///REVISED///The Duke of Cambridge visits Finland

Office of the President of the Republic of Finland
Press release 63/2017 (revised sentences in italics)
15 November 2017

Prince William, The Duke of Cambridge, will visit Finland on 29-30 November 2017. The visit will be hosted by President of the Republic of Finland, Sauli Niinistö.

President Niinistö will receive The Duke at the Presidential Palace on 29 November 2017. The agenda will include a discussion between the President and His Royal Highness.

Following the meeting, The Duke will visit an ice rink in Helsinki, where he will learn about the activities of Icehearts. Icehearts is an operating model providing long-term professional growth support through team sport for children needing it. In addition, His Royal Highness will attend a reception hosted by Sarah Price, British Ambassador to Finland. The day will end with a dinner held by President Niinistö and Mrs Jenni Haukio at the official residence in Mäntyniemi.

On Thursday 30 November, The Duke will visit the Slush startup and technology event, where he will attend the opening ceremony and visit Finnish and British companies’ stalls. In addition, The Duke will visit a primary school in Helsinki, where accompanied by Minister of Education Sanni Grahn-Laasonen and Head of the Helsinki Education Division Sector Liisa Pohjolainen, he will be introduced to innovative learning environments and methods and learn about the KiVa Koulu anti-bullying programme.

The general public will have an opportunity to greet The Duke early afternoon on 30 November in Esplanadi Park, where His Royal Highness will visit the winter fair Manta's Market accompanied by Mayor of Helsinki Jan Vapaavuori and chair of Helsinki City Tuuli Kousa. Following his visit to the Christmas Market, The Duke will proceed to the City Hall, where he will attend a luncheon offered by the City of Helsinki. The Duke’s visit to Finland will end with a presentation of the Finnish Air Force at Helsinki-Vantaa Airport.

President Niinistö firar sin födelsedag i arbetets tecken16.8.2018 10:44Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 31/2018 16.8.2018 Republikens president Sauli Niinistö fyller 70 år den 24 augusti 2018. President Niinistö firar inte sin bemärkelsedag, utan dagen går i arbetets tecken. Eventuell uppvaktning önskar president Niinistö att riktas till välgörenhet. Som mottagare av donationerna har presidenten valt Tukikummit, en stiftelse som stöder unga som hotas av marginalisering, och Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry, en förening som arbetar till förmån för behövande. En födelsedagsintervju med republikens president sänds i Yle Radio 1 lördagen den 25 augusti kl. 13-14. I direktsändningen intervjuas president Niinistö av flera redaktörer under ledning av Yles ansvariga producent Petri Kejonen. Kontonummer för eventuella donationer: Tukikummit: IBAN FI14 8000 1971 3807 88, meddelande: Sauli Niinistö 70 år Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry: IBAN FI80 8000 1170 0790 90, meddelande: Sauli Niinistö 70 år

Presidentti Niinistö viettää syntymäpäiviään työn merkeissä16.8.2018 10:43Tiedote

Tasavallan presidentin kanslia Tiedote 31/2018 16.8.2018 Tasavallan presidentti Sauli Niinistö täyttää 70 vuotta 24. elokuuta 2018. Presidentti Niinistö ei juhlista merkkipäiväänsä, vaan viettää sitä työn merkeissä. Mahdolliset muistamiset presidentti Niinistö toivoo suunnattavan hyväntekeväisyyteen. Presidentin valitsemia hyväntekeväisyyskohteita ovat syrjäytymisvaarassa olevia nuoria tukeva Tukikummit-säätiö ja vähäosaisten hyväksi toimiva Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry. Tasavallan presidentin syntymäpäivähaastattelu kuullaan lauantaina 25. elokuuta Yle Radio 1:llä klo 13–14. Presidentti Niinistöä haastattelee suorassa lähetyksessä Ylen vastaavan tuottajan Petri Kejosen johdolla useampi toimittaja. Tilinumerot mahdollisia lahjoituksia varten: Tukikummit-säätiö: IBAN FI14 8000 1971 3807 88, viestiksi: Sauli Niinistö 70v. Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry: IBAN FI80 8000 1170 0790 90, viestiksi: Sauli Niinistö 70v.

President Niinistö to make a working visit to Russia10.8.2018 15:03Tiedote

Office of the President of the Republic Press Release 30/2018 10 August 2018 President of the Republic of Finland Sauli Niinistö will make a working visit to Russia and meet President of Russia Vladimir Putin in Sochi on 22 August 2018. The meeting will take place at President Putin’s Sochi residence. During the working visit, the presidents will discuss current international, regional and bilateral topics. Following their discussions and working lunch, the presidents will hold a joint press conference. President Niinistö and President Putin last met in conjunction with the #HELSINKI2018 meeting on 16 July 2018.

President Niinistö på arbetsbesök till Ryssland10.8.2018 15:02Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 30/2018 10.8.2018 Republikens president Sauli Niinistö avlägger ett arbetsbesök i Ryssland och träffar Rysslands president Vladimir Putin den 22 augusti 2018 i Sotji. Mötet hålls i president Putins Sotji residens. Under arbetsbesöket diskuterar presidenterna aktuella internationella, regionala och bilaterala frågor. Efter diskussionen och en arbetslunch håller presidenterna en gemensam presskonferens. President Niinistö och president Putin träffades senast den 16 juli 2018 i samband med mötet #HELSINKI2018.

Presidentti Niinistö työvierailulle Venäjälle10.8.2018 15:02Tiedote

Tasavallan presidentin kanslia Tiedote 30/2018 10.8.2018 Tasavallan presidentti Sauli Niinistö tekee työvierailun Venäjälle ja tapaa Venäjän presidentti Vladimir Putinin 22. elokuuta 2018 Sotshissa. Tapaaminen pidetään presidentti Putinin Sotshin residenssissä. Työvierailun aikana presidentit keskustelevat ajankohtaisista kansainvälisistä, alueellisista ja kahdenvälisistä kysymyksistä. Presidenttien välisen keskustelun ja työlounaan jälkeen presidentit pitävät yhteisen lehdistötilaisuuden. Presidentti Niinistö ja presidentti Putin tapasivat edellisen kerran 16. heinäkuuta 2018 #HELSINKI2018-tapaamisen yhteydessä.

French President Emmanuel Macron to visit Finland30.7.2018 12:40Tiedote

Office of the President of the Republic Press Release 29/2018 30 July 2018 The French President Emmanuel Macron and his spouse Brigitte Macron will make an official visit to Finland from 29 to 30 August 2018. The visit will be hosted by President of the Republic Sauli Niinistö together with Mrs. Jenni Haukio. President Macron will also meet with Prime Minister Juha Sipilä. A more detailed program will be announced closer to the visit.