Restel OyRestel OyRestel Oy

Restelin Food&Events Tapahtumaravintolat tuottaa 1.8.2022 alkaen maailmanluokan ravintolapalveluja messu- ja tapahtumakeskus Paviljonkiin, Jyväskylään

Jyväskylän Messut Oy kilpailutti messu- ja tapahtumakeskus Paviljongin ravintolapalvelut tavoitteenaan kehittää toimintaansa entistäkin paremmin asiakkaitaan palvelevaksi. Food&Events Tapahtumaravintolat vastasi innovatiivisilla ja ammattitaitoisilla ratkaisuillaan erinomaisesti kilpailutuksessa asetettuihin tavoitteisiin ja tuli valituksi kilpailutuksen voittajaksi.
Havainnekuva messu- ja tapahtumakeskus Paviljongin pääravintolasta. Kuva: Gullstén & Inkinen Oy.

Kilpailutus käsitti messu- ja tapahtumakeskus Paviljongissa toteutettavat ravintolapalvelut, väliaikatarjoilut, edustus- ja kokoustarjoilut sekä messujen ja tapahtumien ravintolapalvelut.

Kilpailutuksen ratkaisi Food&Events Tapahtumaravintoloiden eduksi monipuolisen osaamisen ja alaan liittyvän laajan kokemuksen lisäksi Food&Events Tapahtumaravintoloiden selkeäksi vahvuudeksi noussut innovatiivisuus. Se ilmeni etenkin siinä, miten uusia ravintolapalveluita tuotetaan tulevaisuuden tapahtumaliiketoiminnan toimialalle.

Messu- ja tapahtumakeskus Paviljongin toiminnasta vastaavan Jyväskylän Messut Oy:n toimitusjohtaja Juha Rahko toteaa solmitusta sopimuksesta: “On mahtavaa päästä tekemään yhteistyötä Food&Events Tapahtumaravintoloiden tasoisen ravintoloitsijan kanssa. Yhteisenä tavoitteenamme on kehittää messu- ja tapahtumakeskus Paviljonkia Jyväskylässä kokonaisvaltaisesti, tuottaen asiakkaillemme entistä monipuolisempia ja laadukkaampia ravintolapalveluita.”

Messu- ja tapahtumakeskus Paviljongin vetovoima kasvaa yhteistyön myötä

Kristian Helanne, Food&Events Tapahtumaravintolat -ketjun ketjujohtaja, on innostunut messu- ja tapahtumakeskus Paviljongille tehtävästä kehitystyöstä. “Tavoitteenamme on luoda yhdessä näkyvä ja maukas muutos asiakkaiden ravintolaelämyksessä. Ravintoloiden uusia nimiä sekä yksityiskohtaisia konsepteja ja tarjontaa kehitetään yhteistyössä kumppanin kanssa, asiakaslähtöisesti ja laaditun strategian pohjalta.”

Yhteistyön myötä Restel tekee mittavia investointeja messu- ja tapahtumakeskus Paviljongin ravintolatiloihin. Tämä käsittää kaikkien ravintolatilojen kokonaisvaltaisen uusimisen jaksotetusti sekä toiminnan monipuolisen kehittämisen erinomaisen asiakaskokemuksen varmistamiseksi. Ravintoloiden suunnittelusta vastaa Sisustusarkkitehdit Gullstén & Inkinen Oy ja projektin pääsuunnittelijana toimii sisustusarkkitehti Jari Kinnunen.

Ruokatuotteella on merkittävä rooli ravintoloita uusittaessa ja niiden toimintaa kehitettäessä. Food&Events -ketjun keittiöpäällikkö Kim Palhus uskoo hyvin käynnistyneen kehitystyön tuloksena syntyvän todella nautinnollisia elämyksiä ravintoloissa vierailijoille. “Yhdessä osaavan tiimini ja ammattitaitoisten kokkiemme kanssa meillä on suuri kunnia suunnitella asiakkaillemme monipuolisia ja maukkaita ruokatuotteita, jotka sopivat myös kansainväliseen makuun. Suunnittelumme pohjana ovat paikallinen ruokakulttuuri, maakunnan raaka-aineet ja konstailemattomuus.”

