SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-market osallistuu jälleen Vegaanihaasteeseen – myös asiakkaita kannustetaan lähtemään mukaan

Jaa
Tammikuussa järjestettävä maksuton Vegaanihaaste kannustaa kokeilemaan kasviperäistä ruokaa kuukauden ajan. Haasteen suosio näkyy myös kauppojen hyllyillä.
Kuva: Sami Heiskanen
Kuva: Sami Heiskanen

S-market on ollut mukana Vegaanihaasteessa jo useiden vuosien ajan.

”Yhteistyö Vegaanihaasteen kanssa sopii S-marketille hyvin, sillä haluamme innostaa asiakkaitamme kokeilemaan uusia tuotteita sekä tehdä itselle ja ilmastolle fiksumpien valintojen tekemisen mahdollisimman helpoksi. Haastettakin voi toteuttaa omalla tavallaan: syömällä koko tammikuun ajan pelkästään kasviperäistä ruokaa, tai vaikka vaihtamalla yhden päivän aterioista vegaaniseen vaihtoehtoon, jos koko ruokavalion muuttaminen kerralla ei tunnu omalta jutulta”, sanoo S-ryhmän marketkaupan myyntipäällikkö Mikko Kovalainen.

Kymmenettä kertaa järjestettävään Vegaanihaasteeseen on ottanut vuosien aikana osaa yhteensä yli 150 000 suomalaista, ja haasteen suosio näkyy myös kauppojen hyllyillä. S-ryhmän myyntidatasta on havaittavissa vuosittain tammikuulle osuva myyntipiikki esimerkiksi erilaisten kasviproteiinien myynnissä.

”Kasviperäisistä tuotteista etenkin kasvipohjaiset ruokajuomat, kuten kaurajuomat, ovat valtavirtaistuneet viime vuosina, ja niiden litramyynti on kasvanut kolmessa vuodessa 35 prosenttia. Kategorian myyntiä ovat kasvattaneet myös hittituotteiksi nousseet Dumle- ja Pätkis-juomat. Kasviproteiinien, kuten Härkiksen ja Nyhtökauran, volyymi on puolestaan kasvanut vuodesta 2019 noin kolmanneksen”, Kovalainen sanoo.

Osana yhteistyötä S-marketin kanssa Vegaanihaasteen sosiaalisen median kanavissa nähdään tammikuun aikana kolme S-marketeissa kuvattua kauppakierrosta, joissa esitellään vegaanisia tuotteita eri teemoilla. Haasteen osallistujat saavat lisäksi päivittäin sähköpostiinsa reseptejä ja muita käytännön vinkkejä.

”10-vuotisjuhlavuoden kunniaksi Vegaanihaasteen uutiskirjeiden päivän reseptit on uudistettu: tarjolla on 31 upouutta, suosittujen vegaanibloggaajien Vegaanihaasteelle varta vasten suunnittelemaa reseptiä. Niiden sekä uutiskirjeiden satojen muiden reseptien ja vinkkien avulla opit kokkaamaan herkullista kasvisruokaa ja soveltamaan oppimiasi taitoja myös myöhemmin. Toivotamme kaikki vegeuteliaat tervetulleiksi mukaan Vegaanihaasteen kasvavaan yhteisöön jakamaan omia oivalluksia ja kysymään vinkkejä muilta osallistujilta”, kannustaa Vegaanihaasteen kampanjapäällikkö Mia Muhonen.

S-marketin ja Vegaanihaasteen kanavissa nostetaan tammikuussa myös Yhteishyvän vegaanisia reseptejä, joita löytyy niin arkeen kuin juhlaankin Yhteishyvän sivuilta: https://yhteishyva.fi/vegaaninen

Lue lisää Vegaanihaasteesta ja ilmoittaudu mukaan: https://vegaanihaaste.fi/

Helppoutta arkeen – myydyimmät vegaaniset valmisruoat S-marketissa

  • Atria Vegan Pasanda
  • Saarioinen Vegemakaronilaatikko
  • Rainbow Aurinkokuivattu tomaatti-paprikakolmioleipä
  • Hoviruoka Vege kasvispiirakka 4 kpl
  • Hoviruoka Vege mustapapupihvit 4 kpl
  • Greendeli Vege-Chili Wrap
  • Amarillo Chili con Vege
  • Wicked Pasta Amaze Balls

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Mikko Kovalainen, myyntipäällikkö, S-ryhmän marketkauppa, mikko.kovalainen@sok.fi, puh. 040 5277152

Kuvat

Kuva: Sami Heiskanen
Kuva: Sami Heiskanen
Lataa

Tietoja julkaisijasta

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Fleminginkatu 34
00510 Helsinki

http://www.s-ryhma.fi

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Mediapuhelin: 050 472 2745 (pvm/mpm)
Sähköposti: viestinta@sok.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmän päivittäistavarakauppa vastasi asiakkaiden tarpeisiin ja kasvatti edelleen markkinaosuuttaan27.3.2024 09:01:00 EET | Tiedote

S-ryhmän päivittäistavarakauppa onnistui vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin viime vuonna niin hyvin, että S-ryhmä kasvatti ainoana kaupparyhmänä markkinaosuuttaan vuonna 2023. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 8,9 prosenttia vuonna 2023. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 48,3 prosenttia (+1,3 %-yks.). S-ryhmä on myös ruoan verkkokaupan markkinajohtaja.

S-ryhmän ravintoloiden asiakkaiden suositteluhalukkuus paras 10 vuoteen – ravintoloiden ja henkilöstön vuoden 2023 parhaat onnistujat palkittiin27.3.2024 08:48:26 EET | Tiedote

Asiakkaiden aito kohtaaminen ja henkilökohtainen huomioiminen ovat merkittävä osa asiakaskokemusta. S-ryhmän ravintoloissa asiakaspalvelu on yksi systemaattisen kehitystyön painopisteistä. Ryhmän ravintoloiden asiakastyytyväisyys ja suositteluhalukkuus nousivat kymmenettä vuotta perättäin ja ovat kiitettävällä tasolla. Ravintola-alan ammattilaisia palkittiin hienosta vuodesta ja erityisen hienoista onnistumisista ravintoloiden vetovoiman ja asiakaskokemuksen edistämiseksi valtakunnallisessa tapahtumassa 26. maaliskuuta 2024 Original Sokos Hotel Triplassa.

Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2023 – ”Entistä tiiviimpää yhdessä tekemistä arvoketjussa”26.3.2024 15:07:33 EET | Tiedote

Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu. Vastuullisuuden saralla S-ryhmässä ollaan ylpeitä muun muassa siitä, että tavoite omien päästöjen vähentämiseen täyttyy etuajassa. Ilmastotyössä sitouduttiin asettamaan kunnianhimoinen Net Zero 2050 -tavoite ja luontotyötä edistettiin yhteistyössä kumppaneiden kanssa.

Uusi jätelaki sai suomalaiset ryntäämään kauppaan – kompostoreiden myynti tuplaantunut lyhyessä ajassa26.3.2024 08:25:00 EET | Tiedote

Viime vuodesta alkaen asteittain Suomessa voimaan tuleva jätelain muutos on saanut suomalaiset suuntaamaan kiihtyvällä tahdilla kaupoille. Prisman myyntidatan mukaan muun muassa kompostoreiden ja kodin jätelajittelujärjestelmien myynti on noussut jopa kaksinkertaiseksi viimeisen kolmen kuukauden aikana. Kysyntä on ollut viime vuodesta lähtien niin suurta, että lämpökompostorit jopa hetkeksi loppuivat kaupoista.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye