Rekryexpossa on noin 2000 työpaikkaa tarjolla – esiintymässä mm. Sampo Kaulanen ja Sani Leino

Varsinais-Suomen alueen positiivinen rakennemuutos jatkuu. Alueelle kaivataan edelleen eri ammattialojen osaajia. Syksyn Rekryexpo kerää Varsinais-Suomen työnantajat ja työtä etsivät Turun Messukeskukseen 21.11. Tapahtumassa on nyt jo noin 2 000 avoimeksi ilmoitettua työpaikkaa. Työpaikkojaan esittelee noin 50 yritystä.

Jere Satamo /Turun Messukeskus Oy:n kuva-arkisto 2018

Mielenkiintoista antia on luvassa myös muillekin kuin aktiivisesti töitä hakeville. Tapahtumassa oman yrittäjätarinsa kertoo mm. paljon julkisuudessa ollut Jounin Kauppa -yrityksen Sampo Kaulanen.

Asiantuntijabrändäyksestä ja siitä, miten omaa osaamistaan kannattaa myydä verkossa, avaa puolestaan asiantuntija Sani Leino. Työnantajakuvan kehittämisestä puhuu kuulijoille Miikka Huhta, Advisor, Employer Branding, Miltton.

Rekryexpossa tarjolla olevat työpaikat ovat mm. kaupan alan, hoiva-alan ja IT-alan työpaikkoja. Tarjolla on myös kesätyöpaikkoja. Messuille on tulossa mm. insinööriopiskelijoita FITechin (Finnish Institute of Technology) kautta tutustumaan tapahtumaan.

Rekryexpossa järjestetään myös Kohtaantoseminaari matkailualan toimijoille. Seminaarin järjestää Matkailudiili-hanke yhdessä Varsinais-Suomen TE-toimiston kanssa.

Rekryexpo järjestettiin edellisen kerran keväällä. Tapahtuma toteutetaan yhteistyössä TS Yhtymän medioiden kanssa.

Tapahtuma on avoinna 21.11. kello 10-18. Tapahtuma on pääsymaksuton.

Tiedote ja kuvat: http://www.turunmessukeskus.fi/rekryexpossa-noin-2000-tyopaikkaa-tarjolla/

Krista Ahonen
projektijohtaja
krista.ahonen@turunmessukeskus.fi

www.rekryexpo.fi
#rekryexpo

Jere Satamo /Turun Messukeskus Oy:n kuva-arkisto 2018

Varsinais-Suomen suuret rakennusmessut 8.-10.2. – Messutalo ja uutuudet houkuttelevat remontoijia ja rakentajia messuille Turkuun8.2.2019 10:31:44Tiedote

Rakenna & Sisusta -messut tuovat Turun Messukeskuksen 8.-10.2. täyteen rakentamisen ja remontoinnin tuotteita ja palveluita. Viikonlopun aikana Turun Messukeskuksessa järjestetään mm. rakentaja- ja remonttikouluja (Prkk ry) sekä ammattilaisille suunnattu Lounais-Suomen Rakennuspäivä. 2019 tulee olemaan alueella vireän rakentamisen aikaa.

Turun Kirjamessut 4.-6.10. uudistuu - Ensi syksyn messuteemoiksi nousevat teatteri, ilmastonmuutoksen kulttuurivaikutukset ja lukutaito31.1.2019 13:00:00Tiedote

Turun Kirjamessujen tiedote, julkivapaa 31.1.2019 kello 13. Turun Kirjamessujen teemoittelu uudistuu - tulevina vuosina messuteemoiksi nostetaan kirjallisuuden lisäksi rinnalle myös muita taiteenlajeja. Turun Kirjamessut järjestetään 4.-6.10. Turun Messukeskuksessa. Uudistuksen myötä Kirjamessut siirtyy teemoitteluun, jossa poikkitaiteellisen pääteeman ohella on vuosittain yksi tai muutamia keskeisiä ajankohtaisteemoja, jotka käsittelevät kulloinkin ajassa liikkuvia ilmiöitä ja puheenaiheita.

Kutsu: Turun Kirjamessut uudistuu28.1.2019 09:18:29Kutsu

Mediakutsu 28.1. / Turun Kirjamessut 2019. Turun Kirjamessut järjestetään 4.-6.10. Turun Messukeskuksessa. Tämä, vuodesta 1990 järjestetty messutapahtuma, kerää vuosittain yli 20 000 kirjan ystävää saman katon alle. Sadat ajankohtaiset ohjelmanumerot ja kirja- ja kulttuurivieraat kiinnostavat yleisöä. Vuosittain vaihtuvat aiheet ja teemat esittelevät elämän kirjon. Kiinnostavat keskustelut messuilla tuovat esille niin pieniä kuin suuriakin puheenaiheita. Samaan aikaan Kirjamessujen kanssa järjestetään myös Turun Ruoka- ja Viinimessut.

Luontoteemainen messutalo kohoaa Rakenna & Sisusta -messuille21.1.2019 12:45:16Tiedote

Tiedote 21.1.2019. Rakenna & Sisusta -messut Turun Messukeskuksessa esittelevät yleisölle rakennusalan yrityksiä ja osaamista 8.-10.2. Näytteilleasettajia on tapahtumassa noin 250 yritystä, ja tapahtuma onkin lounaisen Suomen alan suurin messutapahtuma. Esillä on mm. lukuisia kauden uutuustuotteita. Rakentajien ja remontoijien tietopaketille on käyttöä, sillä Varsinais-Suomen alueella on myönteistä liikehdintää ja mm. työpaikkoja on hyvin tarjolla.

Vihersukellus kevääseen maaliskuussa - Piha & Puutarha -messuilla kukkasidontakilpailu16.1.2019 14:15:22Tiedote

Tiedote 16.1.2019. Piha & Puutarha -messut Turun Messukeskuksessa tarjoavat jälleen aikaisen kevään tuoksuineen, yleiskoristeluineen ja väreineen. Odotettu kevättapahtuma järjestetään 29.-31.3. Järjestelyissä ovat mukana Lounais-Suomen Puutarhayhdistys, Ammattiopisto Livia, Kauppapuutarhaliitto Varsinais-Suomen piiri ja Suomen Kukkakauppiasliitto Varsinais-Suomen piiri. Luvassa on todellinen vihersukellus. Maa, ilma ja vesi ovat kaikki huomioituja puutarhamessujen ilmeessä.