S-market Savelassa pilotoidaan ympärivuorokautista aukioloaikaa

Osuuskauppa Keskimaan S-market Savelassa siirrytään 24/7-aukioloaikaan maaliskuun alusta alkaen. Puolen vuoden kokeilujakson aikana selvitetään, onko Jyväskylän alueella kysyntää ympärivuorokautiselle aukioloajalle päivittäistavarakaupassa myös juhlapyhien ulkopuolella. Aukioloaikoja pidennetään myös muissa Keskimaan ruokakaupoissa kevään aikana.

S-market Savelassa aloitetaan 24/7-aukioloaikojen puolen vuoden kokeilujakso maaliskuusta alkaen. Asiakkaat ovat kiittäneet aiempaa 23 saakka laajennettua perusaukioloaikaa, koska kauppa on pystynyt palvelemaan eri rytmissä eläviä perheitä paremmin. 24/7-aukiololla halutaan helpottaa kaikin tavoin asiakkaiden arkea edelleen.
− Asiakkaiden ostokäyttäytyminen muuttuu. Monet tekevät vuorotyötä ja ihmiset elävät eri vuorokausirytmeissä. Uskomme, että Savelan kokeilujakson aikana saamme kattavan käsityksen ympärivuorokautisen aukioloajan hyödyllisyydestä asiakkaillemme, S-marketin ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen toteaa.

Savela on ensimmäinen 24 h ruokakauppa Keski-Suomessa. S-ryhmässä on tästä positiivisia kokemuksia HOK-Elannon alueelta kaikissa ketjuissa (Prisma, S-market, Alepa), sekä Keskimaalla Seppälän Prisman osalta juhlapyhien aikana. S-market Savela valikoitui kokeiluun keskeisen sijaintinsa vuoksi. Lähialueella elää paljon opiskelijoita ja keskussairaalan läheisyys vaikuttaa asiakasvirtoihin.

− Testaamme 24/7-aukioloa puolen vuoden ajan ja teemme päätöksen jatkosta asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteella, Lehtinen lisää.

Henkilöstöä yövuoroihin on löytynyt helposti. S-market Savelassa oltaisiin joka tapauksessa otettu käyttöön yöpurku, jotta asiointi kaupassa olisi sujuvampaa ruuhkaisina aikoina.

− Halukkaita yövuoron tekijöitä on ilmoittautunut selkeästi tarvetta enemmän. S-market Savelan yövuorot täytetään nimenomaan niihin haluavilla. Työntekijöiden ja asiakkaiden turvallisuuteen kiinnitetään huomiota muun muassa käyttämällä myyjä-vartijoita yöaikaan, S-market Savelan marketpäällikkö Jani Perälä kertoo.

Keskimaan toimipaikkojen aukioloaikoja laajennetaan kevään aikana Savelan lisäksi muissakin toimipaikoissa vastaamaan paremmin erilaisten asiakkaiden tarpeita. Prismat (Keljo, Palokka ja Seppälä) palvelevat maaliskuun alusta lähtien sunnuntaisin klo 7 alkaen, S-marketit klo 9 alkaen. Lisäksi Kodin Terra avaa ovensa 1.4. lähtien arkisin klo 6.30, myös pyhien aukioloaikoja pidennetään Terran osalta.

Lisätietoja:
Osuuskauppa Keskimaa, ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen, 050 303 5277
Osuuskauppa Keskimaa, S-market Savelan marketpäällikkö Jani Perälä 050 321 7052

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keskimaa työllistää lähes 2000 keskisuomalaista.

Osuuskauppa Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan kumppanit ja kohteet on valittu18.11.2019 11:45:59 EETTiedote

Jo kolmannen kerran toteutettava Keskimaan vuosittainen Ilo auttaa -hyväntekeväisyyslahjoitus kohdennetaan tänä vuonna asiakasomistajien toiveiden mukaisesti maakunnan ulkoilureittien sekä leikkialueiden kunnostamiseen. Toteutuskumppaneina ja kohteina lahjoituksessa ovat Metsähallituksen kansallispuistot ja luontokohteet, Green Care -keskus Könkkölän Lumo-ulkoilupolku, Jyväskylän kaupungin satama-alueen leikkipaikka, Jämsän kaupungin Jämsänjoen yhtenäiskoulun leikkipaikka sekä Saarijärven kaupungin uusi skeittipaikka nuorille. Lahjoituksen kokonaissumma 132 849 euroa vastaa Keskimaan asiakasomistajien määrää lokakuussa lopussa.

Prisma Keljo Jyväskylässä uudistuu – Keljon Prisman historian suurin uudistus15.11.2019 09:58:44 EETTiedote

Keljon Prismassa aloitetaan mittava uudistus tammikuussa 2020. Kyseessä on laajin koskaan tehty uudistus Keljon Prisman historian aikana. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-konseptin mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja, kuten Fazerin leipomo ja kukkiensidontapalvelu. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin. Uudistuksen kokonaisinvestointi on noin 4,4 miljoonaa euroa.

Keskimaan S-market Kuokkalan myymäläuudistus on valmistunut12.11.2019 13:55:00 EETTiedote

S-market Kuokkalan myymäläuudistus on valmistunut. Uudistuksessa kaikki myymäläkalusteet on uusittu kylmäkalusteista myöten ja myymälä on saanut uuden S-market -ilmeen. Myymäläuudistuksen painopisteitä ovat olleet yleisesti myymälän viihtyisyyteen panostaminen, laajemmat valikoimat sekä uusi paistopiste. S-market Kuokkala haluaa tarjota asiakkailleen uudistuksen myötä entistä paremman ostokokemuksen.

S-Pankki keskittää laajat pankkipalvelut Kauppakeskus Sokkariin11.11.2019 08:50:00 EETTiedote

S-Pankin Kauppakeskus Sokkarissa tarjoamat pankkipalvelut laajenevat S-Pankkiiripalveluiden muuttaessa Seppälän Prismasta kauppakeskuksen toiseen kerrokseen. S-Pankin asiakaspalvelupiste jatkaa toimintaansa Seppälän Prismassa. Jatkossa ajanvarauksella toimivat vakuudellisten lainojen, kuten asunto- ja sijoitusasuntolainojen, neuvottelut hoidetaan Kauppakeskus Sokkarin S-Pankissa. Sokkarin S-Pankin asiakaspalvelupisteessä voi hoitaa myös tileihin, kortteihin, vakuudettomiin luottoihin sekä muihin päivittäisiin raha-asioihin liittyvät asiat.

Ostokset suoraan kassiin jo kauppaa kiertäessä – Prisma Keljossa otettiin käyttöön uusi kerää ja skannaa -palvelu8.11.2019 08:40:00 EETTiedote

Keljon Prismassa otettiin maanantaina 4.11.2019 käyttöön uusi palvelu, jossa ostokset kerätään suoraan ostoskassiin. Kerää ja skannaa -palvelussa asiakas skannaa itse ostoksensa jo myymälää kiertäessä. Ostosten skannaaminen käsiskannerilla helpottaa erityisesti paljon kerralla ostavia asiakkaita. Keljon Prisma on mukana S-ryhmässä ensimmäisten myymälöiden joukossa palvelun pilotoinnissa. Palvelu on otettu positiivisesti käyttöön ensimmäisten päivien aikana.