Restel OyRestel OyRestel Oy

Restel avaa uuden ravintolan Kaapelitehtaalla sijaitsevassa Tanssin talossa

Restelin operoima Food&Events Tapahtumaravintolat -ketju tulee avaamaan uuden ravintolan Helsingin Ruoholahteen Tanssin talon yhteyteen, täydentäen ravintolapalveluillaan niin Tanssin talon kuin koko Kaapelitehtaan alueen tarjoamaa kävijäkokemusta.
Kuva Hannu Rytky.

Food&Events Tapahtumaravintolat avaa Tanssin taloon oman erillisen bistroravintolan, jonka terassi palvelee asiakkaita Kaapelitehtaan katetulla Lasipihalla. Samalla Food&Events Tapahtumaravintolat tulee huolehtimaan Tanssin talossa järjestettävistä väliaikatarjoiluista sekä tarjoaa catering-palveluita tapahtumiin ja tilaisuuksiin.

“On mahtavaa saada Restelin Food&Events Tapahtumaravintolat avaamaan uutta ravintolatoimintaa Tanssin talon yhteyteen ja vahvistamaan sekä meidän, että Kaapelitehtaan kävijöiden elämyksellisyyttä”, toteaa Tanssin talon toiminnanjohtaja Niki Matheson. ”Pidän tärkeänä saada vuokralaiseksemme toimijan, jolla on vahva ammattitaito ja monipuolinen tapahtuma-alan osaaminen, jolla voidaan vastata erilaisten asiakasryhmien tarpeisiin,” Matheson jatkaa.

Food&Events Tapahtumaravintolat täydentää Tanssin talon elämyksellisyyttä

Tanssin talo vahvistaa pääkaupunkiseudun ja koko Suomen kulttuurikenttää, tarjoten kävijöille upeita hetkiä tanssitaiteen ja -kulttuurin parissa. Food&Events Tapahtumaravintoloiden monipuoliset ja tasokkaat ravintolapalvelut tukevat Tanssin talon kävijöiden saamaa kokonaiselämystä.

Food&Events Tapahtumaravintoloiden ketjujohtaja Kristian Helanne iloitsee uuden ravintolatoiminnan avaamisesta Kaapelitehtaalle: ”Tanssin talon yhteyteen avattava ravintolatoiminta tulee tukemaan vahvasti ravintolaportfoliotamme. Tulemme toimimaan aktiivisesti yhteistyössä alueen toimijoiden kanssa kehittämällä näin Tanssin talosta ja Kaapelitehtaasta entistäkin houkuttelevamman ja menestyksellisemmän tapahtumakeskuksen.”

Tanssin talo on suunniteltu tanssin ehdoilla

Tanssin talo on ensimmäinen tanssille omistettu tapahtuma- ja esitystila Suomessa. Kävijät pääsevät nauttimaan monipuolisista kotimaisista ja kansainvälisistä tanssi- ja sirkusesityksistä sekä muusta kulttuuri- ja tapahtumatarjonnasta.

Noin 5400 neliömetrin kokoiset modernit tilat ja huipputason tekninen varustelu tarjoavat ensiluokkaisen foorumin erilaisille esityksille ja tapahtumille kuin myös yritys- ja yksityistilaisuuksien järjestämiselle.

Esteettisesti puhutteleva tilakokonaisuus on JKMM Arkkitehtien ja ILO arkkitehtien suunnittelema ja se toimii vaikuttavana esimerkkinä siitä, miten rakennuksessa voidaan yhdistää uutta ja vanhaa. ILO arkkitehdit vastaavat myös uuden bistroravintolan sisustussuunnitelmasta.

Arkkitehtonisesti arvokas rakennus on jo sellaisenaan tutustumisen arvoinen. Kun visuaalisesti upeaan ja tarkoituksenmukaisesti toimivaan tilaan yhdistyy korkeatasoinen ja kiinnostava taide-elämys sekä kattavat ravintolapalvelut, muodostuu Tanssin talossa vierailusta sykähdyttävä ja mieleenpainuva kokemus.

