///REVISED///The Duke of Cambridge visits Finland

Office of the President of the Republic of Finland
Press release 63/2017 (revised sentences in italics)
15 November 2017

Prince William, The Duke of Cambridge, will visit Finland on 29-30 November 2017. The visit will be hosted by President of the Republic of Finland, Sauli Niinistö.

President Niinistö will receive The Duke at the Presidential Palace on 29 November 2017. The agenda will include a discussion between the President and His Royal Highness.

Following the meeting, The Duke will visit an ice rink in Helsinki, where he will learn about the activities of Icehearts. Icehearts is an operating model providing long-term professional growth support through team sport for children needing it. In addition, His Royal Highness will attend a reception hosted by Sarah Price, British Ambassador to Finland. The day will end with a dinner held by President Niinistö and Mrs Jenni Haukio at the official residence in Mäntyniemi.

On Thursday 30 November, The Duke will visit the Slush startup and technology event, where he will attend the opening ceremony and visit Finnish and British companies’ stalls. In addition, The Duke will visit a primary school in Helsinki, where accompanied by Minister of Education Sanni Grahn-Laasonen and Head of the Helsinki Education Division Sector Liisa Pohjolainen, he will be introduced to innovative learning environments and methods and learn about the KiVa Koulu anti-bullying programme.

The general public will have an opportunity to greet The Duke early afternoon on 30 November in Esplanadi Park, where His Royal Highness will visit the winter fair Manta's Market accompanied by Mayor of Helsinki Jan Vapaavuori and chair of Helsinki City Tuuli Kousa. Following his visit to the Christmas Market, The Duke will proceed to the City Hall, where he will attend a luncheon offered by the City of Helsinki. The Duke’s visit to Finland will end with a presentation of the Finnish Air Force at Helsinki-Vantaa Airport.

Presidentti Niinistö Georgian 100-vuotisjuhliin23.5.2018 15:40Tiedote

Tasavallan presidentin kanslia Tiedote 22/2018 23.5.2018 Tasavallan presidentti Sauli Niinistö osallistuu Georgian ensimmäisen demokraattisen valtion 100-vuotisjuhlaan lauantaina 26. toukokuuta 2018 Tbilisissä. Juhlaan osallistuvat myös muun muassa Latvian, Liettuan, Puolan, Slovakian ja Armenian presidentit sekä Euroopan komission puheenjohtaja. Georgian presidentti Giorgi Margvelashvili ottaa vieraat vastaan Vapaudenaukiolla, jossa he osallistuvat juhlaseremoniaan. Päivään kuuluu myös muun muassa parlamentissa järjestettävä pyöreän pöydän keskustelu, jossa pohditaan keinoja aikaansaada hyvinvointia ja vaurautta seuraavan sadan vuoden aikana. Vierailu päättyy Georgian ensimmäistä itsenäisyysjulistusta jäljittelevään esitykseen National Youth and Children’s Palacessa. Vierailun aikana presidentti Niinistöllä on kahdenvälinen tapaaminen Georgian presidentti Giorgi Margvelashvilin ja Armenian presidentti Armen Sarkissianin kanssa. Kyseessä on presidentti Niinistön ensimmäinen vierailu Ge

President Niinistö till Georgiens 100-årsjubileum23.5.2018 15:40Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 22/2018 23.5.2018 Republikens president Sauli Niinistö deltar i 100-årsjubileet av Georgiens första demokratiska stat lördagen den 26 maj 2018 i Tbilisi. I högtiden deltar även bland andra Lettlands, Litauens, Polens, Slovakiens och Armeniens presidenter och ordföranden för Europeiska kommissionen. Georgiens president Giorgi Margvelasjvili tar emot gästerna på Frihetstorget där de deltar i en högtidsceremoni. På dagens program står även en rundabordsdiskussion i parlamentet om olika förfaringssätt för att skapa välmående och välfärd för de följande hundra åren. Besöket avslutas i National Youth and Children’s Palace med en föreställning som återger Georgiens första självständighetsdeklaration. Under besöket har president Niinistö ett bilateralt möte med Georgiens president Giorgi Margvelasjvili och Armeniens president Armen Sarkissian. Detta är president Niinistös första besök i Georgien.

