Rekryexpo tarjoaa töitä 3000:lle

Tiedote 10.4.2018. Rekryexpossa haetaan jälleen tuhansia tekijöitä erilaisiin työtehtäviin. Noin 50 yritystä rekryää noin 3000 avoimelle työpaikalle tekijöitä Turun Messukeskuksessa järjestettävässä tapahtumassa 18.4. Mukana ovat mm. Finnair, Meyer Turku, Tallink Silja Oy, Vakka-Suomen Puhelin ja Viking Line.

Myös kesätöitä kaipaavien kannattaa suunnata kulkunsa ilmaiseen messutapahtumaan. Kesäduunaa-kampanjan järjestämässä matchmaking-tilaisuudessa yritykset ja nuoret kohtaavat. Yrityksillä on mahdollisuus löytää hyvä tekijä kesäksi haastattelemalla joukon nuoria tunnin kestävässä ohjatussa speed dating -tyylisessä rekrytapahtumassa. Päivän aikana järjestetään kaksi samansisältöistä matchmakingia, joista iltapäivän osuuteen on tarkoitus saada mukaan myös alaikäisille sopivia kesätöitä.

Messuilla on mielenkiintoisia esityksiä myös niille, jotka eivät ole juuri nyt etsimässä työpaikkaa.

Valovoimainen Tom Pöysti on yksi tapahtuman keynote-puhujista. Otsikkona on Homo Sapiens Finlandicus – suomalainen työelämässä. Kommunikointi, inhimillisyys, välittäminen ja suomalainen sisu. Näistä ja monista muista osa-alueista syntyy toimiva työyhteisö, mutta näkyykö se käytännössä suomalaisilla työpaikoilla? Esitys on messuilla kello 11.

Messuilla kuullaan mm. Suomen johtaviin LinkedIn asiantuntijoihin kuuluvan Tom Laineen vinkit somekanavien hyödyntämiseen työnhaussa ja mm. siihen, millainen on hyvä henkilöbrändi. Puheenvuoro kuullaan messuilla 18.4. kello 12.

Vahva työnantajakuva ja työn todellisuus – Myyttejä murretaan tiukalla työllä yhdessä koko henkilöstön kanssa. Minttu Sinisalo, Head of Strategic Workforce Planning and Talent Acquisition, Finnair Oyj. Aihe on esillä messuilla kello 13.

Messuilla on myös kiinnostavia työnantajaesittelyjä. Muun muassa TE-toimisto kuljettaa messuille osallistujia mm. Uudeltamaalta ja Satakunnasta.

RekryExpo järjestetään 18.4.2018 yhteistyössä Turun Messukeskuksen ja TS Yhtymän medioiden kanssa. Tapahtuma järjestetään nyt toisen kerran. Kävijöillä on tapahtumaan ilmainen sisäänpääsy.

www.rekryexpo.fi

Kuvat ja tiedote:

Krista Ahonen, projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

Luontoteemainen messutalo kohoaa Rakenna & Sisusta -messuille21.1.2019 12:45Tiedote

Tiedote 21.1.2019. Rakenna & Sisusta -messut Turun Messukeskuksessa esittelevät yleisölle rakennusalan yrityksiä ja osaamista 8.-10.2. Näytteilleasettajia on tapahtumassa noin 250 yritystä, ja tapahtuma onkin lounaisen Suomen alan suurin messutapahtuma. Esillä on mm. lukuisia kauden uutuustuotteita. Rakentajien ja remontoijien tietopaketille on käyttöä, sillä Varsinais-Suomen alueella on myönteistä liikehdintää ja mm. työpaikkoja on hyvin tarjolla.

Vihersukellus kevääseen maaliskuussa - Piha & Puutarha -messuilla kukkasidontakilpailu16.1.2019 14:15Tiedote

Tiedote 16.1.2019. Piha & Puutarha -messut Turun Messukeskuksessa tarjoavat jälleen aikaisen kevään tuoksuineen, yleiskoristeluineen ja väreineen. Odotettu kevättapahtuma järjestetään 29.-31.3. Järjestelyissä ovat mukana Lounais-Suomen Puutarhayhdistys, Ammattiopisto Livia, Kauppapuutarhaliitto Varsinais-Suomen piiri ja Suomen Kukkakauppiasliitto Varsinais-Suomen piiri. Luvassa on todellinen vihersukellus. Maa, ilma ja vesi ovat kaikki huomioituja puutarhamessujen ilmeessä.

Caravan Show -messuilla aiheina tänä vuonna mm.: Suomalaiset automatkalla maailman ympäri, koiraystävällisin leirintäalue ja kaupankäyntiä11.1.2019 12:00Tiedote

Turun Messukeskuksen pihalle leiriytyneiden matkailuautojen ja -vaunujen ikkunoista loistaa tunnelmallinen valo. Caravan Show kerää paitsi halleihin myös messukentällä runsaan joukon automatkailun harrastajia Caravan-treffeille. Turun Messukeskuksen hallit ovat täynnä nähtävää, sillä alan myynti vetää tällä hetkellä hyvin. Messujen erikoisuutena on jo pitkään ollut suosittu Caravan-treffitapahtuma, joka sijoittuu Turun Messukeskuksen piha-alueelle. Tähän SF-Caravan Turku ry:n junailemaan tapahtumaan odotetaan jälleen satoja vaunu- ja autokuntia viikonlopuksi. Talvisen tapahtuman sosiaalinen ulottuvuus on merkittävässä roolissa tapahtumassa.

Kutsu medialle Caravan Show -messujen infoon perjantaina 11.1.19.12.2018 12:53Kutsu

Caravan Show -messut järjestetään Turun Messukeskuksessa 11.-13.1. Tapahtuman järjestää Turun Messukeskus Oy yhdessä harrastuksen kattojärjestön SF-Caravan ry:n kanssa. Vuoden ensimmäinen automatkailutapahtuma esittelee uudet matkailuautot ja -vaunut sekä tarjoaa mukavan kohtaamispaikan reissaajille talven keskellä. Nähtävää on erityisen paljon, sillä hallit ovat täynnä ja mm. ensiesittelyjäkin on luvassa.

Caravan Show -messuilla matkataan maailman ympäri ja puhutaan myös ilmastonmuutoksesta12.12.2018 09:43Tiedote

Tiedote 12.12.2018. Caravan Show kerää yhteen automatkailun ystävät 11.-13.1. Näytteilleasettajia ja kalustoa on tulossa esille paljon, sillä Turun Messukeskuksen messuhallit ovat käytännössä loppuunmyydyt. Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä. Tammi-marraskuun myyntimäärä 1929 kappaletta on 139 enemmän kuin koko viime vuonna 2017. Toimialan kasvu on lähes 9 %, kertoo Matkailuajoneuvotuojat ry.