Rud Pedersen vahvistaa alue- ja kaupunkipoliittista sekä EU-osaamistaan

Yhteiskuntapoliittiseen neuvonantoon ja päättäjävaikuttamiseen keskittynyt konsulttitoimisto Rud Pedersen Public Affairs kasvaa kahdella uudella työntekijällä, kun yrityksen palveluksessa aloittavat VTM Pasi Ahola sekä M.Sc Rosa Kotoaro.

Pasi Ahola siirtyy Rud Pedersenin palvelukseen Turun kaupungin yhteysjohtajan tehtävistä. Tässä työssä hän on vastannut laaja-alaisesti konsernihallinnon strategisesta suunnittelusta, sidosryhmäyhteistyöstä sekä kaupungin edunvalvonnasta. Tätä ennen Ahola toimi mm. Turun kaupunginjohtaja Minna Arven avustajana, SDP:n puoluehallituksen jäsenenä ja yliopisto-opettajana. Hän tuo tullessaan erityisen vahvaa julkishallinnon edunvalvonnan ja toiminnan osaamista. Koulutukseltaan Ahola on valtiotieteen maisteri Turun yliopistosta.

Rosa Kotoaro siirtyy Rud Pedersenille EU:n tilintarkastustuomioistuimesta Luxemburgista, jossa hän on toiminut instituutioiden välisistä suhteista vastaavana avustavana virkamiehenä. Hänellä on kokemusta myös Euroopan keskuspankista sekä Britannian parlamentista, jossa hän on tehnyt harjoittelunsa kansanedustaja Dan Jarvisin kabinetissa. Hänellä on kansainvälisen poliittisen talouden maisterintutkinto London School of Economicsista (LSE). Kotoaron EU-instituutiotuntemus mahdollistaa Rud Pedersenin entistäkin paremmat palvelut myös Brysselin suuntaan.

Sekä Ahola että Kotoaro aloittavat uusissa tehtävissään 15.3.

Susanna Korpivaara, toimitusjohtaja, Rud Pedersen Public Affairs Suomi susanna.korpivaara@rudpedersen.com, +358 400 322 432

Pasi Ahola, +358 40 120 7326
Rosa Kotoaro, +358 40 322 6999

Rud Pedersen Group on lähes 600 asiantuntijan voimin 16 maassa ja 17 kaupungissa toimiva eurooppalainen yhteiskuntapoliittiseen neuvonantoon ja strategiseen viestintään keskittyvä konsulttiryhmä. Suomessa Rud Pedersen työllistää noin 30 henkeä.

Rud Pedersen tarjoaa selkeää neuvonantoa ja käytännöllistä tukea organisaatioille, yrityksille ja julkisyhteisöille, jotka haluavat osallistua julkiseen keskusteluun ja saavuttaa strategiset tavoitteensa monimutkaistuvassa maailmassa. Avustamme muun muassa poliittisten linjausten ja sääntelyn kentällä navigoimisessa, maineen- ja riskienhallinnassa, viestinnässä, markkinoinnissa ja rekrytoinneissa. Suurin osa asiakkaistamme on kansainvälisiä toimijoita.