Tanssin talo kohentaa Kaapelitehtaan alueen palvelutasoa entisestään

Tanssin talo asettuu luontevasti osaksi Kaapelitehtaan alueen kulttuuritarjonnan kokonaisuutta, joka kehittyi myös monilta muilta osin rakennusprojektin aikana. Tanssin talo innosti nimittäin Kaapelitehtaan uudistamaan tilojaan ja toiminnallisuuttaan.

Alueen kokonaissuunnittelu alkoi Kaapelitehtaassa toimivien kulttuuri- ja taidevuokralaisten sekä vierailijoiden ottamisella jo projektin alkuvaiheessa mukaan pohtimaan, miten Tanssin talo ja Kaapelitehdas nivoutuvat yhteen. Tämä edisti koko alueen kehittämistä parhaiten kävijöitä palvelevaksi.

Kaapelitehtaan uudistuksiin sisältyy muun muassa kiinteistön sisäpihalle avattu, katettu aula, joka on nimetty Lasipihaksi. Sieltä löytyvät infopiste, lipunmyynti sekä Tehtaanmyymälä, jossa on sisäänkäynti Kaapelitehtaan kolmeen museoon. Lasipihalla toimii myös bistroravintolan ympärivuotinen terassi ja pihalta pääsee jatkossa kellarirampin kautta myös muualle kulttuurikeskukseen.

Kaapelitehtaan alueen toimijat haluavat kehittää jatkuvasti omaa toimintaansa ja tarjota kävijöille vaikuttavia elämyksiä. Food&Events Tapahtumaravintoloiden ravintolatoiminta väliaikatarjoiluineen, cateringeineen ja bistroravintolan palveluineen ovat osa kokonaisuutta, kehittyen muiden toimijoiden tavoin palvelemaan koko ajan paremmin Tanssin talossa ja Kaapelitehtaan alueella vierailevia.

Kristian Helanne
Ketjujohtaja
Food&Events Tapahtuma- ja Ruokaravintolat
Sähköposti: kristian.helanne@restel.fi

Niki Matheson
Tanssin talo
Sähköposti: niki@tanssintalo.fi

Kuva Hannu Rytky.

Food&Events Tapahtumaravintolat

Food&Events Tapahtumaravintolat on osa suomalaista ravintola-alan yritystä Restel Oy:tä. Food&Events huolehtii tilaisuutesi tarjoiluista sekä palvelusta, jolloin sinä voit keskittyä juhlimiseen ja seurusteluun sekä nauttia itsekin tunnelmasta.

Food&Events tarjoaa ravintolapalveluita Suomen suurimmilla tapahtuma-areenoilla kuten Hartwall Arenalla, Helsingin Jäähallilla, Espoon Metro Areenalla, Tampereen Jäähallilla, Turun Messukeskuksessa, Helsingin Musiikkitalossa sekä Lahden Sibeliustalossa, Lahden Messukeskuksessa, Pianopaviljongissa ja Lahden Konserttitalolla sekä Suomen Kansallisoopperassa ja -baletissa.

Food&Events Ruokaravintolat palvelevat maukkaalla ruualla ja rennolla tunnelmallaan kaiken ikäisiä ruokailijoita. Helsingin Töölön tunnelmalliset Mestaritalli ja Meritalli muodostavat viihtyisän kokonaisuuden erityyppisille tapahtumille. Suomenlinnassa sijaitseva Bastion Bistro tarjoilee mutkatonta ruokaa tunnelmallisessa saaristomiljöössä. Perinteikkäät ravintola Central Helsingissä ja muikkuravintola Sampo Kuopiossa ruokkivat nostalgiannälkäiset hyvän ruuan ystävät, ja kodikkaassa Martinassa viihtyy koko perhe tai vaikka suku. O’Learys on taas sporttiravintoloiden kultamitalisti, jonka sydän sykkii Bostonille sekä pohjoisamerikkalaiselle ruoka- ja urheilukulttuurille

Restel Oy on suomalainen ravintola-alan konserni, johon kuuluu noin 200 ravintolaa työllistäen noin 2 200 ravintola-alan ammattilaista. Restelin ravintoloita ovat BURGER KING®-, Taco Bell-, Rax Pizzabuffet-, Ísey Skyr Bar-, HelmiSimpukka-, Wanha Mestari-, Hemingway's -ravintolat sekä Food&Events Tapahtuma- ja Ruokaravintolat.