RESTO2018-kilpailun voitto Haaga-Heliaan

RESTO-tietotaitokilpailut kokoavat vuosittain yhteen restonomiopiskelijat eri puolilta Suomea ottamaan mittaa toisistaan. Tänä vuonna Laurea-ammattikorkeakoulussa 22. - 23.3. pidettyihin kilpailuihin osallistui 12 joukkuetta 11 ammattikorkeakoulusta. Viiden kilpailutehtävän perusteella voittajaksi tämän vuoden kilpailussa valittiin Urban Borgå -joukkue Haaga-Helia ammattikorkeakoulun Porvoon kampukselta.

Toiselle sijalle nousi Kajaanin ammattikorkeakoulun Tervaporvarit ja kolmanneksi sijoittui Peltomerten seilaajat -joukkue Seinäjoen ammattikorkeakoulusta. Voittajat julkistettiin RESTO-gaalassa, joka järjestettiin perjantai-iltana Kattilahallissa Helsingissä.

Tänä vuonna RESTO-kilpailuissa järjestettiin ensi kerran alumnien sarja, jossa voiton nappasi Tampereen ammattikorkeakoulun joukkue Nääsrestot.

RESTO -tietotaitokilpailussa tulevat restonomit edustivat omaa ammattikorkeakouluaan ja kilpailivat neljän hengen joukkueissa. Kilpailussa mitattiin opiskelijoiden tietoja ja taitoja matkailu- ja ravitsemisalan osaamisalueilla. Kilpailutehtävät toteutettiin yhdessä yritys- ja yhteistyökumppanien kanssa, joten kilpailijat pääsivät näyttämään erikoisosaamistaan suoraan alalla toimiville yrityksille ja verkostoitumaan heidän kanssaan.

RESTO -tietotaitokilpailun tavoitteena on myös tehdä restonomikoulutusta ja -nimikettä tutuksi. Kilpailun lisäksi tapahtuma kokoaa yhteen matkailu- ja ravitsemisalan ammattilaiset eri puolilta Suomea. RESTO-tietotaitokilpailut on järjestetty vuodesta 2002 lähtien. Viime vuonna kilpailu järjestettiin Kajaanin ammattikorkeakoulussa.

Tämän vuotisen RESTO-kilpailun pääyhteistyökumppaneina toimivat Dieta, HKScan, URtekram, Opteam, Royal Ravintolat ja Portaat luomuun -ohjelma. Tämän lisäksi kumppaneina on 24 muutakin yritystä.

Lisätietoa RESTO2018-kilpailusta tapahtuman verkkosivuilta www.resto.fi

Jäitkö yhteishaussa ilman opiskelupaikkaa? Laurea-ammattikorkeakoulussa on vielä paikkoja kolmessa englanninkielisessä koulutuksessa28.6.2018 08:47Tiedote

Korkeakoulujen kevään 2018 yhteishaun opiskelijavalinnat on julkaistu viimeistään tänään torstaina 28.6. Opetushallituksen lähettämät tuloskirjeet on lähetetty kaikille hakijoille. Laurea-ammattikorkeakoulu järjestää kuitenkin vielä lisähaun kevään yhteishaussa täyttämättä jääneisiin opiskelupaikkoihin kolmessa englanninkielisessä koulutuksessa. Lisähaun tarkoituksena on tarjota syksyksi mahdollisimman monelle halukkaalle opiskelupaikka ammattikorkeakoulussa.

Messut vangeille ja yhdyskuntaseuraamusta suorittaville nyt toista kertaa Suomessa17.5.2018 12:37Tiedote

Helsingin Dallapénpuistossa järjestetään tiistaina 22. toukokuuta toiset rikostaustaisille suunnatut messut. Tänä vuonna myös rikostaustaisten perheet on huomioitu erityisesti messujen ohjelmassa. Vankimessujen tarkoituksena on ohjata ja tuoda tietoa palveluista, joita vangit ja muut rikostaustaiset sekä heidän läheisensä voivat käyttää rangaistuksen aikana ja sen jälkeen. Messuilla esittäytyy asumispalvelujen, oppilaitosten ja työllistymishankkeiden edustajia, päihdetyön yksiköitä, lapsi-, perhe- ja omaistyön palveluja, sekä monia muita palveluntuottajia.