Rekryexpo saa jatkoa jo keväällä

Viime marraskuussa ensimmäistä kertaa järjestetty Rekryexpo saa jatkoa jo keväällä 18.4.2018. Turun Messukeskus Oy järjestää tapahtuman yhteistyössä Turun Sanomien, Salon Seudun Sanomien ja TS-Yhtymän paikallislehtien kanssa.

Kuvaaja Jere Satamo, Turun Messukeskuksen kuva-arkisto.

Rekryexpo toteutettiin uudella tavalla, johon kuului messuosastopaketin lisäksi näkyvyyttä erillisessä messulehdessä. Sama konsepti jatkuu myös kevään tapahtumassa.

Viimesyksyinen rekrytointitapahtuma oli menestys, sillä tavoitteet ylitettiin tuplasti. Messuilla vieraili yli 3500 kävijää, yli 60 näytteilleasettajaa ja tarjolla oli noin 3000 avointa työpaikkaa.

Varsinais-Suomen alueella on nopeasti kasvanut ja edelleen kiihtymässä oleva työvoiman tarve. Arvioiden mukaan maakuntaan syntyy 30 000 työpaikkaa lähivuosien aikana.

- Rekryexpo-messuilla näyttää menestyksestä päätellen olevan taustallaan suurempikin yhteiskunnallinen vaikutus Varsinais-Suomen alueelle, totesi mm. täydelle messuauditoriolle puhunut työelämäprofessori Pauli Aalto-Setälä. Hän kertoi messuilla mm. työelämän murroksesta.

- Rekryexpo sai aikaan toivottua pöhinää Varsinais-Suomen alueella. Siitä tuli koko talousalueen yhteinen juttu, arvioivat järjestelyissä mukana olevat projektijohtaja Krista Ahonen Turun Messukeskuksesta ja mediamyynnin johtaja Katja Hägg Turun Sanomista.

- Tapahtuma onnistui rakentamaan tuloksellisen kohtaamispaikan työnhakijoiden ja työnantajien välille.

Myös muun muassa Varsinais-Suomen TE-toimisto, yhteistyössä muiden toimistojen kanssa oli tärkeässä roolissa tapahtumassa.

Rekryexpossa näytteilleasettajakyselyyn vastanneista yrityksistä 93 prosenttia ilmoitti saavuttaneensa asettamansa tavoitteet joko erittäin hyvin tai hyvin. Kävijäkuntaan oltiin tyytyväisiä. Tapahtuman kautta kutsuttiin työtekijöitä haastatteluihin ja osa yrityksistä palkkasi henkilökuntaa myös suoraan messuilta.

Tapahtuma houkutteli paikalle niin työttömiä työnhakijoita kuin työelämässä oleviakin. Suurin osa tuli paikalle ensisijaisesti tutustumaan avoimiin työpaikkoihin ja rekrytoiviin yrityksiin. Yli 80 prosenttia kyselyyn vastanneista kävijöistä ilmoitti olleensa tyytyväinen näytteilleasettajiin. Kävijäkyselyssä mukaan toivottiin mm. lisää kuntia ja rakennusalan yrityksiä. Jopa yli 20 prosenttia kävijöistä vietti paikalla koko päivän.

Krista Ahonen, projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Katja Hägg
mediamyynnin johtaja
Turun Sanomat Oy
katja.hagg@ts.fi

Kuvaaja Jere Satamo, Turun Messukeskuksen kuva-arkisto.

Vihersukellus kevääseen maaliskuussa - Piha & Puutarha -messuilla kukkasidontakilpailu16.1.2019 14:15Tiedote

Tiedote 16.1.2019. Piha & Puutarha -messut Turun Messukeskuksessa tarjoavat jälleen aikaisen kevään tuoksuineen, yleiskoristeluineen ja väreineen. Odotettu kevättapahtuma järjestetään 29.-31.3. Järjestelyissä ovat mukana Lounais-Suomen Puutarhayhdistys, Ammattiopisto Livia, Kauppapuutarhaliitto Varsinais-Suomen piiri ja Suomen Kukkakauppiasliitto Varsinais-Suomen piiri. Luvassa on todellinen vihersukellus. Maa, ilma ja vesi ovat kaikki huomioituja puutarhamessujen ilmeessä.

Caravan Show -messuilla aiheina tänä vuonna mm.: Suomalaiset automatkalla maailman ympäri, koiraystävällisin leirintäalue ja kaupankäyntiä11.1.2019 12:00Tiedote

Turun Messukeskuksen pihalle leiriytyneiden matkailuautojen ja -vaunujen ikkunoista loistaa tunnelmallinen valo. Caravan Show kerää paitsi halleihin myös messukentällä runsaan joukon automatkailun harrastajia Caravan-treffeille. Turun Messukeskuksen hallit ovat täynnä nähtävää, sillä alan myynti vetää tällä hetkellä hyvin. Messujen erikoisuutena on jo pitkään ollut suosittu Caravan-treffitapahtuma, joka sijoittuu Turun Messukeskuksen piha-alueelle. Tähän SF-Caravan Turku ry:n junailemaan tapahtumaan odotetaan jälleen satoja vaunu- ja autokuntia viikonlopuksi. Talvisen tapahtuman sosiaalinen ulottuvuus on merkittävässä roolissa tapahtumassa.

Kutsu medialle Caravan Show -messujen infoon perjantaina 11.1.19.12.2018 12:53Kutsu

Caravan Show -messut järjestetään Turun Messukeskuksessa 11.-13.1. Tapahtuman järjestää Turun Messukeskus Oy yhdessä harrastuksen kattojärjestön SF-Caravan ry:n kanssa. Vuoden ensimmäinen automatkailutapahtuma esittelee uudet matkailuautot ja -vaunut sekä tarjoaa mukavan kohtaamispaikan reissaajille talven keskellä. Nähtävää on erityisen paljon, sillä hallit ovat täynnä ja mm. ensiesittelyjäkin on luvassa.

Caravan Show -messuilla matkataan maailman ympäri ja puhutaan myös ilmastonmuutoksesta12.12.2018 09:43Tiedote

Tiedote 12.12.2018. Caravan Show kerää yhteen automatkailun ystävät 11.-13.1. Näytteilleasettajia ja kalustoa on tulossa esille paljon, sillä Turun Messukeskuksen messuhallit ovat käytännössä loppuunmyydyt. Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä. Tammi-marraskuun myyntimäärä 1929 kappaletta on 139 enemmän kuin koko viime vuonna 2017. Toimialan kasvu on lähes 9 %, kertoo Matkailuajoneuvotuojat ry.