S-market Pitäjänmäen uudistus alkaa - myymälä suljetaan remontin ajaksi

S-market Pitäjänmäen uudistuksessa myymälä käy läpi täysremontin, kylmälaitteet vaihdetaan uusiin ja myymälän kylmälaitos päivitetään ympäristöystävällisempään, hiilidioksidia kylmäaineena käyttävään kylmälaitokseen.

S-market Pitäjänmäki suljetaan laajan myymäläremontin ajaksi. Myymälän viimeinen aukiolopäivä on lauantai 31.7., ja uudistetun myymälän avajaisia juhlitaan torstaina 16.9.2021.

– Myymälä suljetaan uudistuksen ajaksi, ja seuraavan kerran ovet avataan syyskuussa. Uudistuksen myötä myymälän kalusteet vaihdetaan, myymälämiljöö päivitetään uuteen konseptiin ja valikoimamme laajenee. Käytännössä myymälä remontoidaan kokonaan lattiasta kattoon, kertoo S-market Pitäjänmäen marketpäällikkö Kari Bruun.

Uudistuksen yhteydessä myymälän pinta-ala kasvaa, ja uusilla kalusteilla myymälämiljööstä saadaan myös entistä avarampi kokonaisuus. S-market Pitäjänmäen palvelutarjonta täydentyy Itsudemon sushibuffetilla.

Uutuusjuomat, leivät ja välipalatuotteet korostuvat asiakkaiden toiveissa

Bruunin mukaan laajentuva valikoima mahdollistaa myös asiakkaiden tuotetoiveiden toteuttamisen entistä paremmin. Alkuvuodesta 2021 käyttöönotetun sinuntoive.fi-palvelun kautta S-market Pitäjänmäen asiakkaat ovat jo nyt lähettäneet yli 250 tuotetoivetta.

–  Asiakkaiden lähettämissä tuotetoiveissa on korostunut erilaiset leivät, juomauutuudet ja välipalatuotteet. Myös vegevaihtoehtojen kasvava kysyntä näkyy ostoskoreissa ja toiveissa. Uudistuksen myötä tavoitteenamme on räätälöidä valikoimastamme alueen osuvin, ja tässä työssä asiakkaiden toiveet asettuvat keskiöön, Bruun summaa.

Tuotetoiveita voi tehdä sinuntoive.fi-nettisivulla kaikkiin HOK-Elannon S-marketeihin.

Kylmälaitosinvestoinnilla kohti hiilinegatiivista S-ryhmää

HOK-Elannossa on käynnissä kymmenien miljoonien investointi, jossa uudistetaan kaikkien marketien kylmälaitokset ja kylmäaineet pääkaupunkiseudun S-marketeissa, Prismoissa, Alepoissa ja Food Market Herkuissa. Mittavassa 211 toimipaikan muutostyössä on edetty suunniteltua aikataulua nopeammin ja jo nyt yli puolet kaikista kylmälaitoksista on uudistettu.

Suurimmat vaikutukset kaupan päästövähennyksiin tulevat kylmälaitteiden konehuoneen puolelta, sillä kylmälaitteet muodostavat isoimman osan myymälöiden aikaansaamista päästöistä sekä myös energiankulutuksesta. Kylmäainevuotojen aiheuttamien päästöjen osuus HOK-Elannon kokonaispäästöistä oli vuonna 2020 lähes 70 %. Tähän mennessä kylmälaitosten kylmäaineista on vaihdettu yli puoleen myymäläverkostosta, ja sen myötä voidaan laskea saavutetun 7000-kertainen päästövähennys.

– Kun uudistamme myymälöiden kylmälaitokset ja kylmäaineet saadaan myös kylmälaitteiden tuottama lämpö hyödynnettyä yhä paremmin myymälän tai kiinteistön lämmityksessä, mikä vähentää vielä usein fossiilisilla polttoaineilla tuotetun kaukolämmön tarvetta ja näin myös lämmityksen aikaansaamat päästöt vähenevät, kertoo vastuullisuuspäällikkö Satu Kattilamäki HOK-Elannosta.

Lue lisää marketien kylmälaitosuudistuksesta.

Myymälähenkilökunta siirtyy remontin ajaksi muihin yksiköihin

S-market Pitäjänmäen henkilökunta siirtyy työskentelemään ketjun muihin yksiköihin uudistuksen ajaksi. Lähimmät palvelevat S-marketit löytyvät Munkkivuoresta (Raumantie 1, 00350 Helsinki) ja Lassilasta (Kaupintie 14, 00440 Helsinki).

Myös S-marketin ruoan verkkokauppa toimittaa Pitäjänmäen alueelle. Tilauksia voi tehdä linkin kautta.

S-market-ketjun laaja uudistushanke valmistuu alkuvuodesta 2022

HOK-Elannolla on käynnissä mittava hanke, jonka aikana se uudistaa kaikki S-marketit Uudellamaalla ja Keski-Uudellamaalla. Uudistushanke alkoi viime vuonna ja valmista on määrä tulla alkuvuodesta 2022. Remontin myötä kaikki S-marketit saavat uuden, raikkaan ja avaramman ilmeen ja tuotetarjontaa kehitetään vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden toiveita.

S-market-ketjun laajan remonttikierroksen lisäksi HOK-Elanto investoi vuoden 2021 aikana myös täysin uusiin yksiköihin. Vuoden 2021 aikana HOK-Elanto avaa uudet S-marketit Nöykkiöön, Hakaniemeen sekä Torpparinmäkeen. Uusi S-market Pukinmäki avattiin huhtikuussa.

S-market Pitäjänmäki

Takomotie 33, 00380 Helsinki

ma-la 7-22, su 9-22

Myymälän viimeinen aukiolopäivä on 31.7.2021

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.

Kari BruunmarketpäällikköS-market Pitäjänmäki

Puh:010 76 62911