Riverrecycle ja ICTSI Foundation rakentavat kestävän ratkaisun jokimuoville

Suomalainen ympäristöteknologian yhtiö Riverrecycle Oy ilmoitti tänään allekirjoittaneensa yhteistyösopimuksen ICTSI Foundationin kanssa. Yhteistyöhankkeen tarkoitus on rakentaa taloudellisesti kestävä ratkaisu jokimuoville Pasig-joen varrelle Manilassa, Filippiineillä. Sopimus sisältää noin USD 1 miljoonan rahoituksen Riverrecycle Oy:lle hankkeen toteuttamista varten.

Pasig-joen puhdistushankkeen tarkoituksena on kerätä joesta siinä kelluvaa muoviroskaa ja muuntaa se öljyksi. Jokipuhdistajan odotetaan myös vähentävän vesihyasintin määrää joessa. Muovinkeräysprojektin yhteydessä toteutetaan tiedotuskampanja, jonka tarkoituksena on tehostaa jätekäsittelyn menetelmiä paikallisella tasolla, ja näin välttää muovisaastetta tulevaisuudessa. Projektin avulla Riverrecycle Oy pyrkii luomaan taloudellisesti kestävän toimintamallin, jolla on myös voimakkaasti ympäristöä parantava vaikutus.

Anssi Mikola, Riverrecycle Oy:n toimitusjohtaja ja perustaja, sanoi: ”ICTSI Foundation on arvostettu yhteistyökumppani, jolla on hyvä näkemys siitä mitä hankkeen toteuttamiseen tarvitaan. Olemme tyytyväisiä saadessamme tehdä heidän kanssaan työtä. Ratkaisumme ei pelkästään poista muovia joista, vaan lisäksi kehittää pysyvän jätteenkäsittelymallin sinne, missä sitä eniten tarvitaan. Tämä projekti vie meidät askelen verran lähemmäksi kehittämäämme kiertotalouden mallia, jossa muovi pysyy taloudessa ja poissa luonnosta.”

ICTSI Foundation’in pääjohtaja Christian R. Gonzalez lausui: ”Yhteistyö Riverrecyclen kanssa kasvattaa synergiaa olemassa olevien jätteenkäsittelytoimintojemme kanssa ympäristöministeriö DENR:n ”Parola Solid Waste Management”-projektin puitteissa Tondossa ja Binondossa. Riverrecyclen hanke täydentää tätä hyvin, ja odotamme saavuttavamme myönteisiä vaikutuksia ympäristölle sekä paikallisille yhteisöille Pasig-joen varrella, erityisesti Manilan satama-alueella.” Tondo ja Binondo ovat Manilan esikaupunkialueita.

Joenpuhdistusprojekti

Joen pinnalla kelluvan muoviroskan poistamista varten Pasig-joella, Riverrecycle ja ICTSI asentavat laitteen, joka kerää ja ohjaa muovin automaattiselle keräyspisteelle, jossa liukuhihna nostaa jätteen pois joesta. Puhdistuslaite on Riverrecycle Oy:n kehittämä, ja sen kapasiteetti on 70-200 tonnia muovijätettä päivässä. Projekti on tärkeä askel Riverrecyclen strategiassa kehittää joenpuhdistuksesta ilmainen palvelu paikallisille kunnille ja kaupungeille, tässä tapauksessa Filippiineillä.

Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Anssi Mikola, Riverrecycle Oy, anssi.mikola@riverrecycle.com tai puh: +358-400-453 612.

Anssi Mikola
anssi.mikola@riverrecycle.com

Riverrecycle Oy
Mikonkatu 9

Riverrecycle Oy

Riverrecycle Oy (www.riverrecycle.com) on suomalainen ympäristöteknologian yhtiö, joka perustettiin vuonna 2019 joenpuhdistusinnovaation pohjalle. Yhtiön tarkoitus on kehittää taloudellisesti kestäviä muovinkäsittelytapoja, ja osana tätä prosessia tarjota joenpuhdistusta ilmaispalveluna paikallisille yhteisöille. Riverrecyclen kehittää kestävän kehityksen ratkaisuja tällä hetkellä Indonesiassa, Intiassa, Filippiineillä, Bangladeshissa, Ghanassa ja Vietnamissa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingissä.

ICTSI Foundation

ICTSI Foundation, Inc. on International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI)-yhtiön kestävän kehityksen yksikkö. ICTSI ostaa, kehittää, johtaa ja operoi konttisatamia ja -asemia maailmanlaajuisesti. Yhtiön pääkonttori on Manilassa, Filippiineillä. ICTSIn palveluksessa on yli 7’000 työntekijää 32 satamassa 19 eri maassa.

ICTSI Foundation on dynaaminen ja aktiivinen yhteistyökumppani International Container Terminal Services, Inc. Group’ille, joka pyrkii huolehtimaan ei pelkästään yhtiön sisäisistä yhteisöistä vaan myös yhteiskunnasta laajemmin. Nuorten kehittäminen, sosiaalinen hyvinvointi ja ympäristönsuojelu ovat säätiön keskeisiä arvoja. Näiden mukaan toimimalla ICTSI Foundation auttaa yhteisöjä kohti turvallista, kestävää, kehittyvää ja kukoistavaa tulevaisuutta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Riverrecycle Oy