Ruisrock myytiin loppuun ennätyksellisen nopeasti – “Suosio aivan historiallista”

Turussa 6.–8.7.2018 järjestettävä festivaali on rikkonut myyntiennätyksensä jo viitenä vuonna peräkkäin.

Ruisrock 2018 on myyty loppuun. Festivaalin liput loppuivat tänä vuonna ennätyksellisen aikaisin. Lippukauppa alkoi käydä vilkkaasti heti, kun liput tulivat myyntiin marraskuussa.

“Ruisrockin suosio on ollut aivan historiallista. Teemme valtavasti töitä sen eteen, että Ruisrock on kesän paras festivaali, ja onkin häkellyttävää nähdä, miten innoissaan yleisö jo odottaa heinäkuuta. Loppuunmyydystä lähtökohdasta on erittäin hienoa viilata viimeiset yksityiskohdat kuntoon, ja vielä on myös paljon juttuja paljastamatta ennen festariporttien avautumista. Luvassa on entistä upeammat juhlat Ruissalossa!” sanoo Ruisrockin promoottori Mikko Niemelä.

Ruisrock on kasvattanut suosiotaan vuosi vuodelta, ja kävijäennätys on rikkoutunut joka kerta vuosina 2014–2017. Festivaali myytiin ennakkoon loppuun myös viime vuonna, jolloin liput loppuivat kesäkuussa. Viime kesänä festivaalilla juhli 105 000 kävijää, ja samanlaista osallistujamäärää odotetaan lipunmyynnin perusteella myös tänä vuonna.

Ruisrock muistuttaa, että vain festivaalin virallisesta lippukaupasta Tiketistä suoraan ostettujen lippujen toimivuus voidaan taata. Mahdollisten väärennösten ja väärinkäytösten vuoksi festivaali ei suosittele ostamaan lippuja muualta.

Ruisrockin kansainvälisiä pääesiintyjiä ovat tänä kesänä muun muassa The Chainsmokers (US), Marshmello, N.E.R.D (US), Dua Lipa (UK) ja Rae Sremmurd (US). Kotimaisiin kärkinimiin lukeutuvat esimerkiksi Cheek, Alma, Disco Ensemble, Haloo Helsinki!, JVG, Kaija Koo ja Sunrise Avenue.

Festivaalin artistikattaus täydentyy kevään aikana, ja esimerkiksi taideohjelma sekä ravintolatarjonta ovat vielä kokonaan julkistamatta.

Ruisrock 6.8.7.2018

THE CHAINSMOKERS (US), CHEEK, RAE SREMMURD (US), ALAN WALKER (NO), LIL XAN (US), SILVANA IMAM (SE), TYLER, THE CREATOR (US), YEARS & YEARS (UK), PYHIMYS, SANNI, ABREU, CLEDOS, IBE, KAURIINMETSÄSTÄJÄT, RAAPPANA, ROOPE SALMINEN & KOIRAT, STIG DOGG, TÖÖLÖN KETTERÄ, VERSACE HENRIK X NCO X MUSTA HANHI X BIZI X DJANGOMAYN

MARSHMELLO, CLEAN BANDIT (UK), PRINCESS NOKIA (US), SKEPTA (UK),  TOVE STYRKE (SE), DISCO ENSEMBLE, HALOO HELSINKI!, JVG, PAPERI T, IDA PAUL & KALLE LINDROTH, KASMIR, KUBE X EEVIL STÖÖ, ELLINOORA, GASELLIT, KAKKA-HÄTÄ 77, LITKU KLEMETTI, M, NELLI MATULA, PIKKU G, RUUDOLF, SCANDINAVIAN MUSIC GROUP, $NOW, VESTA

N.E.R.D (US), DUA LIPA (UK), ANNE-MARIE (UK), BLACKBEAR (US), FIRST AID KIT (SE), RAG'N'BONE MAN (UK), ALMA, ISMO ALANKO, JENNI VARTIAINEN, KAIJA KOO, OLAVI UUSIVIRTA, SUNRISE AVENUE, ANTTI AUTIO, ATOMIROTTA, EVELINA, GETTOMASA, ONNI BOI, REINO NORDIN