Ruissaloon saatiin koirapuisto

Turun Kaupunki ja Sunborn Saga Oy:n omistajat Ritva ja Pekka Niemi ovat yhteistyössä rakennuttaneet Ruissalon Saaronniemeen uuden aidatun puiston karvaturrien peuhupaikaksi. Perjantaina 5.6. virallisesti avattu koirapuisto sai nimekseen Saaronniemen koirapuisto Vikkelä eläinrakkaan Niemen pariskunnan ensimmäisen koiran Victorin eli “Vikken” innoittamana.

Poikkeuksellinen puisto

Varsin erityisen koirapuisto Vikkelästä tekee se, ettei Ruissalon alueella ole aiemmin ollut yhtään koirapuistoa. Koska saari on  luonnonsuojelualuetta, koirien irrallaan pitäminen on siellä ehdottomasti kiellettyä. Uusi koirapuisto tuleekin tarpeeseen ja ilahduttaa varmasti sekä kaupunkilaisia että leirintäalueen vierailijoita lemmikkeineen.

Saaronniemen koirapuisto on jaettu isojen ja pienten koirien alueeseen ja on kokonaispinta-alaltaan 2452 m2. Isojen koirien puoli on 1544 m2 ja pienten koirien puoli vastaavasti 908 m2. Puistossa on penkkejä ja roska-astioita sekä tietysti koirien iloksi ja aktivoimiseksi kiviä, puunrunkoja ja kasvillisuutta.

Puisto sijaitsee Saaronniemen leirintäalueella, minigolfradan vieressä, josta sitä erottaa pähkinäpensasaidanne. Koirapuistoon pääsee sekä ulkoilureitin että leirintäalueen puoleisista porteista.

Sunborn Saga Oy on vastannut puiston rakennuskustannuksista ja luovutti puiston Turun Kaupungin hallintaan suunnitelmien mukaisesti kesäkuun alussa.

Lisätietoja:

Satu Alajärvi
Vastaava rakennuttaja
Turun Kiinteistöliikelaitos
satu.alajarvi@turku.fi

Laura Kallio
Ostopäällikkö
p. 02 44 56 255
laura.kallio@sunborn.com

Juhana Herttuan puistokatu 23
20100 Turku

Sunborn Saga Oy on osa Sunborn Oy:tä, jonka ovat perustaneet Ritva ja Pekka Niemi. Turkulainen perheyritys tunnetaan Suomessa erityisesti kylpylätoiminnan pioneerina ja kansainvälisesti uniikin laivahotellikonseptin kehittäjänä. Viimeaikoina yritys on myös laajentanut catering-toimintaansa, ja vastaa Turun Logomon lisäksi myös Helsingin Kulttuuritalon ravintolapalveluista. Sunborn Saga Oy:n alle kuuluvat Naantalin Kylpylä, Ruissalon Kylpylä, Kuntoutuskeskus Ruissalo sekä ravintolat Pinella, Naantalin Kaivohuone ja Rantaravintola. Konserni työllistää Suomessa yli 500 työntekijää.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Sunborn Saga Oy

Kuntoutus ei ole vain eläkeläisten juttu - Kuntoutuskeskus Ruissalossa ylläpidetään työkykyä ja pidennetään työuria22.10.2019 09:00:00 EEST | Uutinen

Kuntoutuskeskus Ruissalossa on vuosikymmenten osaaminen kuntoutuksesta. Työelämän muutoksia ei ole turkulaisessa yrityksessä tyydytty vain seuraamaan, vaan keskuksessa panostetaan nyt erityisesti ennakoivaan ja ennaltaehkäisevään kuntoutukseen, jolla tuetaan työssäjaksamista kaikissa ikäluokissa. Uusimpana tavoitteena on yritysten ja terveydenhuollon ammattilaisten yhdistäminen, jotta kaikilla olisi kattavaa tietoa erilaisista, kustannustehokkaista työkaluista henkilöstön työssäjaksamisen tukemiseen. Palveluiden kehittämistä Kuntoutuskeskuksessa luotsaa terveystieteiden tohtori Birgitta Ojala.

Naantalin ja Ruissalon Kylpylään uusi hotellinjohtaja Petter Lillvik palasi Suomeen 18 ulkomaanvuoden jälkeen3.10.2019 09:25:57 EEST | Tiedote

Kokkolalaislähtöinen Petter Lillvik aloitti Sunborn Saga Oy:n operatiivisena hotellinjohtajana syyskuussa. Tehtävä toi hänet töihin Suomeen ensi kertaa lähes kahden vuosikymmenen jälkeen. Lillvikin ensimmäinen hotellipesti oli aikoinaan Turussa – nyt ympyrä sulkeutuu, kun hän ryhtyy vastaamaan Ruissalon ja Naantalin Kylpylöiden ja niihin kuuluvien ravintola- ja kahvilayksiköiden päivittäisestä johtamisesta ja kehittämisestä turkulaisessa Sunborn Saga Oy:ssä.