Runot ovat jälleen nousseet raiteille

Runot matkustavat jälleen Helsingin metroissa ja raitiovaunuissa Runokuu-festivaalin Runoja Raiteilla -kampanjassa 21.8.–3.9. Kymmenen kotimaisen nykylyyrikon tekstejä on esillä raitiovaunujen ja metron sähköisillä näyttötauluilla. Lisäksi raitiovaununkuljettajat jakavat runopostikortteja 21.8.

Tänä vuonna raiderunojen teemana on rakkaus kaikkine muotoineen ja tunnelmineen. Mukana on muun muassa Anna Elina Isoaron, Jukka Vienon ja Mia Röngän runoja. Raiteilla voi lukea ensimmäisen kerran myös saamenkielisen runon, jonka on kirjoittanut Inger-Mari Aikio.

Runoja raiteilla -kampanja on osa Runokuuta, joka on Nuoren Voiman Liiton vuosittain järjestämä kirjallisuusfestivaali. Tapahtuma on Helsingin juhlaviikkojen yhteistyöfestivaali. Nuoren Voiman Liitto, HSL ja HKL:n toteuttavat raiderunokampanjan yhteistyönä.

Lisätietoja:

HSL
Kaarina Kivimäki, markkinointisuunnittelija
kaarina.kivimaki@hsl.fi

Nuoren Voiman Liitto
Veera Koivaara, tuottaja
veera.koivaara@nuorenvoimanliitto.fi

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Valtaosa Nobinan bussilinjoista jää ajamatta 21.9.21.9.2017 07:11Tiedote

Valtaosa Nobinan bussilinjoista jää ajamatta torstaina 21.9. kuljettajien työnseisauksen takia. Hankaluuksia matkustamiseen on odetettavissa kaikkialla HSL-alueella, mutta etenkin Itä-Vantaalla, Itä-Helsingissä, Leppävaaran ympäristössä sekä Espoon keskusksessa. Nobina liikennöi noin 40 prosenttia HSL-alueen bussiliikenteestä ja noin sataa linjaa. Lista Nobinan liikennöimistä linjoista tiedotteen liitteenä.

Nobinan kuljettajien työnseisaus haittaa Helsingin seudun bussiliikennettä 21.920.9.2017 21:29Tiedote

Nobinan bussinkuljettajat ovat aloittamassa työnseisauksen varhain torstaiaamuna 21.9. Sitä, kuinka suuri osa kuljettajista työnseisaukseen osallistuu, ei toistaiseksi ole tietoa, mutta se tulee joka tapauksessa vaikuttamaan Nobinan hoitamiin reitteihin enemmän tai vähemmän. Lista Nobinan liikennöimistä HSL-alueen linjoista on tiedotteen liitteenä. HSL tiedottaa lisää tarkempia tietoja saatuaan.