Runot ovat jälleen nousseet raiteille

Runot matkustavat jälleen Helsingin metroissa ja raitiovaunuissa Runokuu-festivaalin Runoja Raiteilla -kampanjassa 21.8.–3.9. Kymmenen kotimaisen nykylyyrikon tekstejä on esillä raitiovaunujen ja metron sähköisillä näyttötauluilla. Lisäksi raitiovaununkuljettajat jakavat runopostikortteja 21.8.

Tänä vuonna raiderunojen teemana on rakkaus kaikkine muotoineen ja tunnelmineen. Mukana on muun muassa Anna Elina Isoaron, Jukka Vienon ja Mia Röngän runoja. Raiteilla voi lukea ensimmäisen kerran myös saamenkielisen runon, jonka on kirjoittanut Inger-Mari Aikio.

Runoja raiteilla -kampanja on osa Runokuuta, joka on Nuoren Voiman Liiton vuosittain järjestämä kirjallisuusfestivaali. Tapahtuma on Helsingin juhlaviikkojen yhteistyöfestivaali. Nuoren Voiman Liitto, HSL ja HKL:n toteuttavat raiderunokampanjan yhteistyönä.

Lisätietoja:

HSL
Kaarina Kivimäki, markkinointisuunnittelija
kaarina.kivimaki@hsl.fi

Nuoren Voiman Liitto
Veera Koivaara, tuottaja
veera.koivaara@nuorenvoimanliitto.fi

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa seudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 360 työntekijää ja liikevaihto noin 700 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain noin 360 miljoonaa matkaa, mikä on 63 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista. Yhteystietoja medialle: www.hsl.fi/viestinta

HSL:n hallituksen päätöksiä 13.2.201813.2.2018 15:28Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2018503 Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen suunnitelma MAL 2019, lähtökohdat ja tavoitteet jatkosuunnittelulle Hallitus hyväksyi lähtökohdat ja tavoitteet MAL 2019 -suunnitelman valmistelua ohjaamaan. MAL 2019 -työtä toteutetaan edellisellä suunnittelukierroksella määritetyn vision pohjalta. MAL 2019 -suunnitelman lähtökohtana on, että vuonna 2050 Helsingin seudulla on 2,0 miljoonaa asukasta ja 1,05 miljoonaa työpaikkaa. Tavoitteena on myös luoda seudusta vähäpäästöinen, houkutteleva, elinvoimainen ja hyvinvoiva. MAL 2019 -suunnittelua velvoittava tavoitetaso on, että liikenteen kasvihuonekaasujen päästövähennys on vähintään 50 prosenttia vuoden 2005 tasosta vuoteen 2030 mennessä. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018503-2 HSL:n tuloskortin hyväksyminen vuode