonen Turun Kirjamessujen ohjelmapäälliköksi vuodelle 201818.12.2017 13:17Tiedote

Turun Kirjamessujen ohjelmapäällikkö Jenni Haukion jäädessä äitiyslomalle tammikuussa 2018, tulee messujen ohjelmapäällikkönä toimimaan kirjallisuustoimittaja Seppo Puttonen. Pitkän uran Yleisradiossa, ja sen kirjallisuusohjelmien parissa, tehnyt Puttonen vastaa ohjelmatuotannosta. Ohjelmapäällikön apuna toimii vuodesta 2004 kustannusalalla työskennellyt Eetu Alvik, joka on Suomen Hevosurheilulehti Oy:n toimitusjohtaja.