Ruisrockissa nähdään ainutlaatuinen yhteistyö Maustetytöt X Agents

Legendaarinen Agents ja popyhtye Maustetytöt lyöttäytyvät yhteen ja nousevat Ruisrockin lavalle festivaalilauantaina. Ruisrock järjestetään 8.–10.7.2022 Turun Ruissalossa.

Maustetytöt X Agents esittää Ruissalon suvessa niin helmiä Agentsin mittavasta tuotannosta kuin Maustetyttöjen moderneja klassikoita Agentsille sovitettuna. Keväällä on luvassa myös neljä yhteistä kappaletta sisältävä EP.

Muun muassa rautalankaa, rockia ja iskelmää tuottanut Agents on pitkän uransa aikana poikennut valtavirrasta niin soundillaan kuin musiikkityylien yhteensulauttamisella. Kitaristi Esa Pulliaisen vuonna 1979 perustaman yhtyeen solisteina on vuosien saatossa kuultu kotimaan nimekkäimpiä laulajia, ja nyt solisteiksi nousevat siis Maustetytöt.

Maustetytöt on Anna ja Kaisa Karjalaisen muodostama popyhtye, jonka musiikin perustana toimivat kitara, koskettimet ja rumpukone. Melodisten kappaleiden tarinat kertovat työnteosta ja työttömyydestä, samanaikaisesta puutteesta ja liiallisuudesta ja kasvattamisesta ja kasvamisesta. Kaksi albumia julkaissut yhtye on noussut niin yleisön kuin kriitikoiden suosioon sekä rikkonut myynti- ja soittolistaennätyksiä.

Ruisrockin keikka on Maustetytöt X Agents -kokoonpanon ensimmäinen julkistettu esiintyminen kesän kiertueelta.

Ruisrock on aiemmin julkistanut ison kattauksen kesän 2022 artisteja. Tapahtumassa esiintyvät muun muassa Major Lazer, Martin Garrix, girl in red, The Ark, Antti Tuisku, Haloo Helsinki!, JVG, Behm, Ellinoora ja Kaija Koo.

Festivaalin liput ovat myynnissä Tiketissä, ja ensimmäiset lipputyypit ovat loppuunvarattuja. Ruisrockin hotellipaketit tulivat myyntiin Visit Turun verkkokauppaan aiemmin tällä viikolla.

Ruisrock järjestetään 8.–10.7.2022 Turun Ruissalossa. Lisää artistijulkistuksia ja muita festivaaliuutisia on luvassa myöhemmin.

10.10. mennessä julkaistut artistit:

Major Lazer (US)
Martin Garrix (NL)