Ruotsalaisdraama kukoistaa Matkaoppaissa ensi viikolla

Matkaoppaiden päivittäisestä työstä Turkin Alanyassa kertova Matkaoppaat klo 19 maanantaista torstaihin Nelosella.

Maanantai 21.3
Suosikkipariskunta Mirja ja Jarmo tutustuvat Alanyaan veneretkellä
Jo viime kaudella Matkaoppaissa nähty suosikkipariskunta Mirja ja Jarmo lähtevät yksityisveneellä kalan saantiin. Tavoitteena on valmistaa lounasta itse pyydetystä kalasta. Nähtäväksi jää millaista saalista turkkilaisella pyyntitavalla saa.

Tiistai 22.3
Mitä ruotsalaisturisti keksii, kun lomalta ei kiinnostakaan lähteä kotiin?
Ruotsalaisseurueen naiset sairastuvat. He lähtevät sairaalaan, vaikka määränpäänä olisi pitänyt olla lentokenttä ja paluu kotiin. Ovatko hemaisevat ruotsalaisnaiset oikeasti sairaita vai feikkaavatko he, jotta lomailu voisi jatkua vakuutusyhtiön rahoilla? Sairaalassa tutkitaan onko mahdollista, että kolmelle naiselle on iskenyt sama tauti samaan aikaan.

Keskiviikko 23.3.
Deturin vajaamiehitys täydentyy uudella oppaalla
Detur saa pitkän odotuksen jälkeen lisävahvistusta. Helsingistä kotoisin oleva Nina pääsee heti ensimmäisenä päivänään tositoimiin, kun kuopiolaismies häviää lentokentältä niin oppailta kuin vaimoltakin. Oppaiden pomo Terhi tutustuttaa turisteja paikalliseen sairaalaan, jossa selviää, että keisarinleikkaus on suosittu tapa synnyttää Turkissa.

Torstai 24.3
Asiakkaan sydänkohtaus herkistää uuden oppaan Maaritin
Suuri osa pakettimatkailijoista on eläkeläisiä, joten vakavilta sairaskohtauksilta ei voida välttyä. Vanhempi herrasmies saa sairaskohtauksen kesken risteilyn. Tämä herkistää uuden oppaan Maaritin kyyneliin asti. Oululaisen Maaritin isä kuoli aikoinaan kesken lomamatkan Brasiliassa, eikä tytär ehtinyt paikalle.

Tällä kaudella oppaita on kaksinkertainen määrä ensimmäiseen kauteen verrattuna. Oppaat tulevat ympäri Suomea: Espoosta, Helsingistä, Joensuusta, Kokkolasta, Kouvolasta, Oulusta, Sipoosta ja Vaasasta. Matkaoppaat on saatavilla myös kirjana Suomalaisesta kirjakaupasta. Kirjassa ovat mukana tv-sarjan ensimmäisen kauden suosikkioppaat Erjasta Tameriin sekä tämän kauden uudet oppaat.

Lisätietoja ja opas-haastattelut: Tuotantoyhtiö Susamuru Oy, Susanna Lasarov, susanna.lasarov@susamuru.fi , 050 590 6577Lehdistömateriaalit ja kirjan arvostelukappaleet: Tekir Oy, Eevakaisa Mölsä, eevakaisa@tekir.fi , 040 74 66 556