President Niinistö attends Georgia’s 100th Anniversary23.5.2018 15:39Tiedote

Office of the President of the Republic Press release 22/2018 23 May 2018 President of the Republic of Finland Sauli Niinistö will attend the 100th Anniversary of Georgia’s First Democratic Republic in Tbilisi on 26 May 2018. Other guests will include the presidents of Latvia, Lithuania, Poland, Slovakia and Armenia as well as the President of the European Commission. President of Georgia Giorgi Margvelashvili will receive the guests at the Freedom Square where a ceremony is held. Later in the day, a round-table discussion will be organised at the Parliament of Georgia to discuss the future of Europe and international partnerships in the next hundred years. The visit will conclude with an enactment depicting the first declaration of independence at the National Youth and Children’s Palace. During his visit, President Niinistö will have bilateral meetings with President of Georgia Giorgi Margvelashvili and President of Armenia Armen Sarkissian. This will be the first visit to Georgia by

Change of Special Adviser to the President of the Republic18.5.2018 13:01Tiedote

Office of the President of the Republic Press release 21/2018 18 May 2018 Juuso Rönnholm, Master of Social Sciences, will become Special Adviser to the President of the Republic of Finland and a Cabinet member as of 1 June 2018. Rönnholm joins the Office of the President of the Republic of Finland from the Ministry of Justice, where he has served as Special Adviser to Minister Antti Häkkänen. Rönnholm also served as Special Adviser to President Niinistö from June 2017 to January 2018. He has earlier served as former Minister Risikko’s Special Adviser at the Ministry of the Interior, the Ministry of Social Affairs and Health, and at the Ministry of Transport and Communications. Pete Pokkinen, the current Special Adviser to the President of the Republic, will become Executive Adviser and Head of Public Affairs in Finland of the Nordea Group starting in early June. Pokkinen has served as Special Adviser to President Niinistö since June 2015, apart from the period between June 2017 and Jan

Tasavallan presidentin erityisavustaja vaihtuu18.5.2018 13:01Tiedote

Tasavallan presidentin kanslia Tiedote 21/2018 18.5.2018 Tasavallan presidentin erityisavustajana ja kabinetin jäsenenä aloittaa 1. kesäkuuta 2018 valtiotieteiden maisteri Juuso Rönnholm. Rönnholm siirtyy tasavallan presidentin kansliaan oikeusministeriöstä, jossa hän on toiminut oikeusministeri Antti Häkkäsen erityisavustajana. Rönnholm toimi presidentti Niinistön erityisavustajana myös kesäkuusta 2017 tammikuuhun 2018. Aiemmin Rönnholm on muun muassa toiminut silloisen ministerin Paula Risikon erityisavustajana sisäministeriössä, sosiaali- ja terveys- sekä liikenne- ja viestintäministeriöissä. Tasavallan presidentin nykyinen erityisavustaja Pete Pokkinen siirtyy kesäkuun alussa Nordealle konsernijohdon neuvonantajaksi sekä Suomen yhteiskuntasuhdejohtajaksi. Pokkinen on työskennellyt presidentin erityisavustajana kesäkuusta 2015, lukuun ottamatta ajanjaksoa kesäkuusta 2017 tammikuuhun 2018.

Republikens president får ny specialmedarbetare18.5.2018 13:01Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 21/2018 18.5.2018 Politices magister Juuso Rönnholm tillträder som specialmedarbetare till republikens president och medlem i kabinettet den 1 juni 2018. Rönnholm övergår till republikens presidents kansli från justitieministeriet där han har varit justitieminister Antti Häkkänens specialmedarbetare. Rönnholm har redan tidigare tjänstgjort som president Niinistös specialmedarbetare från juni 2017 till januari 2018. Dessförinnan var Rönnholm bland annat specialmedarbetare till Paula Risikko då hon var minister i inrikesministeriet, social- och hälsovårdsministeriet samt kommunikationsministeriet. Republikens presidents nuvarande specialmedarbetare Pete Pokkinen övergår i början av juni till Nordea som rådgivare till koncernledningen och chef för Nordeas samhällsrelationer i Finland. Pokkinen har varit specialmedarbetare till republikens president sedan juni 2015, med undantag för en period från juni 2017 till januari 2018.