Ruokakassi kotiovelle jopa kuusi kertaa päivässä kiinteään kuukausihintaan – Alepa testaa naapuruston omaa kauppa-autoa

Alepa aloittaa kaksi kuukautta kestävän kokeilun, jonka aikana Alepa Wallininkujan ja Herttoniemen lähialueen asukkaat voivat liittyä Alepa Klubin toimituspalvelun piiriin. Klubilaiset maksavat kiinteän 30 € kuukausimaksun, ja saavat vastineeksi rajattoman kotiinkuljetuspalvelun.

Alepa lähtee pilotoimaan naapuruston omaa kauppa-autoa, joka kiertää vakioreitin kuudesti päivässä. Toimitusalueen asukkaat voivat liittyä Alepa Klubin jäseniksi 30 euron kuukausihintaan, ja tilata ostoksia juuri kyseisen hetken tarpeen mukaan kiinteään toimitushintaan. Yksittäisellä tilauksella ei ole euro- tai tuotemäärään sidottua minimi- tai maksimirajaa.

- Palvelun tarkoituksena on helpottaa asiakkaidemme arkea tarjoamalla vaihtoehto arjen nopeasti muuttuviin tilanteisiin. Kuluttajat ovat tottuneet käyttämään ruoan verkkokauppaa, ja nyt testaamme, onko asiakkaidemme keskuudessa kysyntää kiinteähintaiselle toimituspaketille, HOK-Elannon kehitysjohtaja Jukka Ranua kertoo.

Klubin toimituspiiri kattaa pilottivaiheessa Alepa Wallininkujan (Wallininkuja 7, 00530 Helsinki) ja Herttoniemen (Hiihtomäentie 14, 00810 Helsinki) välittömät lähialueet. Palveluun on rekrytoitu testiasiakkaita ennen pilotin alkamista.

Toimitusreitin oma kuljettaja kerää ja toimittaa ostokset jopa kuudesti päivässä

Ranuan mukaan asiakas voi tilata esimerkiksi aamutoimituksessa lounastarpeet, iltapäivällä päivällisen raaka-aineet ja illalla leffaeväät. Maanantaista lauantaihin tarjolla on kuusi toimitusaikaa, ja sunnuntaisin neljä. Tilaus tehdään viimeistään tuntia ennen asiakkaan valitsemaa toimitusaikaa.

Korttelin oma kuljettaja kerää ja toimittaa ostokset kotiovelle valitun aikaikkunan aikana. Asiakas voi tilata kerralla yksittäisen tuotteen, tai halutessaan isomman tilauksen. Tilattavissa on koko Alepan laaja valikoima, jota voidaan myös täydentää asiakkaiden Korttelitoiveilla.

Tilaukset, maksaminen ja toimituksen seuranta tehdään S-ryhmän uudessa S-kaupat-sovelluksessa.

Uusia toimitusmuotoja kokeillaan – S-kaupoista myös pikatoimituksia

Klubin lisäksi Alepa alkaa testata 3,90 € hintaisia pikatoimituksia, jotka toimitetaan tunnin sisällä tilauksesta. Pikatoimituskokeilu aloitetaan Alepa Sellon lähialueilla, ja myöhemmin kokeilu laajenee Alepa Elieliin.

- Asiakkaiden arjessa on kysyntää myös perinteistä ruoan verkkokauppaa nopeammille toimitusmuodoille. Omassa toimitusmallissamme tilattavissa on koko Alepan valikoima, ja tilaus kerryttää myös Bonusta asiakkaalle, Ranua summaa.

Uusien palveluiden pilotit aloitetaan lokakuussa.

Pidä huolta -kampanja haastaa pitämään huolta nuoresta mielestä – HOK-Elannolta 100 000 euroa nuorten mielenterveystyöhön21.9.2021 09:05:00 EEST | Tiedote

Korona-aika on lisännyt nuorten pahoinvointia ja ahdistuneisuutta. Pääkaupunkiseudulla avun saanti on ruuhkautunut jo ennestään kuormittuneissa nuorten mielenterveyspalveluissa. HOK-Elanto liittyy 100 000 euron lahjoituksella Toivon Kärki ry:n ja MIELI ry:n yhteiseen Pidä Huolta -hyväntekeväisyyshaasteeseen, jonka avulla kerätään rahaa nuorten mielenterveystyöhön yli 70 suomalaisen artistin voimin.