Romakkaniemi Eurochambersin hallitukseen

Eurooppalaisten kauppakamarien yhteistyöjärjestö Eurochambers on vuosikokouksessaan tänään Brysselissä valinnut Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemen Eurochambersin hallitukseen. Samassa yhteydessä ilmoitettiin, että Romakkaniemi on valittu myös Eurochambers Single Market Committeen puheenjohtajaksi.

Vuosikokous vahvisti, että itävaltalainen Christoph Leitl jatkaa hallituksen puheenjohtajana. EU-maiden ohella hallituksessa ovat ulkojäseninä Venäjä, Turkki ja Ukraina. Eurochambres edustaa 20 000 000 yritystä.

Sisämarkkinat kauppakamarien ykkösprioriteetti EU-agendalla

Romakkaniemen mukaan sisämarkkinoiden toiminnan tehostaminen on Suomen ja koko Euroopan kauppakamarien ykkösprioriteetti tulevan Euroopan komission agendalla.

”Kyseinen luottamustehtävä antaa Suomelle erinomaisen mahdollisuuden olla vaikuttamassa sisämarkkinoiden kehittämiseen. Samalla voin hyödyntää Brysselin-vuosiltani karttunutta osaamista ja kontakteja Suomen ja koko Euroopan yrityselämän tarpeiden edistämisessä”, toteaa kahdeksan vuotta komission palveluksessa toiminut Romakkaniemi.

”Kasvua ja työpaikkoja syntyy, jos sisämarkkinat aidosti toimivat ja tulevakin komissio jatkaa tuloksellista kauppapolitiikkaa uusien markkinoiden avaamiseksi Euroopan ulkopuolisilla kasvumarkkinoilla”, korostaa Romakkaniemi.

Eurochambers Suomen EU-puheenjohtajakaudella Helsinkiin

Vuosikokouksen yhteydessä Eurochambers ilmoitti pitävänsä seuraavan vuosikokouksen syksyllä 2019 Helsingissä Suomen EU-puheenjohtajakauden aikana.

Suomella ainutlaatuinen paikka edistää Euroopan kasvua25.5.2019 07:55:00 EESTTiedote

Eurovaaleissa annetaan suuntaa Euroopan tulevaisuudelle, muistuttaa Keskuskauppakamarin johtaja Timo Vuori. Eurooppa voi kääntyä sisäänpäin, hajaantua ja menettää uskottavuuttaan. Yritysten toive kuitenkin on, että vaalien jälkeenkin Eurooppa uskaltaa vahvistaa vapaakaupassa sekä tieto- ja kiertotaloudessa edelläkävijyyttä, markkinoiden ennakoitavuutta sekä kansalaisille ja yrityksille EU:sta tulevia hyötyjä. Yhtenäinen ja viisaasti vahva EU kansainvälisessä toimintaympäristössä on yritysten toive halki Euroopan Suomi mukaan lukien, korostaa Vuori.

Major “IFCAI Biennial Conference” International Arbitration Event in Finland23.5.2019 08:00:00 EESTTiedote

The “IFCAI Biennial Conference” international arbitration event will assemble leading institutions and prominent figures from the field of international arbitration on Thursday, 23 May 2019 in Helsinki, Finland. The topic of the day “Roles and Responsibilities of Key Stakeholders in Conflict Resolution - Finding the Right Balance to Maximise Strategic and Effective Conflict Resolution” will focus on strategic and effective conflict management from the perspective of different stakeholders. The event is hosted by the Arbitration Institute of the Finland Chamber of Commerce (FAI).

Kansainvälisen välimiesmenettelyn suurtapahtuma IFCAI Biennial Conference Suomessa23.5.2019 08:00:00 EESTTiedote

Kansainvälinen välimiesmenettelytapahtuma “IFCAI Biennial Conference” kokoaa torstaina 23.5.2019 kansainvälisen välimiesmenettelyn keskeiset välitysinstituutit ja alan huippunimet Helsinkiin. Päivän teema “Roles and Responsibilities of Key Stakeholders in Conflict Resolution – Finding the Right Balance to Maximise Strategic and Effective Conflict Resolution” keskittyy strategiseen ja tehokkaaseen konfliktien hallintaan eri sidosryhmien näkökulmasta. Tilaisuutta isännöi Keskuskauppakamarin välimieslautakunta (FAI).