Rekryexpo tarjoaa töitä 3000:lle

Tiedote 10.4.2018. Rekryexpossa haetaan jälleen tuhansia tekijöitä erilaisiin työtehtäviin. Noin 50 yritystä rekryää noin 3000 avoimelle työpaikalle tekijöitä Turun Messukeskuksessa järjestettävässä tapahtumassa 18.4. Mukana ovat mm. Finnair, Meyer Turku, Tallink Silja Oy, Vakka-Suomen Puhelin ja Viking Line.

Myös kesätöitä kaipaavien kannattaa suunnata kulkunsa ilmaiseen messutapahtumaan. Kesäduunaa-kampanjan järjestämässä matchmaking-tilaisuudessa yritykset ja nuoret kohtaavat. Yrityksillä on mahdollisuus löytää hyvä tekijä kesäksi haastattelemalla joukon nuoria tunnin kestävässä ohjatussa speed dating -tyylisessä rekrytapahtumassa. Päivän aikana järjestetään kaksi samansisältöistä matchmakingia, joista iltapäivän osuuteen on tarkoitus saada mukaan myös alaikäisille sopivia kesätöitä.

Messuilla on mielenkiintoisia esityksiä myös niille, jotka eivät ole juuri nyt etsimässä työpaikkaa.

Valovoimainen Tom Pöysti on yksi tapahtuman keynote-puhujista. Otsikkona on Homo Sapiens Finlandicus – suomalainen työelämässä. Kommunikointi, inhimillisyys, välittäminen ja suomalainen sisu. Näistä ja monista muista osa-alueista syntyy toimiva työyhteisö, mutta näkyykö se käytännössä suomalaisilla työpaikoilla? Esitys on messuilla kello 11.

Messuilla kuullaan mm. Suomen johtaviin LinkedIn asiantuntijoihin kuuluvan Tom Laineen vinkit somekanavien hyödyntämiseen työnhaussa ja mm. siihen, millainen on hyvä henkilöbrändi. Puheenvuoro kuullaan messuilla 18.4. kello 12.

Vahva työnantajakuva ja työn todellisuus – Myyttejä murretaan tiukalla työllä yhdessä koko henkilöstön kanssa. Minttu Sinisalo, Head of Strategic Workforce Planning and Talent Acquisition, Finnair Oyj. Aihe on esillä messuilla kello 13.

Messuilla on myös kiinnostavia työnantajaesittelyjä. Muun muassa TE-toimisto kuljettaa messuille osallistujia mm. Uudeltamaalta ja Satakunnasta.

RekryExpo järjestetään 18.4.2018 yhteistyössä Turun Messukeskuksen ja TS Yhtymän medioiden kanssa. Tapahtuma järjestetään nyt toisen kerran. Kävijöillä on tapahtumaan ilmainen sisäänpääsy.

www.rekryexpo.fi

Kuvat ja tiedote:

Krista Ahonen, projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Meikkivinkit ja käsityötekniikat haltuun22.10.2018 13:33Tiedote

Osaava Nainen -tapahtuma järjestetään yhdessä Terve Olo ja Outlet-tapahtumien kanssa Turun Messukeskuksessa 26.-28.10. Kaikkiaan noin 220 yritystä osallistuu tapahtumaan ja lisäksi messuilla esiintyy kymmeniä mielenkiintoisia vieraita puheenvuoroineen ja tietoiskuineen. Tapahtumassa käydään muun muassa mielenkiintoinen paneelikeskustelu, jonka aiheena on Tekoälyn haasteet ja mahdollisuudet. Keskustelun järjestää Henry ry.

Turun Kirjamessuilla syksyn puheenaiheet dekkareista demokratiaan - Sauli Niinistö, Liza Marklund, teemamaa Viron eturivin kirjailijat Turun Messukeskuksessa 5.-7.10.4.10.2018 11:00Tiedote

Tiedote 4.10.2018. Merkkivuottaan viettävä Viro juhlii teemana myös Turun Kirjamessuilla 5.-7.10. Turun Messukeskuksessa. Kirjamessuilla nähdään kaikkiaan yli 450 ohjelmanumeroa, ja keskusteluissa nousevat esiin ajankohtaiset aiheet niin suomalaisesta kuin virolaisesta yhteiskunnasta. Samanaikaisesti Turun Messukeskuksessa nautiskellaan myös Turun Ruoka- ja Viinimessuista sekä Levymessuista.