S-market Savelassa pilotoidaan ympärivuorokautista aukioloaikaa

Osuuskauppa Keskimaan S-market Savelassa siirrytään 24/7-aukioloaikaan maaliskuun alusta alkaen. Puolen vuoden kokeilujakson aikana selvitetään, onko Jyväskylän alueella kysyntää ympärivuorokautiselle aukioloajalle päivittäistavarakaupassa myös juhlapyhien ulkopuolella. Aukioloaikoja pidennetään myös muissa Keskimaan ruokakaupoissa kevään aikana.

S-market Savelassa aloitetaan 24/7-aukioloaikojen puolen vuoden kokeilujakso maaliskuusta alkaen. Asiakkaat ovat kiittäneet aiempaa 23 saakka laajennettua perusaukioloaikaa, koska kauppa on pystynyt palvelemaan eri rytmissä eläviä perheitä paremmin. 24/7-aukiololla halutaan helpottaa kaikin tavoin asiakkaiden arkea edelleen.
− Asiakkaiden ostokäyttäytyminen muuttuu. Monet tekevät vuorotyötä ja ihmiset elävät eri vuorokausirytmeissä. Uskomme, että Savelan kokeilujakson aikana saamme kattavan käsityksen ympärivuorokautisen aukioloajan hyödyllisyydestä asiakkaillemme, S-marketin ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen toteaa.

Savela on ensimmäinen 24 h ruokakauppa Keski-Suomessa. S-ryhmässä on tästä positiivisia kokemuksia HOK-Elannon alueelta kaikissa ketjuissa (Prisma, S-market, Alepa), sekä Keskimaalla Seppälän Prisman osalta juhlapyhien aikana. S-market Savela valikoitui kokeiluun keskeisen sijaintinsa vuoksi. Lähialueella elää paljon opiskelijoita ja keskussairaalan läheisyys vaikuttaa asiakasvirtoihin.

− Testaamme 24/7-aukioloa puolen vuoden ajan ja teemme päätöksen jatkosta asiakkaiden ostokäyttäytymisen perusteella, Lehtinen lisää.

Henkilöstöä yövuoroihin on löytynyt helposti. S-market Savelassa oltaisiin joka tapauksessa otettu käyttöön yöpurku, jotta asiointi kaupassa olisi sujuvampaa ruuhkaisina aikoina.

− Halukkaita yövuoron tekijöitä on ilmoittautunut selkeästi tarvetta enemmän. S-market Savelan yövuorot täytetään nimenomaan niihin haluavilla. Työntekijöiden ja asiakkaiden turvallisuuteen kiinnitetään huomiota muun muassa käyttämällä myyjä-vartijoita yöaikaan, S-market Savelan marketpäällikkö Jani Perälä kertoo.

Keskimaan toimipaikkojen aukioloaikoja laajennetaan kevään aikana Savelan lisäksi muissakin toimipaikoissa vastaamaan paremmin erilaisten asiakkaiden tarpeita. Prismat (Keljo, Palokka ja Seppälä) palvelevat maaliskuun alusta lähtien sunnuntaisin klo 7 alkaen, S-marketit klo 9 alkaen. Lisäksi Kodin Terra avaa ovensa 1.4. lähtien arkisin klo 6.30, myös pyhien aukioloaikoja pidennetään Terran osalta.

Lisätietoja:
Osuuskauppa Keskimaa, ryhmäpäällikkö Mikko Lehtinen, 050 303 5277
Osuuskauppa Keskimaa, S-market Savelan marketpäällikkö Jani Perälä 050 321 7052

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keskimaa työllistää lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan Iloa auttaa -hyväntekeväisyyskampanjassa äänestettiin liikkumisen ja leikkimielen puolesta16.9.2019 09:45:48 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo kolmannen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä vuonna asiakasomistajilta kysyttiin mielipidettä lahjoituskohteesta. 18.8. päättyneeseen äänestykseen osallistui lähes 8 000 asiakasomistajaa. Eniten ääniä keräsi Liikkumista ja leikkimieltä -teema.

Keskimaan S-market Kolmikulmaan ja S-market Kuokkalaan mittavat myymäläuudistukset13.8.2019 10:12:40 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Kolmikulman ja S-market Kuokkalan Jyväskylässä. Molemmat S-marketit remontoidaan uudistuneen S-market -ilmeen mukaisiksi myymälöiksi. Myymäläuudistuksessa kaikki myymäläkalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Remonttityöt alkavat elokuun lopulla. S-marketien uudistuksien myötä tavoitteena on tarjota asiakkaille entistä parempi ostokokemus.