Republikens president befordrar de kadetter som utexamineras

Republikens presidents kansli
Pressmeddelande 49/2017
23.8.2017

Republikens president Sauli Niinistö befordrar de kadetter som utexamineras till löjtnanter i Presidentens slott fredagen den 25 augusti 2017. President Niinistö håller ett tal till de kadetter som utexamineras och utnämner kadetterna till officerstjänster vid försvarsmakten och gränsbevakningsväsendet.

Italian tasavallan presidentti Sergio Mattarella valtiovierailulle Suomeen19.9.2017 12:41Tiedote

Tasavallan presidentin kansliaTiedote 52/201719.9.2017 Italian tasavallan presidentti Sergio Mattarella saapuu valtiovierailulle Suomeen yhdessä tyttärensä Laura Mattarellan kanssa 26.-28. syyskuuta 2017. Vierailua isännöi tasavallan presidentti Sauli Niinistö yhdessä puolisonsa Jenni Haukion kanssa. Presidentti Niinistö ja rouva Haukio ottavat vieraat vastaan tervetuliaisseremonioissa keskiviikkona 27. syyskuuta 2017 Presidentinlinnassa. Vierailun ohjelmaan kuuluvat muun muassa presidenttien kahdenkeskinen keskustelu sekä laajemman kokoonpanon keskustelut. Aiheina ovat Suomen ja Italian poliittiset ja taloudelliset suhteet, turvallisuuspoliittiset kysymykset sekä muut ajankohtaiset kansainväliset kysymykset. Päivä päättyy presidentti Niinistön ja rouva Jenni Haukion isännöimällä juhlaillallisella Presidentinlinnalla. Presidentti Mattarella tapaa vierailullaan myös eduskunnan puhemies Maria Lohelan sekä pääministeri Juha Sipilän. Tasavallan presidentti Sauli Niinistö teki työvierailun

Italiens president Sergio Mattarella på statsbesök till Finland19.9.2017 12:41Tiedote

Republikens presidents kansliPressmeddelande 52/201719.9.2017 Republiken Italiens president Sergio Mattarella kommer på statsbesök till Finland tillsammans med sin dotter Laura Mattarella den 26-28 september 2017. Värd för besöket är republikens president Sauli Niinistö med sin maka Jenni Haukio. President Niinistö och fru Haukio tar emot gästerna vid en välkomstceremoni på Presidentens slott onsdagen den 27 september 2017. Till programmet hör bland annat enskilda överläggningar mellan presidenterna och dessutom överläggningar med en större grupp deltagare. Tema för diskussionerna är de politiska och ekonomiska relationerna mellan Finland och Italien, säkerhetspolitiska frågor samt aktuella internationella frågor. Dagen avslutas med en galamiddag på Presidentens slott med president Niinistö och fru Jenni Haukio som värdar. Under sitt besök träffar president Mattarella också riksdagens talman Maria Lohela ochstatsminister Juha Sipilä. Republikens president Sauli Niinistö avlade ett arbe