S-market osallistuu jälleen Vegaanihaasteeseen – myös asiakkaita kannustetaan lähtemään mukaan

S-market on ollut mukana Vegaanihaasteessa jo useiden vuosien ajan.
”Yhteistyö Vegaanihaasteen kanssa sopii S-marketille hyvin, sillä haluamme innostaa asiakkaitamme kokeilemaan uusia tuotteita sekä tehdä itselle ja ilmastolle fiksumpien valintojen tekemisen mahdollisimman helpoksi. Haastettakin voi toteuttaa omalla tavallaan: syömällä koko tammikuun ajan pelkästään kasviperäistä ruokaa, tai vaikka vaihtamalla yhden päivän aterioista vegaaniseen vaihtoehtoon, jos koko ruokavalion muuttaminen kerralla ei tunnu omalta jutulta”, sanoo S-ryhmän marketkaupan myyntipäällikkö Mikko Kovalainen.
Kymmenettä kertaa järjestettävään Vegaanihaasteeseen on ottanut vuosien aikana osaa yhteensä yli 150 000 suomalaista, ja haasteen suosio näkyy myös kauppojen hyllyillä. S-ryhmän myyntidatasta on havaittavissa vuosittain tammikuulle osuva myyntipiikki esimerkiksi erilaisten kasviproteiinien myynnissä.
”Kasviperäisistä tuotteista etenkin kasvipohjaiset ruokajuomat, kuten kaurajuomat, ovat valtavirtaistuneet viime vuosina, ja niiden litramyynti on kasvanut kolmessa vuodessa 35 prosenttia. Kategorian myyntiä ovat kasvattaneet myös hittituotteiksi nousseet Dumle- ja Pätkis-juomat. Kasviproteiinien, kuten Härkiksen ja Nyhtökauran, volyymi on puolestaan kasvanut vuodesta 2019 noin kolmanneksen”, Kovalainen sanoo.
Osana yhteistyötä S-marketin kanssa Vegaanihaasteen sosiaalisen median kanavissa nähdään tammikuun aikana kolme S-marketeissa kuvattua kauppakierrosta, joissa esitellään vegaanisia tuotteita eri teemoilla. Haasteen osallistujat saavat lisäksi päivittäin sähköpostiinsa reseptejä ja muita käytännön vinkkejä.
”10-vuotisjuhlavuoden kunniaksi Vegaanihaasteen uutiskirjeiden päivän reseptit on uudistettu: tarjolla on 31 upouutta, suosittujen vegaanibloggaajien Vegaanihaasteelle varta vasten suunnittelemaa reseptiä. Niiden sekä uutiskirjeiden satojen muiden reseptien ja vinkkien avulla opit kokkaamaan herkullista kasvisruokaa ja soveltamaan oppimiasi taitoja myös myöhemmin. Toivotamme kaikki vegeuteliaat tervetulleiksi mukaan Vegaanihaasteen kasvavaan yhteisöön jakamaan omia oivalluksia ja kysymään vinkkejä muilta osallistujilta”, kannustaa Vegaanihaasteen kampanjapäällikkö Mia Muhonen.
S-marketin ja Vegaanihaasteen kanavissa nostetaan tammikuussa myös Yhteishyvän vegaanisia reseptejä, joita löytyy niin arkeen kuin juhlaankin Yhteishyvän sivuilta: https://yhteishyva.fi/vegaaninen
Lue lisää Vegaanihaasteesta ja ilmoittaudu mukaan: https://vegaanihaaste.fi/
Helppoutta arkeen – myydyimmät vegaaniset valmisruoat S-marketissa
- Atria Vegan Pasanda
- Saarioinen Vegemakaronilaatikko
- Rainbow Aurinkokuivattu tomaatti-paprikakolmioleipä
- Hoviruoka Vege kasvispiirakka 4 kpl
- Hoviruoka Vege mustapapupihvit 4 kpl
- Greendeli Vege-Chili Wrap
- Amarillo Chili con Vege
- Wicked Pasta Amaze Balls
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Mikko Kovalainen, myyntipäällikkö, S-ryhmän marketkauppa, mikko.kovalainen@sok.fi, puh. 040 5277152
Kuvat

Tietoja julkaisijasta
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Pääsiäisen ykkösherkku on mämmi – nuorilla suklaa29.3.2023 08:20:54 EEST | Tiedote
S-ryhmä selvitti suosituimpia pääsiäisherkkuja sekä kyselytutkimuksella että edellisvuoden myyntidatasta. Tulos on selvä: pääsiäisen ykkösherkku on mämmi. Asiakkailta kysyttäessä selkeä kakkosherkku on suklaa, mutta viime vuoden pääsiäistä edeltävien viikkojen myynnin volyymia tarkastellessa mämmin ja suklaan väliin kiilaavat rahka ja lohi. Pääsiäisruoissa näkyy sukupolvieroa: vanhemmat ikäluokat vaalivat vahvemmin perinteisiä ruokia, nuoremmat kokeilevat myös uutta.
Paperittoman asioinnin valitsemisella suuri vaikutus: kuittipaperia säästyy satoja kilometrejä kuukaudessa27.3.2023 08:01:09 EEST | Tiedote
Ranskassa automaattisesti tulostettavat paperikuitit ovat pian historiaa. Myös Suomessa yhä useampi asiakas valitsee sähköisen kuitin paperikuitin sijaan tai sen lisäksi, S-ryhmän asiakasdatasta selviää.
S-ryhmän vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2022 on julkaistu: ”Toimintaympäristön turbulenssista huolimatta on tärkeää katsoa pidemmälle”23.3.2023 14:09:47 EET | Tiedote
Huoltovarmuus, huoli toimeentulosta ja energiakriisi leimasivat poikkeuksellista vuotta 2022. Samalla S-ryhmä jatkoi vastuullisuusohjelmansa pitkän aikavälin tavoitteiden edistämistä. S-ryhmän vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2022 on nyt julkaistu.
Suomalaiset arvioivat S-ryhmän ketjuineen jälleen alojensa vastuullisimmiksi brändeiksi21.3.2023 12:33:43 EET | Tiedote
S-ryhmä ja sen ketjubrändit pärjäsivät hienosti Sustainable Brand Index -tutkimuksessa. Kun suomalaisilta kysytään, S-ryhmä koetaan vastuullisimmaksi brändiksi kuluttajatuotteiden parissa toimivista yrityksistä ja myös ABC, Prisma, Sokos Hotellit ja S-Pankki äänestettiin ykkösiksi omilla toimialoillaan. Vuosittainen Sustainable Brand Index on Euroopan laajin kuluttajien vastuullisuusmielikuvia kartoittava tutkimus.
Nyt laskee ruoan hinta – S-ryhmän myymälöissä uudet halvemmat hinnat lähes 400 Xtra-tuotteelle21.3.2023 08:00:08 EET | Tiedote
Ruoan hinnan nousu on koskettanut suomalaisia ja moni on joutunut muuttamaan ostokäyttäytymistään säästääkseen arkisissa ruokamenoissa. S-ryhmä haluaa tiukassakin taloustilanteessa mahdollistaa asiakasomistajilleen mahdollisimman edullisen ostoskorin, ja tässä kaupan omilla merkeillä on tärkeä rooli. Huomisesta alkaen kaikkien lähes neljännsadan jo ennestään edullisen Xtra-tuotteen hintaa lasketaan.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme