Ripeä ja huolellinen saa paikan – Tamro tarjoaa kesätöitä kymmenille nuorille

Tamron Vantaalla ja Tampereella sijaitseviin logistiikkakeskuksiin palkataan vuosittain kesätöihin kymmeniä nuoria, näin tehdään tänäkin kesänä. Haku varastotyöntekijöiden tehtäviin on molemmilla paikkakunnilla parhaillaan käynnissä.

– Kesätyöhön meille tulevan henkilön työpäivä koostuu erilaisista varastotehtävistä. Me keräämme, pakkaamme ja lähetämme päivittäin valtavat määrät lääkkeitä ja terveystuotteita asiakkaillemme. Työ sisältää esimerkiksi tuotteiden keräilyä ja hyllytystä sekä tilausten vastaanottamista ja lähettämistä. Myös trukinajotaitoisia henkilöitä etsitään, sanoo henkilöstöjohtaja Sari Petäjäniemi-Soininen.

Tamro toimittaa apteekkeihin, sairaaloihin sekä julkisen ja yksityisen terveydenhuollon käyttöön noin 60 % Suomessa tarvittavista lääkkeistä ja terveystuotteista.

– Olemme vastuussa siitä, että oikea määrä oikeita lääkkeitä kulkee luotettavasti apteekkeihin ja sairaaloihin kaikkialle Suomeen. Näin potilaiden lääkehoidot voivat jatkua. Tamrossa nuoret pääsevät tekemään kanssamme tätä yhteiskunnallisesti merkittävää työtä, Petäjäniemi-Soininen toteaa.

Kesätyö Tamron varastolla on vastuullista ja vaatii tarkkuutta yhdistettynä ripeään työskentelytahtiin. Tämän vuoksi kesätyöntekijöiden perehdytykseen panostetaan. Kaikki aloittavat työnsä kattavalla perehdytyksellä, joka sisältää niin lääkkeiden turvalliseen käsittelyyn liittyvien ohjeiden opiskelua kuin käytännön työn tekemistä yhdessä oman työnopastajan kanssa.

– Saamme vuosittain runsaasti positiivista palautetta hyvästä perehdytyksestämme ja mukavasta työporukasta. On ollutkin hienoa huomata, että monet kesätöihin Tamroon tulleet nuoret palaavat meille töihin seuraavana kesänä ja jotkut jatkavat meillä työntekoa opiskelujen ohessa myös kesän jälkeen, kertoo Petäjäniemi-Soininen.

Kesätyöntekijöiden hakuajat:

Tamron tehtävänä on toimittaa terveyttä. Lähes 60 % Suomessa tarvittavista lääkkeistä kulkee kauttamme sairaaloihin, apteekkeihin ja vähittäiskauppoihin. Lääke- ja terveystuotejakelun lisäksi tarjoamme datapohjaisia palveluja, myynnin ja markkinoinnin palveluja sekä kotihoidon digitaalisia hoivaratkaisuja. Lääkehuoltoa ja suomalaista hyvinvointia olemme kehittäneet osana terveydenhuollon verkostoa vuodesta 1895 lähtien.

Tamro Oyj:n liikevaihto on 1,6 miljardia euroa, ja meillä työskentelee 470 ammattilaista. Tytär- ja yhteisyrityksiämme ovat Medaffcon Oy ja Pharmac Finland Oy. Tamro kuuluu PHOENIX-konserniin​, joka on Euroopan johtava terveystoimialan palveluiden tuottaja.

Lue lisää: www.tamro.fi