S-market Herttoniemi suljetaan viideksi viikoksi

S-market-ketjun laajan uudistuskierroksen vuoden 2021 viimeisenä myymälänä uudistetaan S-market Herttoniemi. Viisi viikkoa kestävän uudistuksen aikana myymälämiljöö päivitetään, valikoimaa hiotaan osuvammaksi ja energiatehokkuutta parannetaan merkittävästi.

S-market Herttoniemessä alkaa 25.10.2021 viisi viikkoa kestävä myymäläuudistus, jonka ajaksi myymälä suljetaan. Laaja uudistustyö valmistuu torstaina 2.12.2021.

- Isoin työ tullaan tekemään hevi- ja panimojuomaosastoilla. Heviosaston uusi avarampi kokonaisuus mahdollistaa satokausituotteiden näyttävät esillepanot, ja panimojuomaosastolla sesongin erikoisuudet ja pienpanimotuotteet pääsevät paremmin esille, marketpäällikkö Petteri Lehtimäki kertoo.

Lehtimäen mukaan myymäläuudistus on odotettu, ja nostaa S-market Herttoniemen uudelle tasolle. Myymäläuudistuksen yhtenä osa-alueena on valikoiman räätälöinti vastaamaan paremmin alueen kysyntään. Valikoimatyötä tehdään yhdessä asiakkaiden kanssa, ja tavoitteena on muokata S-market Herttoniemen valikoimasta alueen osuvin.

- Vuodenvaihteessa lanseerattu Sinuntoive.fi-alusta on ollut valikoimatyössä ratkaisevassa roolissa. Asiakkaiden on helppo antaa tuotetoiveita, ja me pysymme pulssilla siitä, mitä tuotteita asiakkaamme haluavat myymälään. Hyvä yhteistyö asiakkaiden kanssa jatkuu myös remontin valmistuttua, Lehtimäki summaa.

Kylmälaitteiden tuottama lauhdelämpö hyötykäyttöön

Näkyvän myymäläuudistuksen lisäksi myös myymälän kylmälaitteet uusitaan. Myymälän uusi kylmälaitos käyttää kylmäaineena ympäristöystävällistä hiilidioksidia, ja parantaa samalla myymälän energiatehokkuutta.

- Myymälän käyttämä sähkö on päästötöntä, valaistus toteutetaan LED-valaisimilla ja kylmälaitoksen käyttämä kylmäaine on ympäristöystävällisempi vanhaan verrattuna. Tehdyt toimenpiteet ovat merkittäviä, ja tukevat kaupparyhmän matkaa kohti hiilinegatiivisuutta, HOK-Elannon vastuullisuuspäällikkö Satu Kattilamäki kertoo.

Kylmäainevuotojen aiheuttamien päästöjen osuus HOK-Elannon kokonaispäästöistä oli vuonna 2020 lähes 70 %. Tähän mennessä yli puoleen myymäläverkostosta kylmäaineeksi on vaihdettu ympäristön kannalta parempi hiilidioksidi, ja sen myötä voidaan laskea saavutetun 7000-kertainen päästövähennys.

- Päästövähennys syntyy, koska kylmäainetäytöt ovat uusissa laitteissa lähes puolet pienempiä ja kylmäaineena käytettävän hiilidioksidin GWP-arvo on 1, kun aiemmin tyypillisesti käytetyn R404:n vastaava luku on 3922, Kattilamäki summaa.

Kylmälaitosuudistuksen myötä S-market Herttoniemen kylmälaitteiden tuottama lauhdelämpö saadaan lisäksi hyödynnettyä kiinteistön lämmityksessä, joka vähentää usein fossiilisilla polttoaineilla tuotetun kaukolämmön tarvetta, ja näin myös lämmityksen aikaansaamat päästöt vähenevät.

Ruoan verkkokauppa ja laaja verkosto palvelevat uudistuksen ajan normaalisti

S-market Herttoniemen uudistuksen aikana HOK-Elannon lähimmät palvelevat yksiköt ovat Prisma Hertsi (avoinna ma-su klo 6–24), Alepa Herttoniemi (avoinna 24/7) ja S-market Laajasalo (ma-la 6.30–23, su 8–23). Ruoan verkkokaupan kotiinkuljetus onnistuu kaikista HOK-Elannon ketjuista (Alepa, S-market, Prisma & Food Market Herkku) Herttoniemen alueelle.

S-market Herttoniemi

• Hitsaajankatu 16, 00810 Helsinki
  • Myymälä on suljettu uudistuksen ajan (25.10.–1.12.), uudistunut myymälä avataan torstaina 2.12.2021.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.

Petteri LehtimäkimarketpäällikköS-market Herttoniemi

Puh:010 76 62761

Satu KattilamäkivastuullisuuspäällikköHOK-Elanto

Puh:010 76 60651

Ajatus etäTETistä syntyi HOK-Elannon HR-osastolla -   TAT ja työnantajaliitot jalostivat idean käytäntöön 22.11.2021 10:17:29 EET | Tiedote

Talous ja nuoret TAT järjestää marraskuussa yhdessä viiden toimialan kanssa Maailman suurimman etäTET-viikon 22.-26.11.2021. Etäyhteyksien avulla toteutettava kouluviikon pituinen TET-jakso antaa nuorille työelämäkokemuksia ja auttaa tunnistamaan omia vahvuuksia. EtäTETiin on ilmoittautunut lähes 4 000 yläkoululaista ympäri Suomen.