Rekryexpo saa jatkoa jo keväällä

Viime marraskuussa ensimmäistä kertaa järjestetty Rekryexpo saa jatkoa jo keväällä 18.4.2018. Turun Messukeskus Oy järjestää tapahtuman yhteistyössä Turun Sanomien, Salon Seudun Sanomien ja TS-Yhtymän paikallislehtien kanssa.

Kuvaaja Jere Satamo, Turun Messukeskuksen kuva-arkisto.

Rekryexpo toteutettiin uudella tavalla, johon kuului messuosastopaketin lisäksi näkyvyyttä erillisessä messulehdessä. Sama konsepti jatkuu myös kevään tapahtumassa.

Viimesyksyinen rekrytointitapahtuma oli menestys, sillä tavoitteet ylitettiin tuplasti. Messuilla vieraili yli 3500 kävijää, yli 60 näytteilleasettajaa ja tarjolla oli noin 3000 avointa työpaikkaa.

Varsinais-Suomen alueella on nopeasti kasvanut ja edelleen kiihtymässä oleva työvoiman tarve. Arvioiden mukaan maakuntaan syntyy 30 000 työpaikkaa lähivuosien aikana.

- Rekryexpo-messuilla näyttää menestyksestä päätellen olevan taustallaan suurempikin yhteiskunnallinen vaikutus Varsinais-Suomen alueelle, totesi mm. täydelle messuauditoriolle puhunut työelämäprofessori Pauli Aalto-Setälä. Hän kertoi messuilla mm. työelämän murroksesta.

- Rekryexpo sai aikaan toivottua pöhinää Varsinais-Suomen alueella. Siitä tuli koko talousalueen yhteinen juttu, arvioivat järjestelyissä mukana olevat projektijohtaja Krista Ahonen Turun Messukeskuksesta ja mediamyynnin johtaja Katja Hägg Turun Sanomista.

- Tapahtuma onnistui rakentamaan tuloksellisen kohtaamispaikan työnhakijoiden ja työnantajien välille.

Myös muun muassa Varsinais-Suomen TE-toimisto, yhteistyössä muiden toimistojen kanssa oli tärkeässä roolissa tapahtumassa.

Rekryexpossa näytteilleasettajakyselyyn vastanneista yrityksistä 93 prosenttia ilmoitti saavuttaneensa asettamansa tavoitteet joko erittäin hyvin tai hyvin. Kävijäkuntaan oltiin tyytyväisiä. Tapahtuman kautta kutsuttiin työtekijöitä haastatteluihin ja osa yrityksistä palkkasi henkilökuntaa myös suoraan messuilta.

Tapahtuma houkutteli paikalle niin työttömiä työnhakijoita kuin työelämässä oleviakin. Suurin osa tuli paikalle ensisijaisesti tutustumaan avoimiin työpaikkoihin ja rekrytoiviin yrityksiin. Yli 80 prosenttia kyselyyn vastanneista kävijöistä ilmoitti olleensa tyytyväinen näytteilleasettajiin. Kävijäkyselyssä mukaan toivottiin mm. lisää kuntia ja rakennusalan yrityksiä. Jopa yli 20 prosenttia kävijöistä vietti paikalla koko päivän.

Krista Ahonen, projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Katja Hägg
mediamyynnin johtaja
Turun Sanomat Oy
katja.hagg@ts.fi

Kuvaaja Jere Satamo, Turun Messukeskuksen kuva-arkisto.

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Vuoden Puutarhuri 2018: Mari Helin5.4.2018 14:22Tiedote

Tiedote 5.4.2018. Lounais-Suomen Puutarhayhdistys on valinnut vuoden 2018 Vuoden Puutarhuriksi hortonomi Mari Helinin. Hän on ollut Turun kaupungin palveluksessa vuodesta 1999 ja toimii tällä hetkellä kaupungin infran ylläpitopäällikkönä. Vajaan 20 vuoden aikana Mari on noussut puistosuunnittelijasta kaupungin ympäristöstä vastaavaksi henkilöksi, jonka vastuulla on viheralueiden lisäksi kaiken muunkin yleisten alueiden kuten katujen, metsien ja viljelyalueiden sekä saariston toimivuus ja kehittäminen. Turussa onkin saatu näin yhdistettyä kaikki ihmisten ympäristöön vaikuttavat sektorit saumattomaan yhteistyöhön, mikä alentaa kustannuksia hyvän arkiympäristön luomisessa. Valinta julkistettiin Piha & Puutarha -messujen tiedotustilaisuudessa Turun Messukeskuksessa.

Messukävijät tähyävät urbaaniin puumajaan29.3.2018 09:54Tiedote

Piha & Puutarha -messuilla Turun Messukeskuksessa kurkistetaan kevääseen ja tulevaan kesään 6.-8.4. Messuilla on esillä mm. pioneja, joista kuullaan mm. Luonnonvarakeskuksen esityksiä. Pionien Koti myy messuilla mm. harvinaisempia pionilajikkeita. Messuilla tutustutaan ensimmäistä kertaa myrkkykasveihin ja puutarhan tuholaisiin. Mielenkiintoista kuultavaa on luvassa herbalisti Henriette Kressiltä. Hänen aiheenaan on puutarhakasvien käyttö rohtona ja villivihanneksena.

Kutsu toimituksille Piha & Puutarha -messujen ja Mökki & Meri -messujen infoon 5.4.28.3.2018 13:08Kutsu

Kevät! Turun Messukeskus virittäytyy jo kevääseen ja kesään. Suosittu Piha & Puutarha -messut yhdessä Mökki & Meri -messujen kanssa avautuu 6.-8.4. Tällä kertaa yleisö yllätetään mm. urbaanilla puumajalla, vihreällä puutarhalla ja variksenpelättimillä. Messujen tähtinä ovat mm. pionit. Mökki & Meri -kokonaisuudessa teemana on kalastus, ja luvassa on mm. ajankohtainen kuhaseminaari. Tervetuloa mediainfoon, joka on viimeisenä rakennuspäivänä torstaina 5.4. kello 11 – n. 12.15 kokoustilassa 4 (Turun Messukeskus 2. krs).