Roclan tähti syttyi Mitsubishin kartalle

Rocla sai hienon tunnustuksen, kun Mitsubishi Heavy Industries vahvisti äskettäin Roclan aseman globaalina varastotrukkien tuotekehityskeskuksena. ”MHI merkitsee globaalit tuotekehityskeskuksensa karttaan tähtinä. Omistusmuutoksen jälkeen asetimme tavoitteeksi, että osaamisemme tunnustetaan MHI:n piirissä ja saamme oman tähtemme Suomeen,” kertoo Roclan tuotekehitysjohtaja Janne Polvilampi tyytyväisenä. Jannella tiimeineen on syytäkin iloon, sillä Roclan tähti on ensimmäinen Japanin ulkopuolelle sijoittuva materiaalinkäsittelyn tuotekehitystähti.

Mitsubishi Heavy Industries osti Roclan osakkeet vuoden vaihteessa ja yritys poistui Helsingin pörssistä. Yrityskaupan yhteydessä uusi omistaja painotti Roclan tuotekehitysosaamisen tärkeyttä ja maalaili Roclalle avautuvan mahdollisuuksia koko MHI:n trukkiiliiketoiminnan kasvattamisessa. Kyse ei ollut vain juhlapuheesta, sillä Roclan rooli on jatkossa vastata eurooppalaisen standardin mukaisten varastotrukkien suunnittelusta globaalisti. Tavoitteena on, että Roclan suunnittelemia varastotrukkeja myydään nykyisten markkinoiden lisäksi mm. Etelä-Amerikkaan ja Aasian kehittyville markkinoille. Yksi kiinnostava kasvumarkkina on Kiina, jossa sisätrukkien kysyntä on vasta kehittymässä.

”Roclan saama tunnustus on merkittävä kunnianosoitus yhtiön osaamiselle,” kertoo Roclan johtoryhmän jäsen Wataru Mizunuma, joka siirtyi Roclalle Mitsubishin Japanin organisaatiosta. ”Nyt meillä on mahdollisuus viedä Roclan osaamista myös muihin Mitsubishin tuotesunnittelukeskuksiin. Samalla voimme tuoda Roclalle vahvistusta teknologiakehityksen, tuotannollistamisen ja laadunohjauksen saroilla.”

Rocla on monien muiden konepajayritysten tapaan kärsinyt markkinoiden romahtamisesta. ”Vaikeiden aikojen keskellä tällainen tunnustus valaa uskoa tulevaan. Suomalaiselle tuotekehitys- ja muotoiluosaamiselle on edelleen globaalia kysyntää,” summaa Polvilampi.

Lisätietoja:

Tuotekehitysjohtaja Janne Polvilampi p. 040-7607086

Markkinointi- ja viestintäjohtaja Maija Karhusaari p. 040-705 9611

Tietoa Roclasta: Suomalainen Rocla tarjoaa materiaalinkäsittelyn älykkäitä ratkaisuja ja palveluja. Rocla tehostaa asiakkaidensa logistiikkatoimintoja vahvan varasto- ja automaattitrukkiosaamisensa avulla. Jatkuva uusiutuminen, palkittu käyttäjäystävällinen muotoilu ja asiakaslähtöinen palvelu muodostavat Roclan toiminnan ja tuotteiden perustan. Roclan vuoden 2008 liikevaihto oli 127,2 miljoonaa euroa. Rocla on osa Mitsubishi Caterpillar Forklift Europe (MCFE) -yhtiötä. Lisätietoja Roclan verkkosivuilta (http://www.rocla.com ).

Rocla Oy
Jampankatu
04400 JÄRVENPÄÄ

020 778 11, rocla@rocla.comhttp://www.rocla.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Rocla Oy

Ensimmäinen Suomessa suunniteltu ja valmistettu vastapainotrukki Roclalta sai red dot -muotoilupalkinnon30.3.2015 15:27:26 EESTTiedote

Roclan suunnittelema ja valmistama Cat® EP35N 80V -vastapainotrukki on saanut maailman arvostetuimman red dot 2015 -muotoilupalkinnon. Roclan ensimmäisen oman vastapainotrukkimalliston suunnittelun lähtökohtana oli luoda markkinoiden paras käyttäjäkokemus, mikä vakuutti myös kansainvälisen 38-jäsenisen red dot -tuomariston heidän testatessaan uutuustrukkia. Roclan uutuustrukin ainutlaatuinen muotoilu ja erinomainen käyttökokemus ansaitsivat red dot design award 2015 -palkinnon lähes 5000 kilpakumppanin joukosta.

Tavoitteena tehdä markkinoiden paras trukki27.11.2014 11:22:41 EETTiedote

Roclan tuotekehitysosasto sai reilut kaksi vuotta sitten japanilaiselta omistajaltaan aikamoisen projektin vetääkseen: tavoitteena oli uudistaa Rocla Humanic -työntömastotrukkia siten, että siitä tulee markkinoiden paras kone käyttökokemuksen kannalta. Alkukesästä lanseerattu Roclan Humanic² -trukin ensikommentit asiakaskunnasta vahvistavat, että tavoitteeseen on päästy. Roclan uudet Humanic²-työntömastotrukit ovat markkinoiden parhaat käyttäjäkokemuksella mitattuna.

Ensimmäinen Suomessa suunniteltu ja valmistettu vastapainotrukki Roclalta12.11.2014 12:27:24 EETTiedote

-Sähköinen Cat®-vastapainotrukki tietää, mitä kuljettaja haluaa- Ensimmäistä kertaa Roclan yli 70-vuotisen historian aikana Järvenpäässä sijaitseva tuotekehitys ja tuotanto ovat suunnitelleet ja valmistaneet oman sähköisen vastapainotrukkimalliston. Uudet Cat® EP25-35N 80V vastapainotrukit on suunniteltu vaativaan sisä- ja ulkokäyttöön.Trukkien käyttökokemus on erinomainen: trukki mukautuu hallitusti kuljettajan ajotapaan - liikkeelle lähtö, ajo ja lastinkäsittely on aina sujuvaa ja turvallista.