Ronald McDonald Lastentalosäätiö juhlii 20 toimintavuottaan. Suuri Arvoseminaari huipentaa juhlavuoden

Lastentalosäätiö on majoittanut Meilahden hirsitaloissa vakavasti sairaiden lasten perheenjäseniä jo 20 vuoden ajan. Tasavuosia juhlitaan järjestämällä Suuri Arvoseminaari teemalla ”Empatiaa, arvoja ja rakkautta työelämässä”. Puhujat ovat talouselämän huippunimiä. Arvoseminaarin suojelijana toimii tasavallan presidentti Sauli Niinistö. Tapahtuma järjestetään Pikku Finlandiassa 5.5.2022 klo 8.30–12.30.

Kun koti on kaukana, Ronald McDonald Talo mahdollistaa pienen potilaan perheen asumisen Meilahdessa – vain kivenheiton päässä Uudesta lastensairaalasta. Nämä pienet potilaat tarvitsevat usein kaikkein vaativimpia hoitotoimenpiteitä ja sairaalajaksot saattavat olla pisimmillään jopa kuukausien pituisia. Lähetteen Taloon antaa perheille aina HUS Uusi lastensairaala. Talo on majoittanut kahdenkymmenen vuoden aikana jo 9000 perhettä eri puolilta Suomea.

Lastentalosäätiö toimii pääosin yritysten ja yksityishenkilöiden tuella. Toiminta ei saa julkista tukea. Suuri Arvoseminaari juhlistaa Talon 20-vuotista taivalta. Kaikki puhujat ovat antaneet työpanoksensa seminaarin mahdollistamiseksi pro bono. Arvoseminaarin tuotot menevät lyhentämättömänä lapsipotilaiden perheiden viihtyvyyden lisäämiseen sekä talojen ylläpitämiseen.

”Arvokeskustelun käyminen on meille luonnollista, koko toimintamme perustuu vahvasti arvovalintoihin, yritysten ja yksityishenkilöiden lahjoituksiin ja hyväntekemiseen – vastuullisuuteen, empatiaan ja välittämiseen. Näitä arvoja meillä eletään jokaisena päivänä. Asiakkaitamme ovat vakavasti sairaiden lasten perheenjäsenet. Meilahden taloissa perheet saavat levätä ja elää rauhallisen, kodinomaisen ympäristön keskellä. Vastaavassa vaikeassa tilanteessa olevat perheet tarjoavat toisilleen arvokasta vertaistukea. Täällä kannatellaan toinen toista ja solmitaan elinikäisiä ystävyyssuhteita”, kuvaa Lastentalosäätiön toiminnanjohtaja Johanna Huhtariihi. ”Yritysten ja yhteisöjen arvot eivät saisi olla vain sanahelinää, niiden pitäisi ennen kaikkea olla tekoja, jotka näkyvät kaikessa toiminnassa. Kutsuimme juhlaseminaariimme uuden sukupolven vaikuttajia kertomaan, miten arvot ja vastuullisuus näkyvät heidän työssään sekä edustamansa yrityksen dna:ssa ja teoissa”, Huhtariihi jatkaa.

Suuren Arvoseminaarin puhujat ovat hallitusammattilainen Kaisa Hietala, hallituksen varapuheenjohtaja Jussi Herlin, hallituksen jäsen Thomas Zambra ja lääkäri Emilia Vuorisalmi. Heistä kukin avaa oman näkökulmansa työelämän arvojen ja vastuullisuuden ajankohtaiseen teemaan.

Arvot tunteiden alla – miten tunteet näkyvät työelämässä ja strategiatyössä 2020-luvulla? Jussi Herlin KONE Oyj, Hallituksen varapuheenjohtaja

Kaksi sanaa samassa lauseessa – kannattavuus ja vastuullisuus. Miksi kokenut bisnesvaikuttaja uskoo teollisuuden sisältä tapahtuvaan muutokseen? Hallitusammattilainen Kaisa Hietala, Exxon Mobile

Rohkeus, rakkaus ja yhdenvertaisuus kompassina. Miten tarina voi johdattaa yritystä oikeaan suuntaan? Hallituksen jäsen Thomas Zambra, Moomin Characters Oy

Rakkaus on lääkkeistä voimakkain. Miksi pelko on rakkauden pahin vihollinen ja miten hallita pelkoja? Lääkäri, yrittäjä ja kirjailija Emilia Vuorisalmi

Varaa lehdistöpaikkasi etäyhteys/paikan päällä johanna.huhtariihi@rml.fi. Tapahtuman yhteydessä on mahdollista haastatella puhujia.

Ronald McDonald Lastentalosäätiön toiminnanjohtaja Johanna Huhtariihi,
puh. 040 516 1880, johanna.huhtariihi(at)rml.fi

www.rml.fi / https://rml.fi/arvoseminaari/

Jussi Herlin
Kaisa Hietala
Emilia Vuorisalmi. Photo credit: Marica Rosengård.
Thomas Zambra. Photo credit: Marica Rosengård.

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 37 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 35 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 67 McDonald's-ravintolaa. McDonald’s-ravintoloiden yhteenlaskettu verollinen myynti oli 243 M€ vuonna 2021. Kasvua oli edelliseen vuoteen verrattuna yli 11 %. Ravintoloista 57 eli noin 85 % on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 11.