Remeo alkaa kuljettaa jätteitä kaasuautoilla Tampereella

Ympäristöhuoltoalan yritys Remeo Oy ottaa käyttöönsä ensimmäiset kaasuautot jätekuljetuksissaan Tampereen alueella. Uusiutuvilla polttoaineilla kulkevia autoja tulee koko yritykselle syksyyn mennessä kahdeksan. Aiemmin Remeon autokannasta kolme on käyttänyt etanolidieseliä.

- Meillä pidetään uusiutuvia polttoaineita käyttäviä autoja ensisijaisina hankintavaihtoehtoina aina kun mahdollista. Tänä vuonna hankimme uusiutuvilla polttoaineilla kulkevia autoja kahdeksan kappaletta, ja jo aiemmin käytössämme on ollut kolme etanolidieselillä kulkevaa autoa. Seuraavat kaasuautot tulevat käyttöömme Kouvolassa ja Kotkassa, kertoo aluejohtaja Pasi Hurme.

Hankinnan taustalla on tähtääminen haitallisten ympäristövaikutusten minimointiin ja kestävän kehityksen periaatteisiin. Remeo on sitoutunut toiminnassaan energiatehokkuuteen ja korvaamaan fossiilisia polttoaineita uusiutuvilla. Kaasun valitseminen ajoneuvojen polttoaineeksi sekä pienentää yrityksen hiilijalanjälkeä että vähentää polttoainekustannuksia.

- Olemme kuunnelleet asiakkaitamme, jotka ovat ilahduttavan ympäristötietoisia. Otimme käyttöön ensimmäiset kaasuautomme Tampereella, koska tällä alueella on erityisesti esitetty toiveita tästä, sanoo Pasi Hurme.

Aluejohtaja Pasi Hurme
pasi.hurme@remeo.fi

Remeo Oy on valtakunnallinen ympäristöhuoltoalan yritys. Yhdessä asiakkaidemme kanssa kehitämme uusia ratkaisuja, joilla eilisen roskat palautetaan hyötykäyttöön, huomisen raaka-aineiksi. Työllistämme 330 ammattilaista 14 paikkakunnalla ja kahdeksassa kierrätys- ja hyötykäyttömateriaaleja käsittelevässä laitoksessa. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli noin 74 miljoonaa euroa. remeo.fi