S-market Palokassa on käynnistynyt myymäläuudistus

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Palokan Jyväskylässä. S-marketin myymäläilme päivitetään kevään aikana uuden S-market konseptin mukaiseksi ja samalla kaikki kalusteet vaihdetaan kylmäkalusteita ja kassapöytiä myöden. Uudistustöitä tehdään osittain yöaikaan, jotta häiriöt asiakkaille ovat mahdollisimman vähäiset. Uudistus valmistuu kesäkuun aikana.

S-market Palokassa on käynnistynyt myymäläuudistus. Kuva: Suvi Elonheimo-Tikkanen / Keskimaa

S-market Palokassa on käynnistynyt uudistustyöt, kun myymälän ilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi. Miljööuudistuksen lisäksi kaikki myymälän kalusteet uudistetaan kylmäkalusteita myöden. Kylmäkalusteet vaihdetaan pääosin ovellisiin, nykyaikaisiin kylmäkalusteisiin, jonka myötä toimipaikan energiatehokkuus paranee merkittävästi.

− Myymälän yleisilme tulee raikastumaan uudistuksen myötä merkittävästi. Tuotteiden sijoitteluun ei kuitenkaan tule suurempia muutoksia, mutta valikoimaa muokataan vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden tarpeita. Merkittävimmät parannukset valikoiman suhteen näkyvät kylmissä juomissa ja panimotuotteissa, kertoo S-market Palokan marketpäällikkö Petri Kuikka.

Kassalinjastolle tulee merkittävä toiminnallinen muutos, kun uudistuksen yhteydessä myymälään saadaan kolmen minipikakassan patteristo. Tämän lisäksi vanhat kassapöydät vaihdetaan sähköisesti korkeussäädettäviksi, mikä parantaa henkilökunnan ergonomiaa oleellisesti.

− Minipikakassat, jotka toimivat itsepalveluperiaatteella, lisäävät kassalinjastomme sujuvuutta, kun pienemmät ostokset voi helposti käydä maksamassa pikakassoilla. Pikakassoista on tullut runsaasti toiveita asiakkailtamme, joten tämä on erittäin hyvä lisä meidän palveluumme, Kuikka lisää.

Keskimaa on sitoutunut parantamaan liiketoimintansa ympäristövaikutuksia ja tukemaan ekologisesti vastuullista toimintaa. Hiilijalanjäljen ja kulutuksen pienentämiseksi energianhankintaa ja -käyttöä optimoidaan ja uudistetaan jatkuvasti. S-market Palokan entiset kylmä- ja pakastekalusteet ovat jo käyttöikänsä päässä, joten ne vaihdetaan uudistuksen yhteydessä waterloop-tekniikalla toimiviin kylmäkalusteisiin.

− S-market Palokassa on pienempiä uudistuksia tehty vuosien varrella, mutta viimeisin isompi remontti on toteutettu vuonna 2003 laajennuksen yhteydessä. Niin henkilökuntamme kuin asiakkaamme odottavat jo innolla, että saamme päivitettyä myymälämme ilmeen raikkaammaksi ja modernimmaksi kautta linjan. Haluamme jatkossa tarjota asiakkaillemme entistä paremman ostokokemuksen, Kuikka jatkaa.

Uudistustyöt pyritään tekemään mahdollisimman pienin häiriöin, joten osa remontin työvaiheista toteutetaan yöaikaan. S-market Palokan uudistus valmistuu kesäkuussa. Myymäläuudistuksen kustannusarvio on noin 820 000 €, hanke työllistää useita paikallisia urakoitsijoita ja kalustetoimittajia. Tämän vuoden aikana uuden S-market konseptin mukaisen ilmeen saa yli puolet Keskimaan S-marketeista.

Osuuskauppa Keskimaa, Petri Kuikka, marketpäällikkö, 010 767 4516, petri.kuikka@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Jarno Minkkinen, S-market ryhmäpäällikkö, 010 767 3039, jarno.minkkinen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan työyhteisötutkimuksessa koronavuonna kaikkien aikojen paras tulos27.11.2020 08:15:00 EETTiedote

Palvelualalla historiallisen vaikeasta vuodesta huolimatta Keskimaan tuoreessa henkilöstötutkimuksessa on saavutettu kaikkien aikojen paras tulos. Ihmisten turvallisuudentunne ja työtyytyväisyys ovat säilyneet tai jopa kehittyneet haastavista olosuhteista huolimatta. Vuosittain toteutettavaan työtyytyväisyystutkimukseen vastasi lähes 1700 Keskimaan työntekijää, mikä on peräti 92,7% henkilöstöstä. Tulokset paranivat edellisestä vuodesta jopa neljä pistettä, ennätykselliselle 78,2 tasolle.