Rekryexpo tarjoaa töitä 3000:lle

Tiedote 10.4.2018. Rekryexpossa haetaan jälleen tuhansia tekijöitä erilaisiin työtehtäviin. Noin 50 yritystä rekryää noin 3000 avoimelle työpaikalle tekijöitä Turun Messukeskuksessa järjestettävässä tapahtumassa 18.4. Mukana ovat mm. Finnair, Meyer Turku, Tallink Silja Oy, Vakka-Suomen Puhelin ja Viking Line.

Myös kesätöitä kaipaavien kannattaa suunnata kulkunsa ilmaiseen messutapahtumaan. Kesäduunaa-kampanjan järjestämässä matchmaking-tilaisuudessa yritykset ja nuoret kohtaavat. Yrityksillä on mahdollisuus löytää hyvä tekijä kesäksi haastattelemalla joukon nuoria tunnin kestävässä ohjatussa speed dating -tyylisessä rekrytapahtumassa. Päivän aikana järjestetään kaksi samansisältöistä matchmakingia, joista iltapäivän osuuteen on tarkoitus saada mukaan myös alaikäisille sopivia kesätöitä.

Messuilla on mielenkiintoisia esityksiä myös niille, jotka eivät ole juuri nyt etsimässä työpaikkaa.

Valovoimainen Tom Pöysti on yksi tapahtuman keynote-puhujista. Otsikkona on Homo Sapiens Finlandicus – suomalainen työelämässä. Kommunikointi, inhimillisyys, välittäminen ja suomalainen sisu. Näistä ja monista muista osa-alueista syntyy toimiva työyhteisö, mutta näkyykö se käytännössä suomalaisilla työpaikoilla? Esitys on messuilla kello 11.

Messuilla kuullaan mm. Suomen johtaviin LinkedIn asiantuntijoihin kuuluvan Tom Laineen vinkit somekanavien hyödyntämiseen työnhaussa ja mm. siihen, millainen on hyvä henkilöbrändi. Puheenvuoro kuullaan messuilla 18.4. kello 12.

Vahva työnantajakuva ja työn todellisuus – Myyttejä murretaan tiukalla työllä yhdessä koko henkilöstön kanssa. Minttu Sinisalo, Head of Strategic Workforce Planning and Talent Acquisition, Finnair Oyj. Aihe on esillä messuilla kello 13.

Messuilla on myös kiinnostavia työnantajaesittelyjä. Muun muassa TE-toimisto kuljettaa messuille osallistujia mm. Uudeltamaalta ja Satakunnasta.

RekryExpo järjestetään 18.4.2018 yhteistyössä Turun Messukeskuksen ja TS Yhtymän medioiden kanssa. Tapahtuma järjestetään nyt toisen kerran. Kävijöillä on tapahtumaan ilmainen sisäänpääsy.

www.rekryexpo.fi

Kuvat ja tiedote:

Krista Ahonen, projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Kansainvälinen Life Science Live -tapahtuma Suomeen19.6.2018 12:10Tiedote

Life Science Live on uusi, kansainvälinen lääketieteen ja terveydenhoidon ammattitapahtuma. Kokonaisuus järjestetään Turun Messukeskuksessa 15.-16.5.2019. Life Science Live -tapahtuman sisällöstä vastaavat Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Turun ammattikorkeakoulu ja Turku Science Park Oy osana HealthTurku-kärkialan kehitystyötä. Turku Science Park Oy järjestää perinteisen HealthBIO-tapahtumansa Life Science Live -tapahtuman yhteyteen. Osana tapahtumakokonaisuutta on myös kaksipäiväinen i-HD (Improved Health Data) konferenssi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.