RESTO2018-kilpailun voitto Haaga-Heliaan

RESTO-tietotaitokilpailut kokoavat vuosittain yhteen restonomiopiskelijat eri puolilta Suomea ottamaan mittaa toisistaan. Tänä vuonna Laurea-ammattikorkeakoulussa 22. - 23.3. pidettyihin kilpailuihin osallistui 12 joukkuetta 11 ammattikorkeakoulusta. Viiden kilpailutehtävän perusteella voittajaksi tämän vuoden kilpailussa valittiin Urban Borgå -joukkue Haaga-Helia ammattikorkeakoulun Porvoon kampukselta.

Toiselle sijalle nousi Kajaanin ammattikorkeakoulun Tervaporvarit ja kolmanneksi sijoittui Peltomerten seilaajat -joukkue Seinäjoen ammattikorkeakoulusta. Voittajat julkistettiin RESTO-gaalassa, joka järjestettiin perjantai-iltana Kattilahallissa Helsingissä.

Tänä vuonna RESTO-kilpailuissa järjestettiin ensi kerran alumnien sarja, jossa voiton nappasi Tampereen ammattikorkeakoulun joukkue Nääsrestot.

RESTO -tietotaitokilpailussa tulevat restonomit edustivat omaa ammattikorkeakouluaan ja kilpailivat neljän hengen joukkueissa. Kilpailussa mitattiin opiskelijoiden tietoja ja taitoja matkailu- ja ravitsemisalan osaamisalueilla. Kilpailutehtävät toteutettiin yhdessä yritys- ja yhteistyökumppanien kanssa, joten kilpailijat pääsivät näyttämään erikoisosaamistaan suoraan alalla toimiville yrityksille ja verkostoitumaan heidän kanssaan.

RESTO -tietotaitokilpailun tavoitteena on myös tehdä restonomikoulutusta ja -nimikettä tutuksi. Kilpailun lisäksi tapahtuma kokoaa yhteen matkailu- ja ravitsemisalan ammattilaiset eri puolilta Suomea. RESTO-tietotaitokilpailut on järjestetty vuodesta 2002 lähtien. Viime vuonna kilpailu järjestettiin Kajaanin ammattikorkeakoulussa.

Tämän vuotisen RESTO-kilpailun pääyhteistyökumppaneina toimivat Dieta, HKScan, URtekram, Opteam, Royal Ravintolat ja Portaat luomuun -ohjelma. Tämän lisäksi kumppaneina on 24 muutakin yritystä.

Lisätietoa RESTO2018-kilpailusta tapahtuman verkkosivuilta www.resto.fi

Laurea-ammattikorkeakoulu toimii Uudellamaalla kuudella kampuksella. Opiskelussa Laureassa keskeistä ovat työelämän tarpeista tulevat aidot toimeksiannot, kuten projektit, joiden ansiosta opiskelijamme verkostoituvat jo opiskeluaikanaan ja oppivat tärkeitä työelämässä tarvittavia taitoja. Laurea-yhteisöön kuuluu noin 7 800 opiskelijaa, 500 henkilökunnan jäsentä ja 24 000 alumnia. Laurea on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton yhteisö.

Robotit helpottamassa hoitohenkilön arkea sairaaloissa21.11.2018 14:15Tiedote

Tutkimusten mukaan hoitohenkilöstön työajasta jopa 30 prosenttia menee muuhun kuin varsinaiseen hoitotyöhön. Siksi robotit voisivat soveltua erinomaisesti fyysistä työvoimaa vaativiin rutiininomaisiin tehtäviin. Carea ja Pohjola Sairaala ovat mukana Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulun ja Laurea-ammattikorkeakoulun ylimaakunnallisessa yhteistyöhankkeessa, jossa kehitetään uutta ja innovatiivista ratkaisua pienten jätejakeiden keräämiseen, säilyttämiseen ja kuljettamiseen.