Rekryexpo tarjoaa töitä 3000:lle

Tiedote 10.4.2018. Rekryexpossa haetaan jälleen tuhansia tekijöitä erilaisiin työtehtäviin. Noin 50 yritystä rekryää noin 3000 avoimelle työpaikalle tekijöitä Turun Messukeskuksessa järjestettävässä tapahtumassa 18.4. Mukana ovat mm. Finnair, Meyer Turku, Tallink Silja Oy, Vakka-Suomen Puhelin ja Viking Line.

Myös kesätöitä kaipaavien kannattaa suunnata kulkunsa ilmaiseen messutapahtumaan. Kesäduunaa-kampanjan järjestämässä matchmaking-tilaisuudessa yritykset ja nuoret kohtaavat. Yrityksillä on mahdollisuus löytää hyvä tekijä kesäksi haastattelemalla joukon nuoria tunnin kestävässä ohjatussa speed dating -tyylisessä rekrytapahtumassa. Päivän aikana järjestetään kaksi samansisältöistä matchmakingia, joista iltapäivän osuuteen on tarkoitus saada mukaan myös alaikäisille sopivia kesätöitä.

Messuilla on mielenkiintoisia esityksiä myös niille, jotka eivät ole juuri nyt etsimässä työpaikkaa.

Valovoimainen Tom Pöysti on yksi tapahtuman keynote-puhujista. Otsikkona on Homo Sapiens Finlandicus – suomalainen työelämässä. Kommunikointi, inhimillisyys, välittäminen ja suomalainen sisu. Näistä ja monista muista osa-alueista syntyy toimiva työyhteisö, mutta näkyykö se käytännössä suomalaisilla työpaikoilla? Esitys on messuilla kello 11.

Messuilla kuullaan mm. Suomen johtaviin LinkedIn asiantuntijoihin kuuluvan Tom Laineen vinkit somekanavien hyödyntämiseen työnhaussa ja mm. siihen, millainen on hyvä henkilöbrändi. Puheenvuoro kuullaan messuilla 18.4. kello 12.

Vahva työnantajakuva ja työn todellisuus – Myyttejä murretaan tiukalla työllä yhdessä koko henkilöstön kanssa. Minttu Sinisalo, Head of Strategic Workforce Planning and Talent Acquisition, Finnair Oyj. Aihe on esillä messuilla kello 13.

Messuilla on myös kiinnostavia työnantajaesittelyjä. Muun muassa TE-toimisto kuljettaa messuille osallistujia mm. Uudeltamaalta ja Satakunnasta.

RekryExpo järjestetään 18.4.2018 yhteistyössä Turun Messukeskuksen ja TS Yhtymän medioiden kanssa. Tapahtuma järjestetään nyt toisen kerran. Kävijöillä on tapahtumaan ilmainen sisäänpääsy.

www.rekryexpo.fi

Kuvat ja tiedote:

Krista Ahonen, projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Vuoden Puutarhuri 2018: Mari Helin5.4.2018 14:22Tiedote

Tiedote 5.4.2018. Lounais-Suomen Puutarhayhdistys on valinnut vuoden 2018 Vuoden Puutarhuriksi hortonomi Mari Helinin. Hän on ollut Turun kaupungin palveluksessa vuodesta 1999 ja toimii tällä hetkellä kaupungin infran ylläpitopäällikkönä. Vajaan 20 vuoden aikana Mari on noussut puistosuunnittelijasta kaupungin ympäristöstä vastaavaksi henkilöksi, jonka vastuulla on viheralueiden lisäksi kaiken muunkin yleisten alueiden kuten katujen, metsien ja viljelyalueiden sekä saariston toimivuus ja kehittäminen. Turussa onkin saatu näin yhdistettyä kaikki ihmisten ympäristöön vaikuttavat sektorit saumattomaan yhteistyöhön, mikä alentaa kustannuksia hyvän arkiympäristön luomisessa. Valinta julkistettiin Piha & Puutarha -messujen tiedotustilaisuudessa Turun Messukeskuksessa.

Messukävijät tähyävät urbaaniin puumajaan29.3.2018 09:54Tiedote

Piha & Puutarha -messuilla Turun Messukeskuksessa kurkistetaan kevääseen ja tulevaan kesään 6.-8.4. Messuilla on esillä mm. pioneja, joista kuullaan mm. Luonnonvarakeskuksen esityksiä. Pionien Koti myy messuilla mm. harvinaisempia pionilajikkeita. Messuilla tutustutaan ensimmäistä kertaa myrkkykasveihin ja puutarhan tuholaisiin. Mielenkiintoista kuultavaa on luvassa herbalisti Henriette Kressiltä. Hänen aiheenaan on puutarhakasvien käyttö rohtona ja villivihanneksena.

Kutsu toimituksille Piha & Puutarha -messujen ja Mökki & Meri -messujen infoon 5.4.28.3.2018 13:08Kutsu

Kevät! Turun Messukeskus virittäytyy jo kevääseen ja kesään. Suosittu Piha & Puutarha -messut yhdessä Mökki & Meri -messujen kanssa avautuu 6.-8.4. Tällä kertaa yleisö yllätetään mm. urbaanilla puumajalla, vihreällä puutarhalla ja variksenpelättimillä. Messujen tähtinä ovat mm. pionit. Mökki & Meri -kokonaisuudessa teemana on kalastus, ja luvassa on mm. ajankohtainen kuhaseminaari. Tervetuloa mediainfoon, joka on viimeisenä rakennuspäivänä torstaina 5.4. kello 11 – n. 12.15 kokoustilassa 4 (Turun Messukeskus 2. krs).