S-market Savelassa pilotoidaan ympärivuorokautista aukioloaikaa

Osuuskauppa Keskimaan S-market Savelassa siirrytään 24/7-aukioloaikaan maaliskuun alusta alkaen. Puolen vuoden kokeilujakson aikana selvitetään, onko Jyväskylän alueella kysyntää ympärivuorokautiselle aukioloajalle päivittäistavarakaupassa myös juhlapyhien ulkopuolella. Aukioloaikoja pidennetään myös muissa Keskimaan ruokakaupoissa kevään aikana.

S-market Savelassa aloitetaan 24/7-aukioloaikojen puolen vuoden kokeilujakso maaliskuusta alkaen. Asiakkaat ovat kiittäneet aiempaa 23 saakka laajennettua perusaukioloaikaa, koska kauppa on pystynyt palvelemaan eri rytmissä eläviä perheitä paremmin. 24/7-aukiololla halutaan helpottaa kaikin tavoin asiakkaiden arkea edelleen.
− Asiakkaiden ostokäyttäytyminen muuttuu. Monet tekevät vuorotyötä ja ihmiset elävät eri vuorokausirytmeissä. Uskomme, että Savelan kokeilujakson aikana saamme kattavan käsityksen ympärivuorokautisen aukioloajan hyödyllisyydestä asiakkaillemme, S-marketin ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen toteaa.

Savela on ensimmäinen 24 h ruokakauppa Keski-Suomessa. S-ryhmässä on tästä positiivisia kokemuksia HOK-Elannon alueelta kaikissa ketjuissa (Prisma, S-market, Alepa), sekä Keskimaalla Seppälän Prisman osalta juhlapyhien aikana. S-market Savela valikoitui kokeiluun keskeisen sijaintinsa vuoksi. Lähialueella elää paljon opiskelijoita ja keskussairaalan läheisyys vaikuttaa asiakasvirtoihin.

− Testaamme 24/7-aukioloa puolen vuoden ajan ja teemme päätöksen jatkosta asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteella, Lehtinen lisää.

Henkilöstöä yövuoroihin on löytynyt helposti. S-market Savelassa oltaisiin joka tapauksessa otettu käyttöön yöpurku, jotta asiointi kaupassa olisi sujuvampaa ruuhkaisina aikoina.

− Halukkaita yövuoron tekijöitä on ilmoittautunut selkeästi tarvetta enemmän. S-market Savelan yövuorot täytetään nimenomaan niihin haluavilla. Työntekijöiden ja asiakkaiden turvallisuuteen kiinnitetään huomiota muun muassa käyttämällä myyjä-vartijoita yöaikaan, S-market Savelan marketpäällikkö Jani Perälä kertoo.

Keskimaan toimipaikkojen aukioloaikoja laajennetaan kevään aikana Savelan lisäksi muissakin toimipaikoissa vastaamaan paremmin erilaisten asiakkaiden tarpeita. Prismat (Keljo, Palokka ja Seppälä) palvelevat maaliskuun alusta lähtien sunnuntaisin klo 7 alkaen, S-marketit klo 9 alkaen. Lisäksi Kodin Terra avaa ovensa 1.4. lähtien arkisin klo 6.30, myös pyhien aukioloaikoja pidennetään Terran osalta.

Lisätietoja:
Osuuskauppa Keskimaa, ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen, 050 303 5277
Osuuskauppa Keskimaa, S-market Savelan marketpäällikkö Jani Perälä 050 321 7052

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keskimaa työllistää lähes 2000 keskisuomalaista.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.

Keskimaa kutsuu kaikki lomautetut takaisin töihin15.6.2020 11:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa on joutunut koronaviruksen aiheuttamien vaikutusten myötä lomauttamaan osan ravintoloiden, hotellien, ABC-liikennemyymälöiden sekä tavaratalokaupan henkilöstöstä. Yhteensä lomautusuhan alla olleita henkilöitä on ollut yli 700 henkilöä, joista enimmillään 463 on ollut lomautettuina. Rajoitusten purkautuessa asteittain on Keskimaa päättänyt kutsua kaikki lomautetut takaisin töihin mahdollistaakseen ravintola- ja hotelliliiketoimintojen laajemman käynnistämisen.