Renova-sähkökalusteet mukailevat Ronald McDonald Lastentalosäätiön leikkihuoneen tunnelmaa

• Schneider Electric lahjoitti Renova-sähkökalusteet Ronald McDonald Lastentalosäätiön leikkihuoneen uudistamiseen.
  • Leikkihuoneen uudisti Bo LKV yhdessä 14 yhteistyökumppanin kanssa.

Schneider Electric on lahjoittanut Ronald McDonald Lastentalosäätiön leikkihuoneen sisustukseen Renova-sarjan sähköasennuskalusteet. Bo LKV uudisti yhteistyökumppanien kanssa Ronald McDonald Lastentalosäätiön leikkihuoneen.

Ronald McDonald Lastentalosäätiön leikkihuone on ikkunaton tila, joka palvelee monissa eri käyttötarkoituksissa. Bo LKV:n sisustusarkkitehti Jenni Leikas halusi luoda huoneesta aisteja herättelevän tilan, jossa lapset viihtyvät.

– Sain lähes vapaat kädet suunnitella leikkitilan, jonka tavoitteena on antaa käyttäjille iloa, valoa ja energiaa. Ikkunattoman tilansuunnittelun perustana oli valaisu. Tärkeiksi yksityiskohdiksi valitsin Renova-valonsäätimet sekä -pistorasiat, koska niiden pyöreän pehmeä muotokieli toistaa tilan elementtejä ja luo viimeistellyn ilmeen, kertoo Leikas.

Renova-sarjasta Leikas valitsi leikkihuoneeseen valkoiset sähköasennuskalusteet.

– Lähdemme aina mielellämme mukaan projekteihin, joissa on mahdollista tuoda esiin vaihtoehto perinteisille kalusteille. Asennuskalusteita ei aina nähdä osana kokonaisuutta tai sisustusta, joten tällaiset yhteistyökuviot ovat omiaan herättämään ajatuksia erilaisista vaihtoehdoista, kertoo tuotepäällikkö Eetu Mäkelä.

– Innostuimme heti kuullessamme leikkihuonetta koskevasta hyväntekeväisyysprojektista. On hienoa, että voimme tarjota lapsille turvallisen leikkipaikan, joka tuo iloa koko perheen päiviin. Jennin ja yhteistyökumppaneiden luoma ympäristö on upea ja Renovan sähkökalusteet toistavat hienosti huoneeseen valittuja pyöreitä muotoja, iloitsee Schneider Electricin segmentti- ja kanavamarkkinointivastaava Sara Orre.

Renovassa yhdistyvät nykyaikainen tekniikka ja retrohenkinen muotoilu

Renova-sähköasennuskalusteet henkivät menneen ajan muotoilua ulkoasultaan, mutta niiden tekniikka vastaa nykyajan kaikkiin tarpeisiin. Ne sopivat hyvin sisustajalle, joka haluaa kiinnittää huomiota yksityiskohtiin ja luoda retrohenkisen sisustuksen nykyajan teknisistä mukavuuksista ja vaatimuksista tinkimättä.

– Renova on tekniikaltaan samaa kuin modernein asennuskalustesarjamme Exxact. Sarja eroaa Exxactista vain muotokielen osalta, kertoo Mäkelä.

Retrohenkisyydestään huolimatta sarjan kehityksessä on huomioitu turvallisuustekijät ja energiatehokas asuminen.

Sähkökalusteissa olevalla ajastimella voi parantaa sähköturvallisuutta kaikissa tiloissa. Ajastin voidaan integroida pistorasiaan, jolloin on mahdollista säätää, kuinka kauan sähkölaiteet ovat päällä. Tämä tekee sähkölaitteiden käyttämisestä turvallisempaa ja samalla se helpottaa oman energiankulutuksen säätelyä.

– Renovan muovikehykset ovat kestäviä ja käytännöllisiä ja sopivat jokaiseen Renova-asennukseen. Tyypillisesti asennukset tehdään pääosin muovikehyksillä, mutta asunnon kunniapaikoille voidaan valita vaikka lasikehykset. Materiaaleja voi siis hyvin sekoittaa. Renovasta löytyy nykyään myös pinta-asennukseen suunniteltuja asennuskalusteita. Tämä on hyvä pitää mielessä remonttia tehdessä, missä usein käytetään pinta-asennusta, Mäkelä sanoo.

Vaihtoehtoja erilaisiin ympäristöihin

• Renova-kehyksiä saa muovisena ja umpilasisena.
  • Muovikehystä saa jopa yhdessätoista eri värissä, kuten valkoisena ja mustana, mutta myös mm. kuparin ja marmorin värisenä.
  • Lasisia löytyy valkoisella ja mustalla pohjalla.
  • Kehyksiä ja sähkökalusteita voi yhdistellä ja muodostaa näin persoonallisia kokonaisuuksia.
  • Valikoimaan kuuluu muun muassa seuraavia tuotteita: pistorasiat, kytkimet, valonsäätimet, TV-, puhelin- ja datapistorasiat ja tapettisuojat.

Eetu Mäkelä, tuotepäällikkö, Schneider Electric, puh. 0504071404, eetu.makela@se.com

Sara Orre, kanava- ja segmenttivastaava, Schneider Electric, puh. 0445504434, sara.orre@se.com

Kuvateksti: BO LKV uudisti yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa Ronald McDonald Lastentalosäätiön leikkihuoneen, jossa ikkunattoman tilansuunnittelun perustana oli valaisu. Renova-valonsäätimet ja niiden pyöreän pehmeä muotokieli toistaa tilan elementtejä ja luo viimeistellyn ilmeen. Kuva: Mikael Pettersson

Schneider Electricin uusi Wiser-kamera näkee tarkasti ja pimeässä19.11.2021 09:04:23 EET | Tiedote