Yhteistyön myötä messu- ja tapahtumakeskus Paviljonki vahvistaa asemaansa yhtenä Suomen vetovoimaisimpana messu- ja tapahtumakeskuksena. Messu- ja tapahtumakeskus Paviljonki tarjoaa jatkossa trendikkäitä ja laadukkaita tapahtumapalveluja noin 700 vuosittaisessa tapahtumassa, joissa vierailee vuosittain yli 400 000 asiakasta.

”Haluamme vastata tapahtumapalveluillamme vaativimpiinkin asiakastarpeisiin. Jatkossa pystymme tuottamaan monipuolisia palvelukokonaisuuksia entistä joustavammin digitaaliset palvelumahdollisuudet hyödyntäen. Haluamme, että Paviljonki pysyy vetovoimaisena tapahtumatalona, jossa asiakkaamme viihtyvät loistavista tapahtumista, puitteista, ruoasta ja juomasta nauttien”, Rahko sanoo.

Kristian Helanne
Ketjujohtaja
Food&Events Tapahtumaravintolat

Juha Rahko
Jyväskylän Messut Oy

Havainnekuva messu- ja tapahtumakeskus Paviljongin A-hallin ravintolasta. Kuva: Gullstén & Inkinen Oy.

Jyväskylän Messut Oy

Jyväskylän Messut Oy tuottaa elämyksellisiä tapahtumia messu- ja tapahtumakeskus Paviljongissa. Messu- ja tapahtumakeskus Paviljonki on yksi Suomen suurimmista tapahtumakeskuksista. Paviljongissa järjestetään vuosittain noin 700 tapahtumaa ja keskuksessa vierailee yli 400 000 asiakasta. Paviljongissa järjestetään niin messuja, kongresseja, näyttelyitä ja kokouksia kuin yritystapahtumia, konsertteja ja viihdetapahtumia. Vuonna 2019 Jyväskylän Messut Oy:n tapahtumat toivat Jyväskylään kokonaisuudessaan yli 47 miljoonan euron tulovirran.

Food&Events Tapahtumaravintolat

Food&Events Tapahtumaravintolat on osa suomalaista ravintola-alan yritystä Restel Oy:tä. Food&Events huolehtii tilaisuutesi tarjoiluista sekä palvelusta, jolloin sinä voit keskittyä juhlimiseen ja seurusteluun sekä nauttia itsekin tunnelmasta.

Food&Events tarjoaa ravintolapalveluita Suomen suurimmissa tapahtumataloissa kuten Suomen Kansallisoopperassa ja -baletissa, Tanssin talossa, Helsingin Jäähallissa, Espoon Metro Areenassa, Turun Messukeskuksessa, Lahden Sibeliustalossa, Lahden Messukeskuksessa, Pianopaviljongissa ja Lahden Konserttitalossa.

Food&Events Ruokaravintolat palvelevat maukkaalla ruualla ja rennolla tunnelmallaan kaiken ikäisiä ruokailijoita. Helsingin Töölön tunnelmalliset Mestaritalli ja Meritalli muodostavat viihtyisän kokonaisuuden erityyppisille tapahtumille. Suomenlinnassa sijaitseva Bastion Bistro tarjoilee mutkatonta ruokaa tunnelmallisessa saaristomiljöössä. Perinteikkäät ravintola Central Helsingissä ja muikkuravintola Sampo Kuopiossa ruokkivat nostalgiannälkäiset hyvän ruuan ystävät, ja kodikkaassa Martinassa viihtyy koko perhe tai vaikka suku. O’Learys on taas sporttiravintoloiden kultamitalisti, jonka sydän sykkii Bostonille sekä pohjoisamerikkalaiselle ruoka- ja urheilukulttuurille

Restel Oy on suomalainen ravintola-alan konserni, johon kuuluu noin 200 ravintolaa työllistäen noin 2 200 ravintola-alan ammattilaista. Restelin ravintoloita ovat BURGER KING®-, Taco Bell-, Rax Pizzabuffet-, Ísey Skyr Bar-, HelmiSimpukka-, Classic Pizza-, Hangon Makaronitehdas-, Wanha Mestari-, Hemingway's -ravintolat sekä Food&Events Tapahtuma- ja Ruokaravintolat.