Reunan kevään uutuuskirjat esittelyssä Helsingissä

Kirjailijoiden omistama kustantamo Reuna Publishing House Oy:n kirjakarusellissa esitellään kaikki kevään 2022 uutuuskirjat. Karuselli pyörähtää käyntiin tiistaina 19.4. klo 17.30. Paikkana on BistroK (musiikkiteatteri Kapsäkin yhteydessä).

Kirjakarusellissa pyörähtää esiin uusi kirja aina kymmenen minuutin välein. Kevään kirjakattaukseen kuuluu monia mielenkiintoisia tietokirjoja sekä kaunokirjallisuutta nuortenkirjoista spekulatiiviseen fiktioon. Kirjailijoista paikalla ovat ainakin Päivi Taussi, Johanna Hasu, Ari-Matti Hedman, Kari Häkkinen, Antti Lehtniemi ja Olli Sarpo

Kirjailijat Ari-Matti Hedman, Kari Häkkinen ja Johanna Hasu sekä laulavat että laulattavat kirjaesittelyjen lomassa. Kustantamo tarjoaa juhlajuomaa ja pientä purtavaa.

Ilmoittaudu etukäteen viimeistään 12.4. osoitteeseen: info@reunakirja.fi

Arvostelukappaleita julkaistavista kirjoista voi pyytää ennakkoon: info@reunakirja.fi

Laulavat hoitajat ottavat kantaa hoitotyön arkeen5.5.2022 12:13:24 EEST | Tiedote

Näyttelijä-laulaja ja erikoissairaanhoitaja Ari-Matti Hedman sekä laulava kirjailija ja erikoissairaanhoitaja Kari Häkkinen kuvaavat uutuuskirjassaan Avaimet taskussa - sattumia sairaalassa hoitotyön arkea. Jo 1980-luvulla sairaanhoitajan uransa aloittaneet ammattilaiset ovat nähneet työn monet puolet, ja ottavat kirjassa kantaa alan kehittämiseen. Keskiössä on potilas: mitä asioita tulisi tehdä toisin, jotta ihminen saisi tarvitsemansa avun. Hoitajien lakko työskentelyolosuhteiden ja palkkauksen parantamiseksi on kirjailijoiden mukaan perusteltu.

Kirjailijayhteisö auttaa sanan säilällä22.4.2022 09:58:05 EEST | Tiedote

Ukrainan humanitaarinen kriisi herätti kirjailijoissa tarpeen auttaa hädässä olevia lapsia kirjoittamalla. Reuna-kustantamossa ennätysnopeasti, rakkaudella ja yhteistyöllä toteutettu Taiteella tukea Ukrainaan -kirja on nyt tullut painosta. Kaikki kirjoittajat sekä kansisuunnittelija, taittaja Jaana Rautio lahjoittivat työpanoksensa. Myös painotalo Petra Ofsetas lähti mukaan kampanjaan. Kirjan tuotot ohjataan Pelastakaa Lapset ry:n kautta Ukrainaan.

Ilmastokriisin hinta - Lomborgin kirjan suomennoksen julkistus 20.4. klo 1325.3.2022 12:53:36 EET | Kutsu

Kirjan julkistustilaisuus Hotelli Scandic Simonkentän Espa-salissa keskiviikkona 20.4. klo 13.00! Ilmastonmuutos on totta – mutta viekö se huomiomme pois suuremmista ongelmista? Tanskalaisen kirjailijan ja ajatuspaja Copenhagen Consensuksen johtajan Bjørn Lomborgin selkeä teos Väärä hälytys – Lämpeneminen ei tuhoa meitä on ilmestynyt suomeksi! Teos on nyt siis käytettävissä suomalaisen ilmastokeskustelun välineeksi – erityisesti ilmastonmuutoksen haittojen torjunnasta päätettäessä.

Reunayhteisön sinikeltaiset jamit23.3.2022 13:56:45 EET | Tiedote

Reuna Publishing House Oy on lahjoittanut kevään 2022 aikana satoja kirjoja paikallisiin oppilaitoksiin, palvelutaloihin, järjestöille, yhteisöille sekä muille toimijoille. Kirjalahjoituskampanja huipentuu tapahtumapäivään ja jameihin Ukrainan lasten auttamiseksi. Reunan kirjakauppa ja Reuna Publishing House ystävineen järjestävät taidetapahtumapäivän Ukrainan lasten hyväksi lauantaina 2.4. klo 14–18 Kulttuuritalo Wanhalla Rautakaupalla Myllykoskella. Päivän tuotto lahjoitetaan Ukrainaan Pelastakaa lapset -järjestön kautta.