S-mobiililla jo miljoona käyttäjää – lähes 300 000 suomalaista seuraa ostoksiaan

Yli miljoona suomalaista on jo löytänyt S-ryhmän ja S-Pankin palvelut yhdistävän S-mobiili-sovelluksen uuden version. Hittiominaisuuksiksi ovat nousseet omaa kulutusta visualisoiva Omat ostot -palvelu sekä mikrosäästämisen palvelu Säästäjä.

Yhdeksi S-mobiilin tärkeimmistä ominaisuuksista on noussut keväällä 2019 lisätty Omat ostot -palvelu, jonka avulla kuluttajat voivat seurata omaa kulutustaan. Omat ostot -palvelussa voi muun muassa tarkastella, mihin eri tuoteryhmiin oma kulutus jakautuu, kuinka suuri osuus omista ruokaostoksista on kotimaisia ja mikä on omien ostojen hiilijalanjälki. Palvelusta onkin tullut jo monelle Bonuksen veroinen syy keskittää ostojaan S-ryhmään.

”Omia ostoja käyttää jo lähes 300 000 suomalaista, ja noin puolet kyselyymme osallistuneista palvelun käyttäjistä kertoo muuttaneensa kulutustaan palvelun myötä. Moni on kertonut meille esimerkiksi pyrkivänsä nostamaan kotimaisuusastettaan tai lisäämään kasvisten osuutta ruokavaliossaan palvelun avulla”, S-ryhmän asiakkuusjohtaja Pekka Litmanen kertoo.

Omat ostot -palvelua kehitetään jatkuvasti. Ostosten luokittelua uudistettiin tammikuussa, ja kasviproteiinit näkyvät nyt omina tuoteryhminään hiilijalanjälki- ja kotimaisuuslaskurissa. Keväällä palveluun on tulossa muun muassa mahdolliseksi seurata omien henkilökohtaisten ostojen lisäksi myös koko talouden kulutusta.

”S-Etukortti ja S-mobiili muodostavat toisiansa täydentävän parin, ja jokaisen S-Etukortin omistajan kannattaakin ladata myös S-mobiili itsellensä. S-mobiilista löytyy Omien ostojen lisäksi kaikki S-ryhmän tuote- ja palveluedut, sähköiset kassa- ja takuukuitit, mahdollisuus seurata kertyvää Bonusta sekä tietysti S-Pankin pankkipalvelut”, Litmanen kertoo.

90 prosenttia digitaalisesta pankkiasioinnista mobiilissa

S-Pankin asiakkaat ovat ottaneet uuden S-mobiilin vastaan innostuneesti. Vuoden 2019 lopussa 89 prosenttia kaikista kirjautumisista pankin sähköisiin palveluihin tapahtui S-mobiilissa.

Pankin asiakkaille uusi S-mobiili toi muun muassa Suomen ensimmäisen mikrosäästämisen palvelun Säästäjän. Palvelun kautta voi säästää Suomen edullisimpiin yhdistelmärahastoihin helposti osana arjen rutiineja. Säästöön voi siirtää esimerkiksi S-ryhmän ostoksista kertyvän Bonuksen tai itse valitsemansa summan. Säästäjän hittiominaisuudeksi on noussut mahdollisuus siirtää euro säästöön joka kerta, kun käyttää S-Etukortti Visaa. Yli 28 000 käyttäjää on ottanut Säästäjän käyttöön ja kaksi kolmannesta heistä hyödyntää mikrosäästämistä.

”Kevään aikana mikrosäästämiseen on tulossa kaivattuja uudistuksia. Vastaisuudessa voit valita itse, kuinka paljon haluat siirtää säästöön joka kerta, kun käytät S-Etukortti Visaa. Summan voi valita 50 sentin ja 5 euron välillä”, kertoo S-Pankin digitaalisesta kehityksestä vastaava johtaja Carl-Edvard Holmberg.

S-mobiilin palveluita tullaan kehittämään edelleen. Esimerkiksi keväällä S-Pankin palveluiden käyttöönotto tulee mahdolliseksi toisen pankin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, vaikka S-Pankin verkkopankkitunnukset olisivat päässeet katoamaan.

Pekka Litmanen, asiakkuusjohtaja, SOK, p. 010 76 80724, pekka.litmanen@sok.fi

Carl-Edvard Holmberg, johtaja, Digitaaliset kanavat ja kehitys, S-Pankki, p. 040 750 4451, carl-edvard.holmberg@s-pankki.fi

Suomeen kansainvälinen palkinto hotelli- ja matkailualan kannattavuuden kehittämisestä19.2.2020 10:05:06 EETTiedote

SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan Revenue management johtaja, restonomi Nina Nieminen on saanut kansainvälisen Revenue Optimization Professional -palkinnon tunnustuksena matkailualan kannattavan kasvun kehittämisestä. Tunnustuksen myönsi hotellialan ammattilaisista koostuva järjestö HSMAI (Hospitality Sales and Marketing Association International) ja se julkistettiin tammikuun lopulla Lontoossa pidetyssä alan konferenssissa.

S-ryhmä ei kysy työnhakijoilta ikää: ”Tiedostamattomasti tapahtuvaa ikäsyrjintää kitkettävä”31.1.2020 10:07:43 EETTiedote

S-ryhmässä ei kysy enää työnhakijoilta työhakemuksissa syntymävuotta tai ikää. SOK:n asiantuntijarekrytoinneista kysymys jäi pois viime vuonna, ja tämän vuoden alusta käytäntö on ulotettu koko S-ryhmään myymälöiden, ravintoloiden ja esimerkiksi ABC-liikennemyymälöiden rekrytointeihin. Tavoitteena on, että asenteet eivät pääse vaikuttamaan työhaastattelukutsun saavien joukkoon – edes tiedostamattomasti.