S-Pankin hallinnoima Terrieri-rahasto myi toimistokiinteistön Espoossa

Vaihtoehtorahasto Terrieri Kiinteistöt on myynyt toimistokiinteistön Espoossa. Ostajana kaupassa on sijoitusyhtiö Assai Commercial.

Bo Business / Laturinkuja 8

S-Pankin tytäryhtiön hallinnoima vaihtoehtorahasto Terrieri Kiinteistöt Ky on myynyt Espoon Vallikalliossa, Leppävaaran keskuksen läheisyydessä sijaitsevan toimistokiinteistön sijoitusyhtiö Assai Commercial Oy:lle.

"Olemme tyytyväisiä kauppaan ja siihen, että kohteelle löytyi uusi ammattitaitoinen omistaja. Terrieri-rahasto sijoittaa ensisijaisesti kiinteistökehityshankkeisiin ja tämän kaupan myötä saimme vapautettua pääomia tuleviin projekteihimme", Terrieri Kiinteistöjen rahastonhoitaja Eero Ojala sanoo.

Vuonna 2008 valmistunut nelikerroksinen toimistorakennus sekä erillinen pysäköintikansi muodostaa modernin kokonaisuuden. Rakennuksen vuokrattava ala on noin 3 200 neliömetriä. Osoitteessa Laturinkuja 8 sijaitsevassa kiinteistössä toimii Eltel Networks Oy:n Suomen pääkonttori.

Vuonna 2019 perustettu Terrieri Kiinteistöt Ky on S-Pankki Pääomarahastot Oy:n hallinnoima vaihtoehtorahasto. Rahasto on suunnattu instituutionaalisille sijoittajille ja se sijoittaa kiinteistökehityshankkeisiin. Rahaston taloudellisena neuvonantajana myyntiprosessissa toimi Catella Property Oy.

S-Pankki on yksi Suomen merkittävimmistä kiinteistövarainhoitajista. Vuodenvaihteessa S-Pankki-konsernin yhtiöt S-Pankki Rahastoyhtiö Oy ja S-Pankki Pääomarahastot Oy hallinnoivat seitsemää kiinteistösijoitusrahastoa, jotka sijoittavat varansa eri kiinteistöluokkiin, kuten asuntoihin, metsään, toimitiloihin ja tontteihin. Rahastot omistavat yhteensä yli 2 700 asuntoa, 64 toimitilakiinteistöä, 507 000 neliömetriä vuokrattavaa pinta-alaa, yli 27 000 hehtaaria metsää sekä 185 asunto- ja toimitilatonttia. Lisäksi S-Pankki Kiinteistöt Oy tuottaa hallinnointi- sekä kiinteistöjohtamispalveluita viidelle yhteissijoitukselle sekä kahdelle kiinteistösijoitussalkulle. Yhteensä hallinnoitavaa kiinteistövarallisuutta on yli 2,1, miljardia euroa.

S-Pankin viestintä: viestinta@s-pankki.fi, 050 573 5855

Bo Business / Laturinkuja 8

S-Pankki on suomalainen pankki, joka haluaa mahdollistaa vähän rahakkaamman huomisen jokaiselle lompakon paksuudesta riippumatta. Meillä asiantuntemus tarkoittaa sekä talouden että ihmisen ymmärtämistä: osana S-ryhmää tunnemme 3,1 miljoonan asiakkaamme arjen. Uudistamme pankkialaa tarjoamalla ylivoimaista helppoutta ja hyötyä pankin ja kaupan palveluita yhdistämällä. www.s-pankki.fi