Runot ovat jälleen nousseet raiteille

Runot matkustavat jälleen Helsingin metroissa ja raitiovaunuissa Runokuu-festivaalin Runoja Raiteilla -kampanjassa 21.8.–3.9. Kymmenen kotimaisen nykylyyrikon tekstejä on esillä raitiovaunujen ja metron sähköisillä näyttötauluilla. Lisäksi raitiovaununkuljettajat jakavat runopostikortteja 21.8.

Tänä vuonna raiderunojen teemana on rakkaus kaikkine muotoineen ja tunnelmineen. Mukana on muun muassa Anna Elina Isoaron, Jukka Vienon ja Mia Röngän runoja. Raiteilla voi lukea ensimmäisen kerran myös saamenkielisen runon, jonka on kirjoittanut Inger-Mari Aikio.

Runoja raiteilla -kampanja on osa Runokuuta, joka on Nuoren Voiman Liiton vuosittain järjestämä kirjallisuusfestivaali. Tapahtuma on Helsingin juhlaviikkojen yhteistyöfestivaali. Nuoren Voiman Liitto, HSL ja HKL:n toteuttavat raiderunokampanjan yhteistyönä.

Lisätietoja:

HSL
Kaarina Kivimäki, markkinointisuunnittelija
kaarina.kivimaki@hsl.fi

Nuoren Voiman Liitto
Veera Koivaara, tuottaja
veera.koivaara@nuorenvoimanliitto.fi

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

Pysäkkikuulutuksia testataan neljässä raitiovaunussa keskiviikkona – järjestelmän laajentaminen tavoitteena vielä kesän aikana12.6.2018 12:37Tiedote

HSL testaa raitiovaunujen pysäkkikuulutuksia ensimmäistä kertaa matkustajakäytössä keskiviikosta 13. kesäkuuta alkaen. Kuulutukset ovat käytössä kahdessa nivelvaunussa (vaunujen kylkinumerot 72 ja 99) ja kahdessa uudessa Artic-vaunussa (424 ja 434). Keskiviikkona kuulutuksia on mahdollista kuulla muun muassa linjoilla 2, 3 ja 7.

Märkbara ändringar gällande I, P, K och N-tågen fr.o.m. 25.6. - vissa tåg trafikerar inte dagtid mellan Helsingfors och Böle12.6.2018 12:37Tiedote

Den första etappen av förbättringsarbetet på Helsingfors bangård påverkar HRT:s närtågstrafik 25.6 – 16.7. Arbetet orsakar ändringar gällande K, N, I och P-tågen. Vissa tåg trafikerar inte dagtid mellan Helsingfors och Böle. Avgångsspåren i Böle kan också ändras, så det lönar sig att alltid kontrollera plattformen då man väljer tåg. Nattågen, övriga närtåg och fjärrtågen trafikerar normalt.

Huomattavia poikkeuksia I, P, K ja N-junille 25.6. alkaen - osa junista ei liikennöi Helsingin ja Pasilan välillä päiväsaikaan12.6.2018 12:35Tiedote

Helsingin ratapihan ensimmäisen vaiheen parannustyöt vaikuttavat HSL:n lähijunaliikenteeseen 25.6. – 16.7. Työt aiheuttavat poikkeuksia K, N, I ja P-junille. Osa junista ei kulje päiväsaikaan Helsingin ja Pasilan välillä. Lisäksi Pasilan lähtöraiteilla on poikkeuksia, joten laituri kannattaa tarkistaa aina junaa valitessa. Yöliikenne, muut lähijunat ja kaukoliikenteen junat kulkevat normaalisti.