Rinne: Sipilä puhuu väärää totuutta

Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilä syytti puoluekokouspuheessaan Sotkamossa opposition toimintaa Terrafameen liittyen. Sipilä väitti koko opposition vaatineen eduskunnassa kaivoksen alasajamista.

- SDP on tehnyt koko ajan töitä sen eteen, että Terrafameen liittyvät työpaikat ja työllisyys Kainuussa saadaan turvattua. On törkeä vale väittää muuta. Alueen elinvoimaisuus oli meille tärkeä lähtökohta, kun asiaan haettiin aikanaan ratkaisuja. SDP:n tavoite on ollut kaiken aikaa kannattava, työllistävä ja ympäristön kannalta kestävä kaivostoiminta, muistuttaa SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne.

Yhteydenotot tiedottaja Maarit Hirvensalon kautta, p. 040 587 1755

SDP:n varapuheenjohtaja Maarit Feldt-Ranta asunnottomien yössä: Tarvitsemme lisää kohtuuhintaisia asuntoja, kohtuulliset asumismenot ja asumisneuvontaa17.10.2018 16:21Tiedote

SDP:n kansanedustaja, varapuheenjohtaja Maarit Feldt-Ranta esittää Asunnottomien yö -tapahtumassa kolme keinoa asunnottomuuden vähentämiseksi. Asunnottomien yötä vietetään tänään 17. lokakuuta YK:n köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisena päivänä ympäri Suomea. Tapahtumia järjestetään yli neljälläkymmenellä paikkakunnalla.

SDP Helsingin valtuustoryhmän puheenjohtaja Heinäluoma: Vastaako pormestarin talousarvioehdotus riittävästi kasvavan kaupungin tarpeisiin?10.10.2018 15:11Tiedote

Pormestari Vapaavuori on julkistanut tänään 10.10. ensi vuotta koskevan talousarvioesityksen. Esityksen jälkeen käynnistyvät puolueiden väliset talousarvioneuvottelut. ”Sosialidemokraatit odottavat kohentuneen verotulovirran käyttämistä nyt nimenomaan palveluihin. Haasteena on pysyykö Helsinki väestönkasvun vauhdissa mukana. Erityisesti lasten, nuorten sekä ikäihmisten palvelut vaativat huomiota”, sosialidemokraattisen valtuustoryhmän puheenjohtaja Heinäluoma painottaa.