Romakkaniemi Eurochambersin hallitukseen

Eurooppalaisten kauppakamarien yhteistyöjärjestö Eurochambers on vuosikokouksessaan tänään Brysselissä valinnut Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemen Eurochambersin hallitukseen. Samassa yhteydessä ilmoitettiin, että Romakkaniemi on valittu myös Eurochambers Single Market Committeen puheenjohtajaksi.

Vuosikokous vahvisti, että itävaltalainen Christoph Leitl jatkaa hallituksen puheenjohtajana. EU-maiden ohella hallituksessa ovat ulkojäseninä Venäjä, Turkki ja Ukraina. Eurochambres edustaa 20 000 000 yritystä.

Sisämarkkinat kauppakamarien ykkösprioriteetti EU-agendalla

Romakkaniemen mukaan sisämarkkinoiden toiminnan tehostaminen on Suomen ja koko Euroopan kauppakamarien ykkösprioriteetti tulevan Euroopan komission agendalla.

”Kyseinen luottamustehtävä antaa Suomelle erinomaisen mahdollisuuden olla vaikuttamassa sisämarkkinoiden kehittämiseen. Samalla voin hyödyntää Brysselin-vuosiltani karttunutta osaamista ja kontakteja Suomen ja koko Euroopan yrityselämän tarpeiden edistämisessä”, toteaa kahdeksan vuotta komission palveluksessa toiminut Romakkaniemi.

”Kasvua ja työpaikkoja syntyy, jos sisämarkkinat aidosti toimivat ja tulevakin komissio jatkaa tuloksellista kauppapolitiikkaa uusien markkinoiden avaamiseksi Euroopan ulkopuolisilla kasvumarkkinoilla”, korostaa Romakkaniemi.

Eurochambers Suomen EU-puheenjohtajakaudella Helsinkiin

Vuosikokouksen yhteydessä Eurochambers ilmoitti pitävänsä seuraavan vuosikokouksen syksyllä 2019 Helsingissä Suomen EU-puheenjohtajakauden aikana.

Muistutuskutsu: Keskuskauppakamarin syysseminaari 8.10. - Tähtivieraana Jyrki Katainen8.10.2018 10:40Tiedote

Keskuskauppakamari järjestää luottamushenkilöilleen syksyn kick off -seminaarin maanantaina 8.10.2018 ravintola Palacessa (Eteläranta 10). Seminaarissa vierailee puhumassa EU-komission työllisyydestä, kasvusta, investoinneista ja kilpailukyvystä vastaava varapuheenjohtaja Jyrki Katainen. Kataisen aihe on kauppapolitiikka muuttuvassa maailmassa. Kataisen puheenvuoro kuullaan klo 15:30-16:30. Tilaisuus on avoin tiedotusvälineiden edustajille. Pyydämme ennakkoilmoittautumista maanantaihin 8.10. klo 12 mennessä: viestintäpäällikkö Jenny Thuneberg (jenny.thuneberg@chamber.fi, 050-5911499).

Mediakutsu: Keskuskauppakamarin syysseminaari - Tähtivieraana Jyrki Katainen5.10.2018 15:30Tiedote

MILL-projekti tähtää globaaliin vientituotteeseen28.9.2018 12:00Tiedote

”Viime vuodet ovat osoittaneet, että monien suurten monikansallisten hankkeiden projektinhallinnassa on ollut kehittämisen varaa. Nyt teollisuuden edustajat ovat yhteistyössä projektissa, joka tähtää suurinvestointien parempaan projektinhallintaan tulevaisuudessa – tavoitteena on, että budjetti pitää ja aikataulu alittuu. MILL-projektissa luodaan globaali malli, josta tulee myös tulevaisuuden vientituote”, kertoo Oulun kauppakamarin kehitysjohtaja Ahti Nurkkala. MILL-projekti esiteltiin suurelle yleisölle perjantaina 28. syyskuuta Keskuskauppakamarin ja Oulun kauppakamarin järjestämässä tilaisuudessa Pöyryn pääkonttorilla Vantaalla. MILL-projekti toteutetaan Oulun yliopiston Tuotantotalouden tutkimusyksikön ja Oulun kauppakamarin yhteistyönä. Projektissa hyödynnetään muun muassa seuraavien tahojen asiantuntemusta ja kokemuksia: YIT, Pöyry, Ferrovan, ST1, Caverion Industria, Caverion Suomi, Mitta, Vison, Betamet ja Suomen Projekti-Instituutti. Projektin pilottina on Ferrovanin Raaheen r