Dex Viihde Oy

Rock'n'roll-yhtye Francine täyttää 30 vuotta

Lahtelainen Francine saavuttaa tänä vuonna kunnioitettavan 30 vuoden iän. Juhlavuosi alkaa Thirtysomething but still thirsty -kiertueen käynnistyessä keväällä. Yhtyeeltä on tulossa myös uusi albumi sekä juhlakiertue.
Francine suuntaa 30-vuotisjuhlavuoteen energisesti. Kuva: Antti Mäkijärvi

Francine perustettiin vuonna 1987 ja nyt on tasavuosijuhlan aika. "Edessä on meille merkittävä vuosi, sillä 30 vuotta musabisneksessä ei ole hassumpi saavutus. Se kertoo sen tosiseikan, että olemme saavuttaneet musiikillamme jonkinlaisen jalansijan tässä maassa. Se mikä tekee siitä vielä vähän hienompaa on, että olemme saavuttaneet tämän tekemällä vain ja ainoastaan juuri sitä musaa, jota haluaisimme itsekin kuunnella. Kompromissejä ei ole tarvinut vuosien saatossa tehdä, eikä niitä ole luvassa jatkossakaan", yhtyeen Pete Salomaa kertoo. Yhtye tunnetaan hiteistä kuten Goodbye ForeverShe Bop ja King for a Day - sekä erityisen energisestä lavaesiintymisestään.

Nostalgiahumusta huolimatta Francinella on edelleen suunta kohti tulevaisuutta. "Vuosi lykätään käyntiin kevätkiertueella, jolla tullaan kuulemaan vanhojen tuttujen biisien lisäksi varmastikin myös ihan uusia biisejä, sillä alkuvuoden olemme treenanneet uutta albumia varten. Ideana olisi saada uusi albumi ulos ensi syksynä.".

Thirtysomething but still thirsty -tourin keikkapäivämäärät ovat:
24.3. RYTMIKORJAAMO, Seinäjoki
25.3. YÖKERHO HOVI, Lammi
7.4. MONACO NIGHTCLUB, Lohja
8.4. MONACO NIGHTCLUB, Salo
13.4. GRACEVILLE, Iisalmi
14.4. ILONA, Oulu
15.4. CHILLOUT, Kemi
16.4. ILONA, Kuopio
21.4. LUTAKKO, Jyväskylä
22.4. OLD COCK, Lappeenranta
20.5. NOSTURI, Helsinki

Vuosi 2017 on kokonaisuudessaan yhtyeelle juhlavuosi ja se jakautuu kolmeen osioon. Salomaa raottaa tulevaa seuraavanlaisesti: "Keväällä katsastetaan keikoilla vanhojen biisien rinnalla uusia biisejä, kesällä duunataan pääosin festarikeikkoja ja syksyksi jää sitten se varsinainen 30-vuotisjuhlarundi, jolloin settiin haalitaan juuri niitä biisejä joista meidät tunnetaan, ihan sieltä uran alkuajoilta tähän päivään asti. Saadaan aikaiseksi varmastikin ihan mielenkiintoisen läpileikkaus Francinen urasta näiden 30 vuoden ajalta."

30-vuotiaan yhtyeen musiikki-iloittelu huipentuu joulukuussa. "Tarkoitus olisi vielä joulukuun alussa järjestää Lahdessa kunnon 30-vuotisbileet, jolloin lavalle roudattaisiin eräänlainen Francine XL, eli muutamalla lisäsoittajalla vahvistettu kokoonpano. Tarkoitus olisi saada myös muutama muu bändi silloin paikan päälle lisäämään juhlatunnelmaa", Salomaa jatkaa.

Lopuksi hän välittää erityisterveiset kaikille faneille: "30 vuotta ja vielä hengissä! Onhan sitä juhlittava ja tottakai se tehdään sillä ainoalla tavalla joka me osataan - soittamalla rokkia meidän rakkaille faneille. Kiitos että olette olemassa!"

Francine on:
Antti Kukkola (kitara&laulu)
Pete Salomaa (basso)
Alex Hirst-Gee (rummut)

Francine suuntaa 30-vuotisjuhlavuoteen energisesti. Kuva: Antti Mäkijärvi

Dex Viihde Oy
Putaanportintie 5
44800 Pihtipudas

Dex Viihde Oy on riippumaton suomalainen ohjelmatoimisto, joka on toiminut vuodesta 1985 alkaen. Yrityksen ”henkisenä kotina” pidetään pientä keskisuomalaista kuntaa, Pihtipudasta. Nykyisin toimipisteitä on seitsemällä eri paikkakunnalla ja yritys työllistää yhteensä kahdeksan henkilöä. Dex Viihde Oy:n omistavat Hannu Korhonen ja Kirsi Myllynen. Kauttamme järjestetään vuosittain yli 1600 esiintymistä ympäri Suomea. Yritys on yksi Suomen suurimmista ohjelmatoimistoista. Yhtiön edustuksessa on noin 80 kotimaisen viihteen huippuartistia. Dex Viihteen tunnettuja artisteja ovat mm. Kotiteollisuus, M.A. Numminen, Mokoma, Hanna Pakarinen, Heikki Silvennoinen, Kauko Röyhkä, Jannika B ja Samae Koskinen.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Dex Viihde Oy

Semmarit sinkuiksi – maailman ensimmäinen kuorosooloilu29.9.2017 11:23:55 EEST | Tiedote

Suomalaisen pop/rock-kuoromusiikin edelläkävijä, pian 30-vuotisjuhliaan viettävä Seminaarinmäen mieslaulajat tekee valtakunnallisen konserttisali- ja klubikiertueen loppusyksystä. Erikoisuutena kiertueen yhteydessä jokainen kuoron jäsen julkaisee oman singlen. ”Olemme ensimmäinen kuoro koko maailmassa, jonka kaikki jäsenet tekevät yhtä aikaa oman soolojulkaisun. Bändimaailmassa soolourien houkutus on yleisempää, mutta halusimme nyt itsekin kokeilla sinkkuelämää. Sinkut pakataan kuitenkin samaan keikkabussiin, sillä lähdemmehän tietenkin esiintymään yhdessä!” kuoronjohtaja Reima Viitala toteaa.

Francine juhlistaa 30-vuotisuraansa näyttävästi22.9.2017 13:08:37 EEST | Tiedote

Lahtelaisyhtye Francine aloittaa 30-vuotisjuhlakiertueensa lokakuun alussa sekä julkaisee uutta musiikkia. ”Vaikka en niin kauheasti nostalgiasta ja taaksepäin katsomisesta diggaakaan, on mahtavaa lähteä kiertueelle juhlistamaan 30-vuotiasta Francinea. Paljon on nimittäin bändinä tehty ja nähty. Bändejä ja erilaisia musatrendejä on näiden 30 vuoden aikana tullut ja mennyt lukematon määrä, joten pitää kyllä olla ylpeä siitä, että Francine edelleen porskuttaa vahvasti eteenpäin”, yhtyeen Pete Salomaa kertoo tunnelmistaan kiertueen alla.