Rikkoutuneista silmälaseista 350 euroa, vuotavasta astianpesukoneesta 4 500 euroa, asuntokauppariidoista 4 000 euroa – näitäkin kotivakuutus korvaa ja tällaisia korvauksia If keskimäärin maksoi

Kun arjessa tapahtuu vahinko, elämä voi käydä kalliiksi ilman kotivakuutusta. Kotivakuutus korvaa isompia ja pienempiä arkisia vahinkoja tulipaloista ja vuotaneesta pesukoneesta rikkoutuneisiin kännyköihin ja varastettuihin polkupyöriin. Entä tiesitkö, että kotivakuutuksesta korvausta saa myös esimerkiksi muuttovahinkoihin, asunto- ja kiinteistökauppariitoihin tai vaikkapa siihen, jos jälkikasvu vahingoittaa naapurin autoa?

– Kotivakuutus kattaa paljon enemmän, mitä ihmiset keskimäärin luulevatkaan. Uuden 3D-palvelumme tavoite on kertoa helpolla ja ymmärrettävällä tavalla kotivakuutuksesta ja siitä, mitä se kaikkea se kattaa ja korvaa, sanoo Ifin kerros- ja rivitalovakuutusten tuotepäällikkö Henrik Rantanen.

Ifin palvelu kertoo myös, millaisia korvaussummia If on erityyppisistä vahingoista keskimäärin maksanut.

Näitä esimerkiksi kotivakuutus korvaa ja tällaisia korvauksia If on keskimäärin maksanut:

• Vuotava astianpesukone aiheuttaa haittaa: korvaus keskimäärin 4 500 euroa. Jos koti on korvattavan vahingon takia asuinkelvoton, kotivakuutuksesta voidaan maksaa ylimääräisiä asumiskustannuksia.
  • Rikkoutunut kännykkä: keskimääräinen korvaus 220 e
  • Rikkoutunut kannettava tietokone: korvaus keskimäärin 500 euroa
  • Silmälasivahingot: keskimääräinen korvaus 350 euroa
  • Asunto- tai kiinteistökauppariidat: keskimääräinen korvaus 4 000 euroa. Monessa tapauksessa kuluja maksetaan kuitenkin enimmäiskorvausmäärä, joka on yleensä 10 000 euroa.

Tutustu Ifin kotivakuutuksen 3D-palveluun  ja katso sieltä lisää esimerkkejä!

Terveysbarometri: Lääkäripalveluissa suomalaisille on tärkeintä nopea pääsy lääkäriin ja kuulluksi tuleminen – mutta kenen vastuulle kuuluisi sairauksien ennaltaehkäisy?3.12.2019 08:30:00 EETTiedote

Suomalaisten mielestä tärkeintä lääkäripalveluissa on se, että lääkäriin pääsee nopeasti ja ihminen kokee tulleensa kuulluksi. Tämä selviää Ifin teettämästä Terveysbarometrista. Tutkimuksen mukaan tyytymättömyyttä lääkärikäynnissä aiheuttavat tyypillisesti väärät diagnoosit, lääkärin empatian puute ja kiire. Sairauksien ennaltaehkäisyä pitäisi tehdä nykyistä enemmän, mutta kuka ottaisi sen vastuulleen?

Älä hassahda Black Fridayna yksittäisten tavaroiden tuotevakuutuksiin – kotivakuutus kattaa samoja vahinkotilanteita mutta monesti pienemmällä hinnalla26.11.2019 09:29:02 EETTiedote

Black Friday on viime vuosina astunut myös suomalaiseen katukuvaan. Kaupat houkuttelevat ostoksille tarjoamalla tuotteita tarjoushinnoin. Moniin tavaroihin, kuten kodinkoneisiin, puhelimiin ja tietokoneisiin on tarjolla usein erillisiä tuotevakuutuksia, joka korvaa tuotteen vahingon sattuessa. Ifin tuotepäällikkö Henrik Rantanen muistuttaa, että myös kotivakuutus korvaa laajuudesta riippuen samanlaisia yksittäisten tavaroiden vahinkotilanteita.