Rinkeli hehkuu valoa sydäntalvella

Linnanmäen Rinkeli valaisee kaupunkia joulukuusta tammikuuhun. Huvipuisto osallistuu myös ensimmäistä kertaa Lux Helsingin #valohaasteeseen valaistulla maailmanpyörällä, jonka johdosta maailmanpyörä loistaa kaupungissa tammikuun loppuun saakka.

Linnanmäen Rinkeli on olennainen osa Helsingin kaupunkikuvaa. Huvipuiston hiljentyessä 34 metriä korkea maailmanpyörä ilahduttaa ihmisiä valoillaan pimeimpien talvikuukausien aikana.

- Haluamme luoda rauhaisaa tunnelmaa ja tuoda hymyjä huuliin synkän talven keskelle. Niin turistit kuin helsinkiläisetkin pääsevät ihastelemaan ympyränmuotoisen maamerkin talvivalaistusta jo kaukaa, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin kertoo ja jatkaa:

- Tänä vuonna loistava Rinkeli valaisee myös jo ensi kesän huikeaa uutuutta, sillä Taiga-ratalaitteen vastarakentunut korkein kohta, Top Hat, sijaitsee Rinkelin vieressä ja siintää jo Helsingin keskustaan asti.

Linnanmäen Huvipuisto ottaa ensi kertaa osaa myös Lux Helsingin #valohaasteeseen, jossa yritykset ja yhteisöt valaisevat pimeää vuodenaikaa omilla valoteoksillaan.

- #valohaasteen johdosta Rinkelin valot ilahduttavat tammikuun loppuun saakka, Adlivankin paljastaa.

Kaupungin näköalapaikalle kohoava Rinkeli on Linnanmäen historian kolmas maailmanpyörä ja se on tällaisenaan pyörinyt huvipuistossa vuodesta 2006.

Lasten Päivän Säätiön ovat perustaneet kuusi lastensuojelujärjestöä: Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja lastensuojelutyölle. Vuoden 2018 lahjoitustavoite oli 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat lastensuojelutyötä. Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2018 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media OyLinnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.