S-market Mäntsälän uudistus käynnistyy

15 vuotta mäntsäläläisiä Keskuskatu 1:ssä palvellut S-market uudistuu lähiviikkoina. - Myymälää aletaan remontoida jo maanantaina 30. elokuuta, mutta varsinaiset isot muutokset käynnistyvät 18.9., jolloin myymälä joudutaan ikävä kyllä sulkemaan lähes kuudeksi viikoksi, marketpäällikkö Jari Kauhanen valottaa aikataulua.

Ruokatori uudistuu täysin ja myymälään asennetaan asiakkaiden toivomat itsepalvelukassat.

- Asiakkaiden toiveita on kuunneltu aiempaakin tarkemmin ja valikoimat laajenevat lähes kaikissa tuoteryhmissä. Saamme Fazer-leipomon, Itsudemon sushibaarin, Beijing8-dumplingit ja monipuolisen panimojuomaosaston erikoisoluineen, Kauhanen kertoo.

Tavoitteena energiatehokkuus

Myymälä avataan täysin uudistuneena torstaina 28. lokakuuta. Raikkaan tyylikkään ulkoasun ja monipuolisempien valikoimien lisäksi S-marketin uudistuksella tavoitellaan ympäristöhyötyjä. Myymäläpinta-ala kasvaa noin 500 neliömetrillä, myymäläkalusteet uusitaan, kylmälaitteet vaihdetaan energiatehokkaiksi hiilidioksidilaitteiksi ja ne varustetaan ovilla. Jatkossa kylmälaitteiston tuottama hukkalämpö kerätään talteen ja käytetään myymälän lämmittämiseen.

Remontin yhteydessä parkkihallin tulee myös neljä AC- ja neljä DC -latauspistettä sähköautoille.

S-market Mäntsälän verkkokauppa keskeytyy remontin ajaksi. Viimeinen tilausten toimituspäivä on 4.9. Uudelleen toimitukset käynnistyvät 1. marraskuuta. Remonttisulun ajan mäntsäläläiset voivat tilata ruoat kotiin Prisma Hyvinkäältä.

Laaja uudistushanke valmistuu 2022

HOK-Elannolla on käynnissä mittava hanke, jonka aikana se uudistaa kaikki S-marketit Uudellamaalla ja Keski-Uudellamaalla. Uudistushanke alkoi viime vuonna ja valmista on määrä tulla alkuvuodesta 2022. Remontin myötä kaikki S-marketit saavat uuden, raikkaan ja avaramman ilmeen ja tuotetarjontaa kehitetään vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden toiveita.

S-market-ketjun laajan remonttikierroksen lisäksi HOK-Elanto investoi vuoden 2021 aikana myös täysin uusiin yksiköihin. Vuoden 2021 aikana HOK-Elanto avaa uudet S-marketit Nöykkiöön, Hakaniemeen sekä Torpparinmäkeen. Uusi S-market Pukinmäki avattiin huhtikuussa.

S-market Mäntsälä, marketpäällikkö Jari Kauhanen, p. 010 76 63211

Maailman suurin etäTET marraskuussa - HOK-Elanto vahvasti esillä kaupan alan päivässä15.9.2021 11:03:12 EEST | Tiedote

Talous ja nuoret TAT järjestää marraskuussa yhdessä viiden toimialan kanssa Maailman suurimman etäTET-viikon. Mukana ovat Finanssiala, Kemianteollisuus, Teknologiateollisuus, Palvelualojen työnantajat Palta sekä Kaupan liitto. Kokonaan etäyhteyksien avulla toteutettava TET-jakso antaa tulevaisuuden tekijöille, nuorille, työelämäkokemuksia ja auttaa tunnistamaan omia vahvuuksia.

Hävikki-battle on ruoanlaiton luovuusharjoitus koululaisille -   HOK-Elanto mukana tukemassa ruokakasvatusta 13.9.2021 13:21:48 EEST | Tiedote

Hävikki-battlessa koulujen kotitalousryhmien oppilaat valmistavat muun muassa kauppojen hävikistä kahden ruokalajin aterioita ja osallistuvat halutessaan Instagram-kuvakisaan. Oppilaat perehtyvät samalla ruokahävikkitietouteen ja keskustelevat siitä, miten hävikkiä voi vähentää kotona. Haaste oettaa hyödyntämään sattumanvaraisia raaka-aineita ja ottamaan vapauksia reseptiikasta.