Ruotsin markkinajohtaja tuli Suomeen - kunnanvaltuustoille uusi digipalvelu

Ruotsalainen Quickchannel mahdollistaa kunnanvaltuustojen kokousten striimauksen, käyttäjähallinnan, osallistumisen, äänestämisen ja debatoinnin kootusti yhdessä palvelussa.

Live -suoratoistopalveluun erikoistunut ruotsalainen Quickchannel perusti maakonttorin Suomeen joulukuussa 2020 tarjotakseen striimauspalveluaan kotimaisille asiakkaille. Yhtiön asiakkaisiin kuuluu muiden muassa Tampereen kaupunki.

Nyt Quickchannel lanseeraa kaupungin- ja kunnanvaltuustoille tarkoitetun kokoushallinta- ja äänestyspalvelun.

Quickchannel Meeting -palvelussa kunnanvaltuustot voivat julkaista puhuja- ja asialistoja, debatoida ja äänestää ehdotuksista tietoturvallisesti. Osallistujat näkevät myös reaaliaikaiset kokoustilastot ja äänestystulokset.

“Monessa kunnassa äänestykset hoidetaan yhä kättä nostamalla. Palvelumme säästää jopa useita tunteja manuaalista työtä per kokous”, Quickchannelin maajohtaja Tommi Kivilehto kertoo.

Selainpohjaisen äänestys- ja kokoushallintamoduulin voi integroida striimauspalveluun, jolloin kokoustaminen onnistuu yhdessä palvelussa joko valtuustosalissa tai etäkokouksena. Ruotsissa palvelua käyttävät muun muassa Uppsalan kunta ja Skånen aluehallinto.

Quickchannelin kansainvälistymisestä vastaava johtaja Martin Stadig kertoo, että laajentuminen Suomessa on tärkeä askel yhtiön kasvupolussa.

“Olemme innoissamme, että voimme tarjota laajat digipalvelut suomalaisten kuntien hallintoon ja poliittiseen päätöksentekoon. Asiakkaamme voivat nyt jakaa kokoukset ja tapahtumat niin livenä kuin tallenteina, säilyttäen silti kokousten- ja äänestystapahtuman hallinnan. Odotamme saavamme hyvän jalansijan asiakkaidemme keskuudessa ja nousevamme markkinajohtajaksi Suomessa”, hän sanoo.

Tietoturvaan panostettu

Quickchannelin suoratoistoalusta ja äänestys- ja kokoushallintajärjestelmä täyttävät verkkosisällön saavutettavuutta koskevat WCAG 2.1 AA ‑vaatimukset. Tämä tarkoittaa, että kaikilla verkkosivuston kävijöillä on yhtäläiset edellytykset tiedon omaksumiseen toimintarajoitteistaan huolimatta.

Palvelu on myös GDPR-turvallinen. Tiedonsiirto ja tallennus suoritetaan salatusti ja tiedot ovat turvassa EU:n alueella sijaitsevassa datakeskuksessa. Quickchannel suojaa palvelimiaan muiden muassa palomuureilla ja jäljitettävällä pääsynvalvonnalla.

Quickchannel järjestää palvelustaan webinaarin keskiviikkona 8.9 klo 9.00. Tilaisuus on tarkoitettu niin palvelusta kiinnostuneille asiakkaille kuin toimittajillekin.

Tutustu webinaarin ohjelmaan ja ilmoittaudu siihen tästä linkistä.

Quickchannel
Österlånggatan 43
111 31 Tukholma

040 652 8830http://www.quickchannel.se/fi

Quickchannel on Ruotsin johtava julkisen sektorin live-suoratoistopalvelua tarjoava yritys.

Yhtiön merkittävimpiä asiakkaita ovat muiden muassa Skanska, Telia ja Ruotsin Verohallinto.

Vuonna 1995 perustetulla yrityksellä on toimistot Tukholman vanhassa kaupungissa ja Strangnäsissä, Readingissä Englannissa sekä Helsingissä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Quickchannel