Rosso Kirkkopuisto suljetaan elokuun lopulla 29.8.2021

Jyväskylän keskustassa vuodesta 1985 asti toimineen Rosso Kirkkopuiston toiminta loppuu elokuun lopulla. Rosso Kirkkopuiston henkilökunta siirtyy työskentelemään pääosin uuteen Rosso Jyväskylään tai muihin Keskimaan ravintoloihin.

Rosso Kirkkopuisto on päädytty sulkemaan lopullisesti elokuun lopulla. Kuva: Keskimaa / Saara Keränen

Osuuskauppa Keskimaa ilmoitti toukokuun lopulla lopettavansa Rosso Kirkkopuiston toiminnan syksyn 2021 aikana. Vilkkaan ravintolakesän jälkeen Rosso Kirkkopuisto on päädytty sulkemaan lopullisesti elokuun lopulla. Vuodesta 1985 Jyväskylän keskustassa toimineen ravintolan ovet avataan viimeisen kerran asiakkaille sunnuntaina 29.8.2021.

− Rosso Kirkkopuistossa on vilkas kesä takana ja kesän taittuessa syksyksi Rosson henkilökuntaa tarvitaan jo avuksi Keskimaan muihin ravintoloihin, etupäässä vahvistamaan uuden Rosso Jyväskylän toimintaa, taustoittaa Osuuskauppa Keskimaan matkailu- ja ravitsemisalan toimialajohtaja Pasi Kunelius.

Ravintolatoiminta Rosso Kirkkopuistossa lopetetaan hieman alkuperäistä suunnitelmaan aikaisemmin. Syynä tähän on jatkuva pula ammattitaitoisesta ravintolahenkilökunnasta.

− Alkuperäisen suunnitelman mukaan meillä oli toiveissa jatkaa toimintaa vielä pidemmälle syksyyn, mutta meillä ei ole mahdollisuuksia nykyisellä henkilöstömäärällä jatkaa ravintolan toimintaa enää elokuun jälkeen, Kunelius täsmentää.

Rosso Kirkkopuiston henkilöstö siirtyy ravintolan sulkemisen jälkeen Keskimaan muihin ravintoloihin. Keväällä avattu Rosso Jyväskylä on otettu vastaan jopa odotettua paremmin, joten suurin osa Rosso Kirkkopuiston henkilökunnasta pääsee jatkamaan työskentelyä uudessa Rossossa.

− Olen todella ylpeä meidän sitoutuneesta henkilökunnastamme, joka on tehnyt töitä suurella sydämellä ravintolassamme niin viimeisen kesän kuin kaikkien näiden vuosien ajan. Haikeana suljemme oven elokuussa viimeisen kerran ja lähdemme kukin kohti uusia haasteita. Suuret kiitokset kaikille asiakkaillemme ja upealle henkilökunnallemme menneistä vuosista Rosso Kirkkopuistossa, tiivistää Rosso Kirkkopuiston ravintolapäällikkö Tuula Sotamaa.

Osuuskauppa Keskimaa, Pasi Kunelius, matkailu- ja ravitsemisalan toimialajohtaja, 010 767 3060, pasi.kunelius@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Mikko Parviainen, ryhmäpäällikkö, 010 767 3062, mikko.parviainen@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Tuula Sotamaan, ravintolapäällikkö, 010 767 5472, tuula.sotamaa@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Osuuskauppa Keskimaa mukaan ennätyslaajaan Pidä huolta -kampanjaan nuorten mielenterveyden edistämiseksi21.9.2021 10:44:58 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Tämä näkyy matalan kynnyksen mielenterveyspalvelujen ruuhkautumisena paitsi valtakunnallisesti, myös Keski-Suomessa. Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteisen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteen avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin. Osuuskauppa Keskimaa liittyy 10 000 euron lahjoituksella osaksi LähiTapiolan ja S-ryhmän yhteistä puolen miljoonan euron kokonaislahjoitusta.

Satamankärjen rakentaminen etenee – nimikilpailussa saatiin lähes 9000 ehdotusta17.9.2021 12:30:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan saunaravintolan rakennustyöt Jyväskylän sataman kärjessä etenevät suunnitellusti. Saunaravintolarakennuksen tiloihin rakennetaan uniikki ravintola, kokous- ja juhlatiloja sekä saunamaailmaa. Keskimaa järjesti sataman kärkeen rakentuvalle kohteelle nimikilpailun, nimi julkaistaan myöhemmin tänä syksynä. Ravintolapäälliköksi on nimitetty kokenut ammattilainen Jaska Lahti.

Täysin uusiutuva Nero Diesel myyntiin Hannikaisenkadun ABC-automaattiasemalle ja useita sähköautojen ABC-latauspisteitä rakenteilla18.8.2021 11:15:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa on ottanut ABC-ketjun täysin uusiutuvan ja fossiilivapaan Nero Dieselin valikoimiin. Nero Diesel on myynnissä Jyväskylässä Hannikaisenkadun ABC-automaattiasemalla. Lisäksi Keskimaa on käynnistänyt ABC-latausverkoston rakentamisen Keskimaan toimipaikkojen yhteyteen. Ensimmäisessä vaiheessa latauspisteitä saadaan Prisma Palokkaan, ABC Joutsaan, ABC Viitasaarelle sekä Jyväskylän Sokos hotellien yhteyteen.