Risto Murto jatkaa Telan hallituksen puheenjohtajana

Työeläkevakuuttajat Telan hallituksen puheenjohtajaksi valittiin tänään yhdistyksen vuosikokouksessa toimitusjohtaja Risto Murto Keskinäisestä Eläkevakuutusyhtiö Varmasta. Hän jatkaa Telan puheenjohtajana toista vuotta.

Vuosikokouksessa valittiin myös hallituksemme varapuheenjohtajat sekä hallituksen jäsenet erovuorossa olleiden tilalle.

Jäseninä valittiin

• toimitusjohtaja Carl Pettersson, Veritas
  • tuleva toimitusjohtaja Jouko Pölönen, Ilmarinen
  • toimitusjohtaja Pasi Strömberg, Eläkekassa Verso

Hallituksen ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valittiin tuleva toimitusjohtaja Jouko Pölönen Keskinäisestä Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisesta. Toisena varapuheenjohtajana jatkaa toimitusjohtaja Timo Kietäväinen Kevasta ja kolmantena varapuheenjohtajana toimitusjohtaja Pasi Strömberg Eläkekassa Versosta.

Hallituksen muina jäseninä jatkavat toimitusjohtaja Åsa Ceder Pensions-Alandiasta, toimitusjohtaja Satu Huber Keskinäisestä työeläkevakuutusyhtiö Elosta, toimitusjohtaja Päivi Huotari Maatalousyrittäjien eläkelaitoksesta, kirkkoneuvos Leena Rantanen Kirkon eläkerahastosta, toimitusjohtaja Timo Toropainen Eläkesäätiöyhdistyksestä sekä toimitusjohtaja Kari Välimäki Merimieseläkekassasta.

Tela: Työeläkevarojen määrä nousi 2,3 miljardia vuoden kolmannella neljänneksellä30.11.2017 12:09Tiedote

Suomalaisten työeläkevaroja oli 198,9 miljardia euroa vuoden kolmannen neljänneksen päättyessä. Globaalin talouskasvun kiihtyminen ja siten rahoitusmarkkinoiden positiivinen vire on vuoden 2017 aikana näkynyt työeläkevakuuttajien hyvinä sijoitustuottoina. Varojen määrä nousi kolmannen neljänneksen aikana 2,3 miljardilla. Merkittävä vaikutus on ollut keskuspankkien elvyttävällä rahapolitiikalla. Tiedot käyvät ilmi Työeläkevakuuttajat Telan tilastoanalyysistä.