Kustannusosakeyhtiö Tammi

Risto Räppääjän 20-vuotisjuhlavuosi on herkkua kaikille aisteille

Sinikka ja Tiina Nopolan Risto Räppääjä -kirjasarja on riemastuttanut suomalaisia lukijoita jo 20 vuoden ajan. Tuorein sarjan kirja Risto Räppääjä ja väärä Vincent vie lukijat taideväärennösten maailmaan. Juhlavuoden kunniaksi Risto Räppääjä on taipunut myös herkkureseptejä sisältäväksi kokkauskirjaksi. Marraskuussa Risto Räppääjä -musikaaleista ja -elokuvista tuttuja biisejä kuullaan musiikkiteatteri Kapsäkissä järjestettävässä juhlakonsertissa.

Tänä syksynä Tammi on julkaissut kaikkiaan kolme Risto Räppääjä -kirjaa. Risto Räppääjä ja väärä Vincent etenee dekkarimaisin juonenkääntein taideväärennösten maailmassa, huumoria unohtamatta. Risto Räppääjä kauhan varressa puolestaan innostaa lapsia tarttumaan kattilaan ja kaulimeen.

Riston räppejä, Nellin tulkitsemaa kehtolaulua ja Lennartin balladia voi nyt tapailla myös kotona. CD-levyn sisältävään Risto Räppääjän laulukirjaan on koottu kuusitoista Iiro Rantalan säveltämää ja Sinikka ja Tiina Nopolan sanoittamaa laulua.

”Harvojen kirjailijoiden vaikutus on niin merkittävä kuin Sinikka ja Tiina Nopolan. Heidän kirjansa eivät pelkästään valloita lukijoitaan, vaan jättävät jäljen kokonaisiin sukupolviin. Tammi rummuttaa riemusta Risto Räppääjän lailla juhliessaan tätä 20-vuotisjuhlavuotta”, iloitsee Tammen lasten- ja nuortenkirjojen kustantaja Saara Tiuraniemi.

Risto Räppääjä on innostanut monia lapsia lukemaan itse. Sarjassa on ilmestynyt kaikkiaan 24 teosta, joita on käännetty 17:lle kielelle. Kirjojen hauskat kuvitukset ovat Aino Havukaisen ja Sami Toivosen sekä vuodesta 2012 Christel Rönnsin kynästä.

Risto Räppääjän juhlavuosi huipentuu Musiikkiteatteri Kapsäkissä 19.11.2017 järjestettävään Risto Räppääjä -konserttiin, jossa kuullaan Risto Räppääjä -musikaaleista ja -elokuvista tuttuja, riemukkaita ja rytmikkäitä säveliä. Lavalla nähdään Risto, Nelli Nuudelipää, Pakastaja-Elvi ja Alpo-kissa sekä ihan oikea bändi. Konsertin jälkeen yleisö pääsee juhlimaan yhdessä tekijöiden kanssa – Tammi tarjoaa kakkua ja mehua kaikille konsertin osallistujille.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Satu Sirkiä | viestintäpäällikkö | Kustannusosakeyhtiö Tammi
satu.sirkia@tammi.fi

Kustannusosakeyhtiö Tammi

Lue lisää julkaisijalta Kustannusosakeyhtiö Tammi

Neljännen Dekkarifestivaalin ohjelma on julkistettu14.8.2018 10:00Tiedote

Syyskuun 22. järjestettävän neljännen Dekkarifestivaalin lavaohjelma on julkistettu. Festivaalin keskusteluissa esiin nousevat muun muassa suosittujen dekkarihahmojen elämä ja teot ja eri maiden järjestäytynyt rikollisuus kirjoissa. Kotimaisen rikoskirjallisuuden kovimpien nimien lisäksi festivaalilla esiintyy neljä kansainvälistä tähtivierasta: ruotsalaiset Jonas Bonnier, Arne Dahl ja Martin Österdahl sekä tanskalainen Jens Henrik Jensen. Dekkarifestivaali järjestetään lauantaina 22.9.2018 Helsingin Pörssitalolla. Festivaalilauantaina järjestetään myös ensimmäinen Lasten dekkarifestivaali yhteistyössä Kallion kirjaston kanssa.

Hel-YA! kokoaa maamme kiinnostavimmat young adult -kirjailijat ja nuoret lukijat Gloriaan31.5.2018 09:30Tiedote

Suomen ensimmäinen ja ainoa nuorten aikuisten kirjallisuuteen keskittyvä tapahtuma Hel-YA! järjestetään toisen kerran 29.9.2018 Gloriassa. Esiintyjinä nähdään muun muassa Salla Simukka, Elina Rouhiainen, Aleksi Delikouras, Magdalena Hai, Erika Vik sekä Karri ”Paleface” Miettinen ja Kaisa Happonen. Trilleristi Max Seeck kirjoittaa tapahtuman aikana yleisön avustuksella somessa julkaistavan live-romaanin.