Runosaari-festivaali valtaa jälleen Livonsaaren, Palvan ja Velkuanmaan 20. - 23.7.2022

Runosaari on vuosittain järjestettävä poikkitaiteellinen runousfestivaali, joka on syntynyt runoilija Katariina Vuorisen unelmasta hänen löydettyään nomadivuosiensa keskeltä maagisen Velkuanmaan saaren. Festivaali kokoaa Naantalin saaristoon joukon valovoimaisia ja monialaisia taiteen tekijöitä. Festivaali järjestetään toista kertaa Livonsaaren, Palvan ja Velkuanmaan saarissa 20.–23.7.2022.

Lumi ja jää vähenee, vedenpinta nousee ja pandemian aallot viistävät meidänkin rantojamme. Peurojen kurittaman monimuotoisuuden keskelle nousee Runosaari ihmettelemään ihmisen ja muun luonnon olemista taiteen ja ilmaisun keinoin.

Esiintymässä Kari Aronpuro, Anja Erämaja, Sanna Karlström, Aki Salmela, Outi-Illuusia Parviainen, Susinukke Kosola, Laura Laakso, Katariina Vuorinen, Heidi Iivari ja Karl Kruuse, Juha Kulmala ja Diodi, Saila Susiluoto ja Markku Pääskynen (luuttu), Ella Pyhältö, Ainot ja Lauri, saksofonisti Mikko Innanen, jouhikonsoittaja Tytti Metsä, Olga Välimaan ja Kauko Röyhkän psykedeelinen bändi Äyräs sekä Francis North ja Ghost on TV. Työpajoja vetävät Kati Urho ja Laura Rantanen.

Tapahtumapaikkoja on neljä: Cafe Laituri Palvassa, Sinervon talo Teersalossa, Saaristohotelli Vaihela Velkuanmaassa ja Irja ja Veikko Aro-Heinilän kotipiha Livonsaaressa.

Runosaaren päätapahtuman ajan perjantaina 22.7. Sinervon talolla pitää majaa kiehtovien kirjojen tori.

Ajanmukaiseksi päivitettävä tieto tapahtumasta löytyy osoitteesta runosaari.net.

Yhteistyössä:

Runoviikko ry, Kirjan talo – Bokens hus ry, Pro Sinervo ry, Velkuan saaristolaisyhdistys ry, Aviador Kustannus, Enostone Kustannus, Artbox Irja, Cafe Laituri ja Saaristohotelli Vaihela. Varsinais-Suomen rahasto tukee tapahtumaa.

Yhteydenotot ja lisätiedot:

runosaari@gmail.com