Rovaniemen Original Sokos Hotel Vaakuna palkittiin jälleen

SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus palkitsi Sokos Hotellien parhaat päälliköt, onnellistajat ja hotellit 6.10. Ajan hengen mukaisesti palkinnot jaettiin Helsingin Original Sokos Hotel Triplasta ja kaikkien hotellien henkilöstö oli mukana etäyhteydellä. Palkittujen kunniaksi juotiin yhdet Suomen suurimmista virtuaalikahveista. Rovaniemen Original Sokos Hotel Vaakuna sai peräti kaksi palkintoa.

Sokos Hotelleissa on viime vuodet puhuttu ja toimittu onnellistamisen asialla, joka tarkoittaa, että ihmiset saadaan hurmaantumaan ja rakastumaan hotelleihin sekä lähtemään hotellista onnellisempina kuin he olivat tullessaan.

Vaakunassa paras asiakastyytyväisyys

Original Sokos Hotel Vaakuna palkittiin vuoden 2019 parhaasta asiakastyytyväisyydestä Original Sokos Hotelleissa vuonna 2019. S-ryhmän matkailukaupan vuosi 2019 oli erittäin onnistunut kokonaisuutena. Tuloksena oli esimerkiksi Sokos Hotels -ketjun kaikkien aikojen paras asiakastyytyväisyys.

Rovaniemen Vaakuna palkittiin lisäksi vuoden Mystery Shopping -menestyjänä. Mystery Shopping -tutkimuksen avulla ketju saa tietoa siitä, kuinka hyvin sovitut standardit näkyvät ja toimivat vieraillemme.

– Nämä kaksi tunnustusta tuntuvat aivan erityisen hienoilta, koska molemmat palkinnot perustuvat asiakkaiden antamiin palautteisiin. Erityisesti palkinto parhaasta asiakastyytyväisyydestä on meille tärkeä, sillä siinä mitataan asiakastyytyväisyyttä läpi talon, kertoo Original Sokos Hotel Vaakunan hotellijohtaja Jussi Perkkiö.

– Tämä on todella upea ja ansaittu tunnustus meidän henkilökunnallemme, sillä tämä palkinto kertoo siitä, että meidän hieno palvelukulttuurimme toteutuu talon jokaisella osastolla, hotellipäällikkö Tina Määttä kiittelee Vaakunan henkilökuntaa.

Lisätietoja:
Jussi Perkkiö, hotellinjohtaja, Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemi, 050 438 8297, jussi.perkkio@sok.fi
Tiina Määttä, hotellipäällikkö, Sokos Hotel Vaakuna Rovaniemi, 044 788 5830, tiina.maatta@sok.fi

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Henkilökunnalle kasvosuojaimet käyttöön Osuuskauppa Arinan toimipaikoissa14.10.2020 09:36:02 EESTTiedote

Osuuskauppa Arina haluaa konkreettisilla teoilla varmistaa, että teemme yhdessä Pohjois-Suomesta paremman paikan elää. Vaikka tartuntatautitilanne on toimialueella toistaiseksi rauhallinen, halutaan Arinassa osaltaan vaikuttaa siihen, että se myös pysyy rauhallisena. Tämän vuoksi Arinan toimipaikoissa otetaan henkilökunnan kasvosuojaimet käyttöön 14.10. tai heti, kun suojaimet ovat käytettävissä.

Osuuskauppa Arinan työntekijöille vuoden alusta lähtien keskimäärin 6 % taulukkopalkkaa kovempi tuntipalkka6.10.2020 14:09:56 EESTTiedote

– Osuuskauppa Arinan henkilökunnalla on ratkaiseva rooli siinä, miten osuuskauppa menestyy, kykenee kehittämään palveluja ja jakamaan hyötyjä omistajilleen. Halusimme kannustaa arinalaisia tavoitteelliseen toimintaan ja toiminnan edelleen kehittämiseen korottamalla palkkioiden maksimimäärää sekä tuomalla palkitseminen lähemmäs tehtyä työtä ja arkea, kertoo Osuuskauppa Arinan toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio. Jopa 1,25 euroa enemmän tunnilta Osuuskauppa Arinan osuustoiminnallinen tulos nousi vuonna 2019 ennätystasolle, minkä johdosta osuuskauppa päätti uudistaa palkkiojärjestelmänsä. Vuoden 2020 alusta lähtien arinalaisille on maksettu tulospalkkioita kuukausittain. Osuuskauppa Arina palkitsi aiemmin koko henkilöstöä tulospalkkioilla kerran vuodessa. Osuuskaupan kannattavuuden kehityttyä useana peräkkäisenä vuonna päätettiin kehityksestä palkita onnistumisesta arinalaisia pitkin vuotta ja aiempaa enemmän. Uusi vuoden alusta käyttöön otettu palkkiojärjestelmä palkitsee henkilöstöä kuuka

Terva, Lohi ja Kesäyö – Original Sokos Hotel Arina uudistuu täydellisesti6.10.2020 12:49:34 EESTTiedote

Original Sokos Hotel Arinassa aloitettiin lokakuun alussa täydellinen peruskorjaus ja hotellihuoneiden uudistus. Alkuperäisestä, vuonna 1939, avatusta hotellista muistuttaa yhä suojelukohteena säilytetty Isokadun ja Pakkahuoneenkadun funkkistyylinen julkisivu. Edellinen suurempi remontti toteutettiin vuonna 2003, jolloin hotellihuoneiden kokonaismäärä nousi 260 huoneeseen. Uudistus toteutetaan kolmessa eri vaiheessa ja hotellin ovet pysyvät avoinna vieraille koko uudistuksen ajan. Investoinnin suuruus on 8 M€ ja kokonaiskesto on n. 1,5 vuotta.